Ostatnio komentowane:
Regulator napięciowo-prądowy

Regulator prądu (ogranicznik należenia) jest włączony szeregowo w obwód uzwojenia twornika prądnicy. Przez uzwojenie elektromagnesu regulatora prądu przepływa pełny prąd wytwarzany przez prądnicę. Zadanie regulatora prądu polega na zmniejszaniu natężenia prądu przepływającego przez uzwojenie wzbudzenia prądnicy w miarę zwiększania sie natężenia pobieranego od niej prądu, czyli w miarę podwyższania się Zasada regulatora oddziaływania prądu prędkości […]

DevURL
Przeczytaj też:
Zbiornik ciśnieniowy

Zbiornik ciśnieniowy powinien być zaopatrzony we właściwy manometr oraz zawór bezpieczeństwa. Wielkość dopuszczalnego ciśnienia powinna być kreską na skali manometru. Manometry podlegają w Państwowym Urzędzie Miar i Jakości, a ponadto musi być sprawdzany na stanowisku kontrolnym. Zawór musi być zawsze sprawny. Napełnianie zbiornika innym gazem, niż tym, do którego jest przeznaczony, jest niedopuszczalne. Zbiornik nie […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Europejskie światła mijania

Wspomniane względy stwarzają konieczność stosowania reflektorów spełniających jednocześnie dwa zadania świateł drogowych i świateł mijania lub stosowania oddzielnych reflektorów drogowych i mijania, Ustalając charakter świateł mijania uwzględnia się zwykle jedno z dwóch przeciwstawnych założeń : — zapewnienie prawidłowości oświetlenia jezdni kosztem zwiększonego olśnienia mijających, — zapewnienie minimum olśniewania mijających kosztem pogorszenia oświetlenia drogi. Wskutek tego tzw. amerykańskie światła mijania, stosowane w samochodach budowanych w USA, Anglii i ZSRR, ze względu na wielkie przestrzenie i odpowiednie drogi cechuje dobre oświetlenie jezdni kosztem zwiększonego olśniewania mijających. Natomiast tzw. europejskie światła mijania, stosowane w samochodach budowanych w całej Zachodniej Europie, oświetlają jezdnię o wiele gorzej niż amerykańskie, lecz nie olśniewają mijających. Obecnie zostało przyjęte przez ISO tzw. homologowane światło mijania, które prawidłowo oświetla jezdnie, prawie nie olśniewając mijających (światło asymetryczne). Światła drogowe. Pojazd samochodowy rozwijający prędkości większe niž 40 km/godz powinien mieć co najmniej dwa światła drogowe. Używa się je do oświetlania drogi na dużej przestrzeni przed pojazdem poza osiedlami we wszystkich sytuacjach, kiedy nie zachodzi niebezpieczeństwo olśniewania mijających. Swiatła drogowe powinny być wbudowane symetrycznie względem podłużnej osi symetrii pojazdu. Widzialność fizjologiczna — dostateczne oświetlenie drogi na odległość minimum 100 m przed samochodem. Barwa światła — biała lub żółta-selektywna (oba światła samochodu powinny być takiej samej barwy). Żarówki charakterystyka elektryczna żarówki światła drogowego powinna być zgodna z poniższymi wymaganiami. Natężenie światła obu reflektorów samochodu powinno być jednakowe, w zakresie wynikającym ze stosowania żarowek takiej samej mocy. Wymagania fotometryczne — prawidłowość rzucanej wiązki światła ocenia się na podstawie pomiarów luksomierzem (0 błędzie wskazań mniejszym niż 8%) plamy Świetlnej na ekranie kontrolnym. Powierzchnia czynna fotoogniwa luksomierza powinna mieścić się w kwadracie o boku 65 mm. [patrz też: naprawa pomp hydraulicznych, castingi do reklam, NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH ]

Tags: , ,

Comments are closed.