Ostatnio komentowane:
Niepożądane zjawiska

Niepożądane zjawiska można całkowicie wyeliminować (zmienność prędkości kątowej) lub w zakresie niewielkich prędkości obrotowych wydatnie ograniczyć (oddziaływanie momentu bezwładnościowego, działanie par sił) przez zastosowanie układu dwóch przegubów krzyżakowych, ustawionych pod odpowiednimi kątami, lub przegubów równobieżnych (inaczej homokinetycznych). Układ dwóch przegubów krzyżakowych. Na końcach wałów napędzającego i napędzanego osadzone są dwa proste przeguby krzyżakowe, połączone ze […]

DevURL
Polecamy rowniez:


Przeczytaj też:
Charakterystyka biegu jałowego

Charakterystyka biegu jałowego przedstawia zależność napięcia pomiędzy zaciskami prądnicy od prądu wzbudzającego, podczas biegu jałowego z określoną prędkością obrotową twornika. Charakterystyka biegu jałowego umożliwia ocenę prądnicy gdy chodzi o wykorzystanie obwodu magnetycznego i prawidłowość doboru luzów pomiędzy twornikiem i nabiegunnikami. Charakterystyka zewnętrzna przedstawia zależność napięcia pomiędzy zaciskami prądnicy od natężenia prądu oddawanego przez prądnice podczas […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Wkładki amortyzujące

We wnękach pomiędzy tarczą koła i nakładkami osadzone są gumowe wkładki amortyzujące, przekazujące obciążenia z tarczy koła na człony pierścienia usztywniającego. Pierścień usztywniający poprzez masywny bieżnik gumowy współpracuje z nawierzchnią jezdni. Jeżeli toczące się kolo Wspornikowe kolo jezdne natrafia na nierówność podłoża, bieżnik odkształca się tylko nieznacznie, a człon pierścienia usztywniającego zgniata wkładkę amortyzującą — aż do oparcia się obrzeży tarczy o bieżnik. Ściskaniu wkładek amortyzujących przeciwstawiają się siły odśrodkowe działające na stosunkowo ciężki bieżnik i człony pierścienia usztywniającego, dzięki czemu podczas szybkiej jazdy ugięcia wkładek amortyzujących są niewielkie. Intensywne chłodzenie wkładek amortyzujących uzyskuje się w wyniku szybkiego przepływu powietrza przez ich wnęki, pracujące podobnie jak kanały międzylopatkowe wirnika pompy odśrodkowej . Koła sprężyste systemu SCHMID nadają sie do szczególnie szybkich pojazdów i są mało wrażliwe na uszkodzenia mechaniczne. Z uwagi na znaczna elastyczność i dobre tłumienie wstrząsów przez wkładki amortyzujące, stosowanie w zawieszeniu kół jakichkolwiek elementów sprężystych jest zbędne. Ogumienie walcowe. Aby umożliwić poruszanie się pojazdów kołowych w szczególnie trudnych warunkach, jak np. po lotnych piaskach, po głębokim śniegu, w terenie kamienistym lub bagnistym itp. stosuje się specjalne opony walcowe o kształtach baryłek i specjalnym urzeźbieniu bieżników. Dzięki niskiemu ciśnieniu powietrza (w zakresie 0,05. . .1,0 kG/cm2) i bardzo dużej, opona walcowa wywiera na nie szczególnie małe naciski jednostkowe, często poniżej 0,3 kG/cm2 — nawet gdy chodzi o w pełni załadowane pojazdy o znacznej nośności. Typowa opona walcowa jest odpowiednio związana z obrzeżami obręczy kola jezdnego. Wysoką elastyczność opony walcowej zapewnia sie przez zastosowanie cienkiej osnowy z tworzywa sztucznego i specjalnych gatunków gumy. Miękkość opon walcowych pozwala przeważnie na wyeliminowanie elementów sprężystych z zawieszenia kół jezdnych. [patrz też: wynajem kontenerów, Wypożyczalnia samochodów Gdańsk, osuszacze powietrza ]

Tags: , ,

Comments are closed.