Ostatnio komentowane:
System łączenia dodatniego bieguna akumulatora z masą samochodu

System łączenia dodatniego bieguna akumulatora z masą samochodu przyjął sie po drugiej wojnie światowej dość powszechnie (USA, ZSRR, CSRS, Polska i in.) i obecnie obowiązuje u nas. Jednak w USA, a następnie od 1957 r. również i w ZSRR wytwórnie przeszły ponownie na łączenie ujemnego bieguna akumulatora z masą samochodu, uzasadniając to zmniejszeniem stopnia korozji […]

DevURL
Polecamy rowniez:


Przeczytaj też:
Jakie formalności związane są z zakupem auta na rynku wtórnym?

Kiedy kupujemy samochód z drugiej ręki, samo przekazanie pieniędzy w zamian za odbiór kluczyków i dokumentów nie wystarczy. Lawina formalności zaczyna się wraz z podpisaniem umowy nabycia pojazdu. Do złożenia pod nią swojego podpisu należy się odpowiednio przygotować, aby uniknąć ewentualnych nieporozumień. Co w takiej umowie kupna/sprzedaży pojazdu powinno się znaleźć? Po pierwsze, musi ona […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Warunki badań manometrów wytwornic

Warunki badań manometrów wytwornic są takie same jak zbiorników ciśnieniowych. Wszelkie wymiany osprzętu wytwornicy są dozwolone pod warunkiem, że nowy osprzęt będzie identyczny jak poprzedni. Spawanie uszkodzonych ścianek wytwornicy może być przeprowadzane tylko za zgodą właściwego inspektoratu dozoru technicznego. Czyszczenie wytwornic może być przeprowadzone w odległości co najmniej 5 m od otwartego ognia. Czyszczenie najlepiej jest przeprowadzać na wolnym powietrzu. Przy czyszczeniu wytwornic i wszelkich pracach montażowo-demontażowych wytwornic już użytkowanych nie wolno używać przedmiotów stalowych, mogących wywołać iskrę przy uderzeniu. Do wykrywania nieszczelności w wytwornicy należy używać tylko wody mydlanej. To samo dotyczy otwierania bębnów z karbidem. Nie wolno używać karbidu o innej ziarnistości, niż podana na tabliczce fabrycznej wytwornicy, przy czym do szufladek wolno ładować tylko taką ilość karbidu, jaką wyznacza wysokość przegródek szuflady. Transportowanie wytwornicy może odbywać się tylko w stanie próżnym. Jeżeli istnieje obawa zamarznięcia wytwornicy, to po skończonej pracy należy ją całkowicie opróżnić. Rozmrażanie zamarzniętych wytwornic należy przeprowadzać tylko przy użyciu ciepłej wody lub pary wodnej. Wytwornicę może obsługiwać jedynie odpowiednio przeszkolony i uprawniony pracownik. Przepisy bezpieczeństwa podczas eksploatacji maszyn torowych Eksploatacja najrozmaitszych maszyn i urządzeń stosowanych w służbie drogowej PKP wymaga od personelu inżynieryjno-technicznego nadzorującego pracę tych maszyn dużych umiejętności fachowych, obejmujących zagadnienia budowy, eksploatacji i przepisów bhp. Od operatorów obsługujących maszyny i sprzęt wymaga się dokładnej znajomości budowy danej maszyny oraz jej bezpiecznej eksploatacji jako indywidualnej maszyny oraz w zespole innych maszyn. Dlatego obsługa maszyn powinna być systematycznie szkolona przez instruktorów służby drogowej i służby ruchu oraz poddawana systematycznie egzaminom kontrolnym i sprawdzającym. Maszyny mogą obsługiwać wyłącznie operatorzy przeszkoleni na specjalistycznych kursach i posiadający uprawnienia do obsługi danego typu ma— szyny. Dla maszyn o podwoziu torowym z napędem własnym powinni posiadać uprawnienia do prowadzenia ciężkich maszyn budowlanych po torach PKP. [przypisy: fotelik samochodowy, foteliki samochodowe, dywaniki samochodowe ]

Tags: , ,

Comments are closed.