Ostatnio komentowane:
Systemy regulacji działania prądnic samochodowych

Jeżeli wzrasta natężenie prądu wzbudzenia, czyli i magnetycznego strumienia wzbudzenia, jednocześnie zwiększa się powierzchnia objęta krzywą charakterystyki zewnętrznej (i odwrotnie). Ujmując poglądowo — w praktyce regulacja działania prądnicy polega na zmienianiu magnetycznego strumienia wzbudzenia w taki sposób, że strumień ten słabnie z podwyższaniem się prędkości wirowania twornika i odwrotnie, wskutek czego zawęża się pole ograniczone […]

DevURL
Przeczytaj też:
Warunki badań manometrów wytwornic

Warunki badań manometrów wytwornic są takie same jak zbiorników ciśnieniowych. Wszelkie wymiany osprzętu wytwornicy są dozwolone pod warunkiem, że nowy osprzęt będzie identyczny jak poprzedni. Spawanie uszkodzonych ścianek wytwornicy może być przeprowadzane tylko za zgodą właściwego inspektoratu dozoru technicznego. Czyszczenie wytwornic może być przeprowadzone w odległości co najmniej 5 m od otwartego ognia. Czyszczenie najlepiej […]

DevURL
Partnerzy serwisu:

Europejskie światła mijania

Wspomniane względy stwarzają konieczność stosowania reflektorów spełniających jednocześnie dwa zadania świateł drogowych i świateł mijania lub stosowania oddzielnych reflektorów drogowych i mijania, Ustalając charakter świateł mijania uwzględnia się zwykle jedno z dwóch przeciwstawnych założeń : — zapewnienie prawidłowości oświetlenia jezdni kosztem zwiększonego olśnienia mijających, — zapewnienie minimum olśniewania mijających kosztem pogorszenia oświetlenia drogi. Wskutek tego tzw. amerykańskie światła mijania, stosowane w samochodach budowanych w USA, Anglii i ZSRR, ze względu na wielkie przestrzenie i odpowiednie drogi cechuje dobre oświetlenie jezdni kosztem zwiększonego olśniewania mijających. Natomiast tzw. europejskie światła mijania, stosowane w samochodach budowanych w całej Zachodniej Europie, oświetlają jezdnię o wiele gorzej niż amerykańskie, lecz nie olśniewają mijających. Obecnie zostało przyjęte przez ISO tzw. homologowane światło mijania, które prawidłowo oświetla jezdnie, prawie nie olśniewając mijających (światło asymetryczne). Światła drogowe. Pojazd samochodowy rozwijający prędkości większe niž 40 km/godz powinien mieć co najmniej dwa światła drogowe. Używa się je do oświetlania drogi na dużej przestrzeni przed pojazdem poza osiedlami we wszystkich sytuacjach, kiedy nie zachodzi niebezpieczeństwo olśniewania mijających. Swiatła drogowe powinny być wbudowane symetrycznie względem podłużnej osi symetrii pojazdu. Widzialność fizjologiczna — dostateczne oświetlenie drogi na odległość minimum 100 m przed samochodem. Barwa światła — biała lub żółta-selektywna (oba światła samochodu powinny być takiej samej barwy). Żarówki charakterystyka elektryczna żarówki światła drogowego powinna być zgodna z poniższymi wymaganiami. Natężenie światła obu reflektorów samochodu powinno być jednakowe, w zakresie wynikającym ze stosowania żarowek takiej samej mocy. Wymagania fotometryczne — prawidłowość rzucanej wiązki światła ocenia się na podstawie pomiarów luksomierzem (0 błędzie wskazań mniejszym niż 8%) plamy Świetlnej na ekranie kontrolnym. Powierzchnia czynna fotoogniwa luksomierza powinna mieścić się w kwadracie o boku 65 mm. [patrz też: myjnia bezdotykowa, Myjnia samochodowa, NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH ]

Tags: , ,

Comments are closed.