Ostatnio komentowane:
Jak jeździć samochodem na gaz?

Samochody na gaz LPG lub sprężony gaz ziemny CNG stają się ostatnio coraz popularniejszymi instalacjami w Polsce. Nie jest to dziwne, ponieważ gaz jest paliwem, które tankuje się za niemal dwukrotnie niższą cenę niż benzynę czy olej napędowy. Jednak kierowca, który jeździł na benzynę, musi ponieść koszty związane z zamontowaniem pod maską instalacji gazowej. Czy […]

DevURL
Polecamy rowniez:


Przeczytaj też:
Praca ciężkich podbijarek torowych

Praca ciężkich podbijarek torowych może odbywać się wyłącznie na torze zamkniętym i osygnalizowanym zgodnie z Przepisami 0 sygnalizacji na PKP (El). Jazda maszyny do miejsca pracy oraz powrót do stacji musi odbywać się z prędkością nie przekraczającą 60 km/h. W czasie jazdy na spadku należy utrzymywać takie przełożenie skrzynki biegów, jak gdyby była to jazda […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Europejskie światła mijania

Wspomniane względy stwarzają konieczność stosowania reflektorów spełniających jednocześnie dwa zadania świateł drogowych i świateł mijania lub stosowania oddzielnych reflektorów drogowych i mijania, Ustalając charakter świateł mijania uwzględnia się zwykle jedno z dwóch przeciwstawnych założeń : — zapewnienie prawidłowości oświetlenia jezdni kosztem zwiększonego olśnienia mijających, — zapewnienie minimum olśniewania mijających kosztem pogorszenia oświetlenia drogi. Wskutek tego tzw. amerykańskie światła mijania, stosowane w samochodach budowanych w USA, Anglii i ZSRR, ze względu na wielkie przestrzenie i odpowiednie drogi cechuje dobre oświetlenie jezdni kosztem zwiększonego olśniewania mijających. Natomiast tzw. europejskie światła mijania, stosowane w samochodach budowanych w całej Zachodniej Europie, oświetlają jezdnię o wiele gorzej niż amerykańskie, lecz nie olśniewają mijających. Obecnie zostało przyjęte przez ISO tzw. homologowane światło mijania, które prawidłowo oświetla jezdnie, prawie nie olśniewając mijających (światło asymetryczne). Światła drogowe. Pojazd samochodowy rozwijający prędkości większe niž 40 km/godz powinien mieć co najmniej dwa światła drogowe. Używa się je do oświetlania drogi na dużej przestrzeni przed pojazdem poza osiedlami we wszystkich sytuacjach, kiedy nie zachodzi niebezpieczeństwo olśniewania mijających. Swiatła drogowe powinny być wbudowane symetrycznie względem podłużnej osi symetrii pojazdu. Widzialność fizjologiczna — dostateczne oświetlenie drogi na odległość minimum 100 m przed samochodem. Barwa światła — biała lub żółta-selektywna (oba światła samochodu powinny być takiej samej barwy). Żarówki charakterystyka elektryczna żarówki światła drogowego powinna być zgodna z poniższymi wymaganiami. Natężenie światła obu reflektorów samochodu powinno być jednakowe, w zakresie wynikającym ze stosowania żarowek takiej samej mocy. Wymagania fotometryczne — prawidłowość rzucanej wiązki światła ocenia się na podstawie pomiarów luksomierzem (0 błędzie wskazań mniejszym niż 8%) plamy Świetlnej na ekranie kontrolnym. Powierzchnia czynna fotoogniwa luksomierza powinna mieścić się w kwadracie o boku 65 mm. [patrz też: serwis bmw warszawa, narzędzia warsztatowe, NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH narzędzia warsztatowe serwis bmw warszawa