Ostatnio komentowane:
Warunki badań manometrów wytwornic

Warunki badań manometrów wytwornic są takie same jak zbiorników ciśnieniowych. Wszelkie wymiany osprzętu wytwornicy są dozwolone pod warunkiem, że nowy osprzęt będzie identyczny jak poprzedni. Spawanie uszkodzonych ścianek wytwornicy może być przeprowadzane tylko za zgodą właściwego inspektoratu dozoru technicznego. Czyszczenie wytwornic może być przeprowadzone w odległości co najmniej 5 m od otwartego ognia. Czyszczenie najlepiej […]

DevURL
Przeczytaj też:
Jakie formalności związane są z zakupem auta na rynku wtórnym?

Kiedy kupujemy samochód z drugiej ręki, samo przekazanie pieniędzy w zamian za odbiór kluczyków i dokumentów nie wystarczy. Lawina formalności zaczyna się wraz z podpisaniem umowy nabycia pojazdu. Do złożenia pod nią swojego podpisu należy się odpowiednio przygotować, aby uniknąć ewentualnych nieporozumień. Co w takiej umowie kupna/sprzedaży pojazdu powinno się znaleźć? Po pierwsze, musi ona […]

DevURL
Partnerzy serwisu:

Zbiornik ciśnieniowy

Zbiornik ciśnieniowy powinien być zaopatrzony we właściwy manometr oraz zawór bezpieczeństwa. Wielkość dopuszczalnego ciśnienia powinna być kreską na skali manometru. Manometry podlegają w Państwowym Urzędzie Miar i Jakości, a ponadto musi być sprawdzany na stanowisku kontrolnym. Zawór musi być zawsze sprawny. Napełnianie zbiornika innym gazem, niż tym, do którego jest przeznaczony, jest niedopuszczalne. Zbiornik nie powinien wykazywać zewnętrznych uszkodzeń, takich jak wgniecenia, rysy itp. O każdej ewentualnej awarii lub niebezpiecznym uszkodzeniu zbiornika oraz nieszczęśliwym wypadku związanym z eksploatacją zbiornika użytkownik jest zobowiązany powiadomić niezwłocznie właściwy inspektorat dozoru technicznego. 3. Dozór techniczny nad wytwornicami acetylenowymi Najczęściej eksploatowanymi wytwornicami na PKP są wytwornice wysokociśnieniowe (do 15 000 mm słupa wody) przenośne dopływowe. Na użytkownikach wytwornic spoczywa również obowiązek wystąpienia do dozoru technicznego o dopuszczenie wytwornicy do eksploatacji. Wytwornice podlegające stałemu dozorowi przechodzą badania okresowe tak jak zbiorniki — zwyczajne i nadzwyczajne. Badania zwyczajne polegają na rewizji wewnętrznej, próbie ciśnieniowej oraz rewizji zewnętrznej. Badania te przeprowadza się w cyklu trzyletnim dla wytwornic przenośnych i sześcioletnim — dla wytwornic stałych. Badania nadzwyczajne dozór techniczny może przeprowadzać w dowolnych terminach, uzasadnionych warunkami technicznymi. W czasie badań przedstawiciel dozoru technicznego ma prawo sprawdzić kwalifikacje pracowników obsługujących wytwornice. Zgłaszając do dozoru wytwornicę użytkownik musi przedstawić następującą dokumentacje: a) dla nowej wysokociśnieniowej wytwornicy przenośnej — odpisy tabliczek fabrycznych wytwornicy i bezpiecznika oraz oświadczenie, czy posiada właściwą instrukcje eksploatacyjną i czy stan techniczny wytwornicy nie budzi zastrzeżeń; b) dla poprzednio już użytkowanej przez innego właściciela wysokociśnieniowej wytwornicy przenośnej — oświadczenia jak wymienione poprzednio, a ponadto nazwę i adres poprzedniego użytkownika oraz rodzaj i datę ostatnio przeprowadzonego badania wytwornicy, [więcej w: pompy lakiernicze, przeciski pod drogami, dywaniki samochodowe ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: dywaniki samochodowe pompy lakiernicze przeciski pod drogami