Ostatnio komentowane:
Bieżnik opony

Poprzeczna statecznosc opony, czyli jej zdolność do przeciwstawiania się ślizganiu w kierunku toczenia się koła jezdnego, zabezpieczają przede wszystkim poprzeczne rowki bieżnika. Zachowywanie kierunku ruchu przez pojazd bez skłonności do zarzucania zależy więc od liczby i długości podłużnych rowków na bieżnikach opon, a łatwość rozpędzania i droga hamowania — od liczby i długości rowków poprzecznych. […]

DevURL
Przeczytaj też:
Jakie formalności związane są z zakupem auta na rynku wtórnym?

Kiedy kupujemy samochód z drugiej ręki, samo przekazanie pieniędzy w zamian za odbiór kluczyków i dokumentów nie wystarczy. Lawina formalności zaczyna się wraz z podpisaniem umowy nabycia pojazdu. Do złożenia pod nią swojego podpisu należy się odpowiednio przygotować, aby uniknąć ewentualnych nieporozumień. Co w takiej umowie kupna/sprzedaży pojazdu powinno się znaleźć? Po pierwsze, musi ona […]

DevURL

Niepożądane zjawiska

Niepożądane zjawiska można całkowicie wyeliminować (zmienność prędkości kątowej) lub w zakresie niewielkich prędkości obrotowych wydatnie ograniczyć (oddziaływanie momentu bezwładnościowego, działanie par sił) przez zastosowanie układu dwóch przegubów krzyżakowych, ustawionych pod odpowiednimi kątami, lub przegubów równobieżnych (inaczej homokinetycznych). Układ dwóch przegubów krzyżakowych. Na końcach wałów napędzającego i napędzanego osadzone są dwa proste przeguby krzyżakowe, połączone ze sobą poprzez wal pośredniczacy. Jeżeli wał napędzający wiruje ze stalą prędkością kątową, układ taki zapewnia obracanie się walu napędzanego z identyczną stałą prędkością kątową, lecz tylko w razie spełnienia następujących warunków: — rozwidlenia elementu pośredniego (walu) znajdują się w jednej płaszczyźnie, — osie obrotu walu napędzanego i walu napędzającego przecinają się w punkcie, który wraz ze środkami obu przegubów wyznacza trójkąt równoramienny. Jeżeli wymienione warunki są spełnione, wał pośredniczący jest odchylony jednakowo od wału napędzającego i od wału napędzanego (o ten sam kąt 7). Pomiędzy prędkościami kątowymi wałów istnieją wówczas następujące związki: = cos 7 oraz COS y, czyli = a wiec omawiany układ dwóch przegubów prostych zapewnia jednakową prędkość kątową walu napędzajacego i wału napędzanego, przy czym zmienna jest jedynie prędkość kątowa walu pośredniego. Wal napędzający i wał napędzany są zaopatrzone w czopy tworzące środkujący przegub kulowy, dzięki któremu osie obrotu obu wałów przecinają się w połowie odległości pomiędzy przegubami. Podczas skręcania w bok kola kierowanego wał napędzany polączony z piastą kola ustawia się pod pewnym katem względem walu napędzającego, przy czym kąty miedzy osiami obrotu walów i wewnętrznych widełek przegubów są sobie równe. Dwa krzyżaki związane Są poprzez wewnętrzne widełki. Środkowanie krzyżaków zapewnia sworzeń kulowy. Trzy oszlifowane kuliste podpory dociskane są sprężyną do sworznia przegubu. [więcej w: serwis mitsubishi, wypożyczalnia busów lublin, elektronika pojazdowa ]

Tags: , ,

Comments are closed.