Ostatnio komentowane:
Linie zelektryfikowane

W czasie pracy na liniach zelektryfikowanych muszą być zachowane takie same warunki, jak podane dla dźwigu PŁATOWA, czyli sieć musi być wyłączona spod napięcia i uszyniona. Ponadto należy przestrzegać między innymi następujących wytycznych: — nie wolno odrywać siłą mocno przymocowanych ładunków do ziemi; — nie wolno ściągać ładunków (ciężarów) na ukos; — należy z wyczuciem […]

DevURL
Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Niepożądane zjawiska

Niepożądane zjawiska można całkowicie wyeliminować (zmienność prędkości kątowej) lub w zakresie niewielkich prędkości obrotowych wydatnie ograniczyć (oddziaływanie momentu bezwładnościowego, działanie par sił) przez zastosowanie układu dwóch przegubów krzyżakowych, ustawionych pod odpowiednimi kątami, lub przegubów równobieżnych (inaczej homokinetycznych). Układ dwóch przegubów krzyżakowych. Na końcach wałów napędzającego i napędzanego osadzone są dwa proste przeguby krzyżakowe, połączone ze […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Krzyżak

W pokrywie krzyżaka wbudowany jest zaworek zabezpieczający. Kiedy przegub jest już całkowicie napełniony smarem, w razie dalszego wtłaczania smaru wewnątrz przegubu wzrasta ciśnienie i nadmiar smaru z wydrążenia wydostaje się na zewnątrz, co zabezpiecza pierścienie uszczelniające przed uszkodzeniami. Przegub krzyżakowy o łożyskach igiełkowych. Przeguby walów napędowych przeważnie zaopatruje się w łożyska igiełkowe. Po wstawieniu czopów krzyżaka, w otwory widełek nasuwa się na czopy tzw. „szklanki z igiełkami. Szklanki wstawia się w otwory widełek od góry i ustala za pomocą pierścieni zabezpieczających. Proste przeguby o łożyskach igiełkowych odznaczają sie wieloma zaletami w porównaniu z przegubami o łożyskach ślizgowych, ponieważ: — straty tarcia w przegubach o łożyskach igiełkowych są bardzo małe, czyli trwałość takich przegubów jest stosunkowo znaczna, — przeguby o łożyskach igiełkowych nie wymagają równie częstego smarowania, jak przeguby o łożyskach ślizgowych, przeguby igiełkowe smaruje się zwykle olejem przekładniowym, co upraszcza obsługę. Przegub krzyżakowy o łożyskach z tworzyw sztucznych. Łożyska ślizgowe z poliamidów, stosowane zamiast łożysk ślizgowych w przegubach krzyżakowych wałów napędowych, nie wymagają smarowania. Współczynniki tarcia na sucho pomiędzy poliamidem a stalą są małe, dzięki czemu w zakresie niewielkich prędkości poślizgu oraz umiarkowanych nacisków łożyska takie mogą pracować na sucho. Cenną zaletą poliamidów jest ich odporność na zanieczyszczenia. Twarde ziarna pyłu lub opiłki metali wbijają się bowiem w stosunkowo miękkie tworzywo sztuczne i nie uszkadzają — ani materiału tulejki łożyskowej, ani gładzi Przegub elastyczny. W praktyce spotyka się wiele rozmaitych elastycznych gumowo-metalowych połączeń walów. występowanie zmiennych momentów zginających w plaszczyznach widełek przegubu krzyżakowego podczas przekazywania przez niego momentu obrotowego i powodujacych zmienne boczne naciski w łożyskach walu napędzającego i walu napędzanego. Zmienność prędkości kątowej walu napędzanego wpływa na płynność przenoszenia napędu i zależy tylko od kąta odchylenia wału napędzanego. Oddziaływanie bezwładnościowe, wywoływane przyspieszaniem i opóźnianiem elementów przegubu i walu napędzanego wskutek zmian ich prędkości kątowej, zależy od kata odchylenia walu napedzanego, prędkości obrotowej i momentu bezwładności. Momenty zginające widełki zależą od kąta odchylenia wału napędzanego i przekazywanego momentu obrotowego, a częstość ich występowania jest funkcją prędkości obrotowej. [przypisy: Wymiana części w samochodzie może być łatwa, aluminium 6082, utylizacja eternitu ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: aluminium 6082 utylizacja eternitu Wymiana części w samochodzie może być łatwa