Ostatnio komentowane:
Podwójny przegub krzyzakowy

Podwójny przegub krzyżakowy (rys .5721, dolny) stosowany najczęściej do napędu przedniego koła ki erowanego. Wewnętrzne widełki przegubów są wykonane jako element spełniający jedno- 57-21. Podwójne przeguby krzyżakowe Pojedynczy przegub równobieżny zapewnia identyczność prędkości kątowych połączonych wałów dzięki specjalnemu układowi konstrukcyłnemu. W praktyce spotyka się wiele najrozmaitszych rodzajów pojedynczych przegubów równobieżnych, lecz z reguły Są to […]

DevURL
Przeczytaj też:
Instalacja elektryczna samochodu

Zwykle po kilku miesiącach użytkowania nowego samochodu spada wyraźnie napięcie na zaciskach rozmaitych odbiorników. Tego rodzaju spadek napięcia roboczego np. na zaciskach reflektorów może wynosić od 0,3 V, co nie ma jeszcze znaczenia praktycznego. Wszystkie użytkowane w samochodach urządzenia przystosowuje się zatem do pracy w zadowalający sposób pod napięciem roboczym zmieniającym się w szerokim zakresie. […]

DevURL

Podział ogniw

Wśród ogniw z pośrednim wykorzystaniem węgla rozróżnia się ogniwa na paliwo ciekłe, np. benzyna, benzol lub glicyna, oraz ogniwa na paliwo gazowe, np. wodór (HO, etylen (CeH4), acetylen (C2H2), propan (C3H ), tlenek węgla (CO), gaz naturalny i ziemny z metanem (CHI) jako głównym składnikiem, gaz wodny (CO + HeO) lub gaz generatorowy. Ostatnio interesowano się prawie wyłącznie ogniwami paliwowymi na paliwo gazowe. Temperatura pracy tego rodzaju ogniw jest bowiem znacznie niższa niż temperatura pracy ogniw na stałe paliwo, a korzystny przebieg procesu regeneracji elektrolitu gwarantuje dużą ich trwałość. Oświetlenie Zależnie od przeznaczenia, wśród świateł stosowanych w pojazdach samochodowych rozróżnia się zwykle: — światła oświetleniowe zewnętrzne, przeznaczone do oświetlania drogi na przestrzeni umożliwiającej bezpieczną jazdę po niewystarczająco oświetlonych odcinkach, oraz wewnętrzne, przeznaczone do ogólnego oświetlenia wnętrza oraz do miejscowego oświetlenia poszczególnych części pojazdu, — światła sygnałowe — zewnętrzne, przeznaczone do sygnalizowania zmiany kierunku ruchu, hamowania lub wyprzedzania, oraz wewnętrzne, przeznaczone do powiadamiania kierowcy 0 stanie działania poszczególnych mechanizmów (kontrolne), Ogniwo wodorowe. Najbardziej rozpowszechnione są obecnie ogniwa wodorowe, zawierające porowate elektrody wodorowe z grafitu (aktywowanego niklem lub platyną) oraz porowate elektrody tlenowe również z grafitu (aktywowanego niklem lub tlenkiem srebra), zatopione w 27% roztworze ługu potasowego (KOH) jako elektrolicie. Cząsteczki paliwa i cząsteczki Ogniwo wodorowo-tlenowe tlenu w ogniwie pracującym prawidłowo nie powiinny przedostawać się wprost do elektrolitu. Z tego względu stosuje się elektrody aktywowane specjalnymi katalizatorami, które absorbują cząsteczki, rozszczepiają je na jony oraz odprowadzają elektrony. Zadaniem elektrolitu jest umożliwianie ruchu jonów i tworzenie warstwy zaporowej pomiędzy elektrodami, nieprzenikliwej dla gazu. Reakcje w ogniwie wodorowym przebiegają następująco: biegun ujemny He 2H (adsorpcja wodoru) 21-1- 21-1 + + 2e (ładunek ujemny, — elektron) biegun dodatni 02 20 (adsorpcja tlenu) 0 + 2e _+ 0—— (ładunek dodatni) elektrolit 2KOH + 20H regeneracja 2K+ + K20 elektrolitu 20H— 2H20 + H20 2KOH druga cząsteczka HgO — wyparowuje. [hasła pokrewne: kosmetyki samochodowe, lakiery samochodowe, oklejanie samochodów ]

Tags: , ,

Comments are closed.