Ostatnio komentowane:
Akumulatory suche

Do najcenniejszych zalet akumulatorów suchych należą ; niezamarzalność, zbędność obsługi w zakresie uzupełniania elektrolitu oraz zupełna nieszkodliwość dla zdrowia ludzkiego. Reprezentantem tego rodzaju akumulatorów jest np. suchy akumulator VARLEY, w którym elektrolit utrzymuje się wskutek kapilarnego działania czynnej masy elektrod i separatorów 0 znacznej porowatości. W celu uzyskania wymaganej chłonności elektrolitu współczynnik porowatości czynnej masy […]

DevURL
Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Żarówki lamp żarowych

Żarówki lamp żarowych zasilane są napięciem 6, 12 lub 24 V prądu stałego lub zmiennego. Zarówki lamp jarzeniowych zasilane sa prądem stałym o napięciu około 40 V lub prądem zmiennym o napięciu 110 V. Żarówki malej mocy wykonuje się zazwyczaj jako próżniowe, a żarówki dużej mocy — napełnia się gazem obojętnym (argon lub krypton albo […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Wkładki amortyzujące

We wnękach pomiędzy tarczą koła i nakładkami osadzone są gumowe wkładki amortyzujące, przekazujące obciążenia z tarczy koła na człony pierścienia usztywniającego. Pierścień usztywniający poprzez masywny bieżnik gumowy współpracuje z nawierzchnią jezdni. Jeżeli toczące się kolo Wspornikowe kolo jezdne natrafia na nierówność podłoża, bieżnik odkształca się tylko nieznacznie, a człon pierścienia usztywniającego zgniata wkładkę amortyzującą — aż do oparcia się obrzeży tarczy o bieżnik. Ściskaniu wkładek amortyzujących przeciwstawiają się siły odśrodkowe działające na stosunkowo ciężki bieżnik i człony pierścienia usztywniającego, dzięki czemu podczas szybkiej jazdy ugięcia wkładek amortyzujących są niewielkie. Intensywne chłodzenie wkładek amortyzujących uzyskuje się w wyniku szybkiego przepływu powietrza przez ich wnęki, pracujące podobnie jak kanały międzylopatkowe wirnika pompy odśrodkowej . Koła sprężyste systemu SCHMID nadają sie do szczególnie szybkich pojazdów i są mało wrażliwe na uszkodzenia mechaniczne. Z uwagi na znaczna elastyczność i dobre tłumienie wstrząsów przez wkładki amortyzujące, stosowanie w zawieszeniu kół jakichkolwiek elementów sprężystych jest zbędne. Ogumienie walcowe. Aby umożliwić poruszanie się pojazdów kołowych w szczególnie trudnych warunkach, jak np. po lotnych piaskach, po głębokim śniegu, w terenie kamienistym lub bagnistym itp. stosuje się specjalne opony walcowe o kształtach baryłek i specjalnym urzeźbieniu bieżników. Dzięki niskiemu ciśnieniu powietrza (w zakresie 0,05. . .1,0 kG/cm2) i bardzo dużej, opona walcowa wywiera na nie szczególnie małe naciski jednostkowe, często poniżej 0,3 kG/cm2 — nawet gdy chodzi o w pełni załadowane pojazdy o znacznej nośności. Typowa opona walcowa jest odpowiednio związana z obrzeżami obręczy kola jezdnego. Wysoką elastyczność opony walcowej zapewnia sie przez zastosowanie cienkiej osnowy z tworzywa sztucznego i specjalnych gatunków gumy. Miękkość opon walcowych pozwala przeważnie na wyeliminowanie elementów sprężystych z zawieszenia kół jezdnych. [patrz też: wynajem kontenerów, Wypożyczalnia samochodów Gdańsk, osuszacze powietrza ]

Tags: , ,

Comments are closed.