Ostatnio komentowane:
Czopy łożyskowe wału korbowego

Niekiedy czopy łożyskowe wału korbowego naprawia się przez chromowanie lub metalizowanie przywracając im pierwotne wymiary i prawidłowe kształty walcowe. Po naprawie wal korbowy w złożeniu z kołem zamachowym wyrównoważa się najpierw statycznie na pryzmach, a następnie dynamicznie na wyrównoważarce. Panewki wału korbowego. Eksploatacyjne zużycie panewek polega na ubytku materiału ścieranego z powierzchni współpracujących z czopami […]

DevURL
Przeczytaj też:
Oddziaływanie regulatora napięcia na wzbudzenie prądnicy

Oddziaływanie regulatora napięcia na wzbudzenie prądnicy uniezależnia jednocześnie napięcie pomiędzy jej zwojami od chwilowej prędkości obrotowej twornika. Jeżeli bowiem twornik prądnicy wiruje powoli, styki regulatora rozwierają się tylko na bardzo krótkie okresy czasu, a pozostają zwarte przez stosunkowo długie okresy czasu. Natomiast podczas szybkiego obracania się twornika styki regulatora rozwierają się na względnie długie okresy […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Żarówki lamp żarowych

Żarówki lamp żarowych zasilane są napięciem 6, 12 lub 24 V prądu stałego lub zmiennego. Zarówki lamp jarzeniowych zasilane sa prądem stałym o napięciu około 40 V lub prądem zmiennym o napięciu 110 V. Żarówki malej mocy wykonuje się zazwyczaj jako próżniowe, a żarówki dużej mocy — napełnia się gazem obojętnym (argon lub krypton albo mieszanina gazów, np. 96% argonu z 4% azotu). Żarówki samochodowe podlegają tzw. geterowaniu, tzn. wewnątrz bańki umieszczane sa substancje (węgiel, fosfor, bar i in,) pochłaniające pozostały wodór i pary wodne. Stosowanie geterowania podnosi trwałość żarówek. Włókna żarówek na napięcie wysokie są cieńsze i dłuższe niż włókna żarówek na napięcie niskie — a wiec mniej trwale i kosztowniejsze. Im dłuższe jest włókno, tym mniej korzystne są jego właściwości świetlne, z uwagi na mniejsze skupienie źródła światła (czyli większe jego rozproszenie). Elektrody żarówki łączą włókna z kontaktami trzonka. W większości żarówek każda z elektrod składa sie wewnętrznego niklowego lub miedzianego, do którego mocuje się włókno, środkowego z platynitu (stop czystego żelaza z niklem) wtopionego w szklany talerzyk i zewnętrznego — miedzianego, zgrzanego z jednym z kontaktów trzonka żarówki. Łopatka żarówki jest to spłaszczona cześć szklanego talerzyka, w którym zatopione są platynitowe odcinki elektrod żarówek. W boczną część talerzyka poniżej łopatki wtopiona jest szklana rurka służąca do usuwania z bańki powietrza i napełniania jej gazami obojętnymi. Rurki i talerzyki żarówek samochodowych wykonuje się zwykle ze szkła ołowiowego. Bańka żarówki jest to szklany balonik o różnych postaciach, najczęściej ukształtowany kuliście, kroplowo, cylindrycznie lub stożkowo. Bańki żarówek samochodowych wykonuje się ze specjalnego szkła magnezjowego. [przypisy: naprawa samochodów kraków, narzędzia warsztatowe, NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: naprawa samochodów kraków NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH narzędzia warsztatowe