Ostatnio komentowane:
Światła ostrzegawcze

Wśród świateł ostrzegawczych rozróżnia się: — światła pozycyjne (przednie i tylne) — do ostrzegania do przodu i do tylu o obecności samochodu na jezdni oraz do określania jego przybliżonej szerokości, — światła postojowe — do ostrzegania do przodu i do tylu o obecności pojazdu stojącego, — światła obrysowe (gabarytowe) do ostrzegania do przodu i do […]

DevURL
Przeczytaj też:
Trzonek żarówki

Trzonek żarówki służy do utrzymywania żarówki w oprawce i do doprowadzania prądu elektrycznego do elektrod żarówki. Trzonek o odpowiednim kształcie wykonuje sie z blachy miedzianej, mosiężnej lub stalowej. Trzonek łączy się z bańką przy użyciu kitu odpornego na wilgoć i wpływy chemiczne. W przeciętnych warunkach wilgotności i temperatury umocowanie trzonka powinno wytrzymać działanie momentu skręcającego […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Instalacja elektryczna samochodu

Zwykle po kilku miesiącach użytkowania nowego samochodu spada wyraźnie napięcie na zaciskach rozmaitych odbiorników. Tego rodzaju spadek napięcia roboczego np. na zaciskach reflektorów może wynosić od 0,3 V, co nie ma jeszcze znaczenia praktycznego. Wszystkie użytkowane w samochodach urządzenia przystosowuje się zatem do pracy w zadowalający sposób pod napięciem roboczym zmieniającym się w szerokim zakresie. Aparaty termiczne powinny dostarczać dostateczne ilości ciepła w warunkach zasilania napięciem minimalnym i jednocześnie nie przepalać się przy napięciu maksymalnym. Silniki w takich samych okolicznościach powinny przy napięciu minimalnym rozwijać wystarczający moment obrotowy, a przy napięciu maksymalnym nie wykazywać sklonności rozbiegania się. Zmiany napięcia roboczego są szczególnie niekorzystne gdy chodzi o warunki pracy wszelkiego rodzaju lamp, a przede wszystkim reflektorów. Wahania napięcia maja bardzo duży wpływ na skuteczność świetlną żarówek oraz na ich trwałość. Jeżeli np. napięcie robocze na zaciskach żarówki o napięciu znamionowym 6 V zmienia sie z 5 V na 8 V, strumień świetlny wzrasta z 270 km do 1370 km, a trwałość żarówki maleje z 1800 godz do około 3 godz. Biegunowość masy samochodu. Instalacje elektryczną samochodu wykonuje się najczęściej w układzie jednoprzewodowym. tzn. poszczególne obwody zamykają sie poprzez „masę” samochodu i „masy” poszczególnych urządzeń elektrycznych, które służą więc jako drugie przewody. Z masą samochodu może być łączony zarówno biegun dodatni źródła prądu, jak i ujemny. Do roku 1936 łączono powszechnie biegun ujemny akumulatora z masą samochodu. Od sposobu tego odstąpiono najpierw w Wielkiej Brytanii, gdzie zaczęto łączyć z masą dodatnie bieguny akumulatorów, aby polepszyć warunki pracy świec zapłonowych. Jeżeli bowiem biegunowość elektrody środkowej świecy jest ujemna, wyładowanie iskrowe uzysku$e się przy niższym napięciu roboczym niż w razie dodatniej biegunowości elektrody środkowej. [więcej w: przekładnie zębate, castingi do reklam, serwis samochodów ]

Tags: , ,

Comments are closed.