Ostatnio komentowane:
Prąd zwrotny

Zworami elektromagnesu wyłącznika steruje zestyk otwierający i zamykający odgałęzienie prądnica-akumulator. Zadaniem uzwojenia napięciowego jest łączenie prądnicy z akumulatorem, a uzwojenia prądowego jej odłączanie. Podczas bezruchu lub malej prędkości wirowania twornika, z uwagi na brak napięcia lub zbyt niskie napięcie pomiędzy zaciskami prądnicy, styki wyłącznika prądu zwrotnego pozostają rozwarte wskutek oddziaływania sprężyny na zworę. Prądnica jest […]

DevURL
Polecamy rowniez:


Przeczytaj też:
Alternatory

Samochodowa prądnica prądu stałego jest zawsze wyposażona w komutator i szczotki, czyli elementy niezbędne do przetwarzania indukowanych w tworniku impulsów prądu zmiennego w prąd stały, płynący w obwodzie zasilanym przez prądnicę. Konieczność stosowania komutatora i szczotek nastręcza wiele trudności konstrukcyjno-technologicznych, wybitnie potęgujących sie w miarę zwiększania mocy prądnicy i rozszerzania zakresu eksploatacyjnego prędkości wirowania jej […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Krzyżak

W pokrywie krzyżaka wbudowany jest zaworek zabezpieczający. Kiedy przegub jest już całkowicie napełniony smarem, w razie dalszego wtłaczania smaru wewnątrz przegubu wzrasta ciśnienie i nadmiar smaru z wydrążenia wydostaje się na zewnątrz, co zabezpiecza pierścienie uszczelniające przed uszkodzeniami. Przegub krzyżakowy o łożyskach igiełkowych. Przeguby walów napędowych przeważnie zaopatruje się w łożyska igiełkowe. Po wstawieniu czopów krzyżaka, w otwory widełek nasuwa się na czopy tzw. „szklanki” z igiełkami. Szklanki wstawia się w otwory widełek od góry i ustala za pomocą pierścieni zabezpieczających. Proste przeguby o łożyskach igiełkowych odznaczają sie wieloma zaletami w porównaniu z przegubami o łożyskach ślizgowych, ponieważ: — straty tarcia w przegubach o łożyskach igiełkowych są bardzo małe, czyli trwałość takich przegubów jest stosunkowo znaczna, — przeguby o łożyskach igiełkowych nie wymagają równie częstego smarowania, jak przeguby o łożyskach ślizgowych, przeguby igiełkowe smaruje się zwykle olejem przekładniowym, co upraszcza obsługę. Przegub krzyżakowy o łożyskach z tworzyw sztucznych. Łożyska ślizgowe z poliamidów, stosowane zamiast łożysk ślizgowych w przegubach krzyżakowych wałów napędowych, nie wymagają smarowania. Współczynniki tarcia na sucho pomiędzy poliamidem a stalą są małe, dzięki czemu w zakresie niewielkich prędkości poślizgu oraz umiarkowanych nacisków łożyska takie mogą pracować na sucho. Cenną zaletą poliamidów jest ich odporność na zanieczyszczenia. Twarde ziarna pyłu lub opiłki metali wbijają się bowiem w stosunkowo miękkie tworzywo sztuczne i nie uszkadzają — ani materiału tulejki łożyskowej, ani gładzi Przegub elastyczny. W praktyce spotyka się wiele rozmaitych elastycznych gumowo-metalowych połączeń walów. występowanie zmiennych momentów zginających w plaszczyznach widełek przegubu krzyżakowego podczas przekazywania przez niego momentu obrotowego i powodujacych zmienne boczne naciski w łożyskach walu napędzającego i walu napędzanego. Zmienność prędkości kątowej walu napędzanego wpływa na płynność przenoszenia napędu i zależy tylko od kąta odchylenia wału napędzanego. Oddziaływanie bezwładnościowe, wywoływane przyspieszaniem i opóźnianiem elementów przegubu i walu napędzanego wskutek zmian ich prędkości kątowej, zależy od kata odchylenia walu napedzanego, prędkości obrotowej i momentu bezwładności. Momenty zginające widełki zależą od kąta odchylenia wału napędzanego i przekazywanego momentu obrotowego, a częstość ich występowania jest funkcją prędkości obrotowej. [przypisy: witryny aluminiowe, przekładnie zębate, wózki transportowe ]

Tags: , ,

Comments are closed.