Ostatnio komentowane:
Przeznaczenie i zakres zastosowania prądnicy samochodowej

Przeznaczenie i zakres zastosowania prądnicy samochodowej określają jej tzw. wielkości charakterystyczne, z których najważniejsze, to: napięcie znamionowe, czyli napięcie instalacji elektrycznej, do której zasilania jest przeznaczona dana prądnica (6, 12 oraz 24 V), moc znamionowa, czyli moc, jaką prądnica może dostarczać przez dowolnie długie okresy czasu w celu zapewnienia działania odbiorników instalacji elektrycznej, moc maksymalna, […]

DevURL
Polecamy rowniez:
Szukasz mody damskiej i męskiej, sprawdż sklep Evega modne sklepy internetowe.

Przeczytaj też:
Urządzenie do regulacji ciśnienia

Urządzenie do regulacji ciśnienia w ogumieniu umożliwia podczas ruchu pojazdu podwyższanie lub obniżanie ciśnienia powietrza w ogumieniu wszystkich kół jezdnych jednocześnie lub tylko niektórych z nich. Urządzenia takie, zwiększające znacznie swobodę ruchu pojazdu po bezdrożach, spotyka Się głównie w pojazdach specjalnych i wojskowych. Opona VP ma wnętrze całkowicie wypełnione gąbczastym tworzywem sztucznym lub porowatą gumą […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Krzyżak

W pokrywie krzyżaka wbudowany jest zaworek zabezpieczający. Kiedy przegub jest już całkowicie napełniony smarem, w razie dalszego wtłaczania smaru wewnątrz przegubu wzrasta ciśnienie i nadmiar smaru z wydrążenia wydostaje się na zewnątrz, co zabezpiecza pierścienie uszczelniające przed uszkodzeniami. Przegub krzyżakowy o łożyskach igiełkowych. Przeguby walów napędowych przeważnie zaopatruje się w łożyska igiełkowe. Po wstawieniu czopów krzyżaka, w otwory widełek nasuwa się na czopy tzw. „szklanki” z igiełkami. Szklanki wstawia się w otwory widełek od góry i ustala za pomocą pierścieni zabezpieczających. Proste przeguby o łożyskach igiełkowych odznaczają sie wieloma zaletami w porównaniu z przegubami o łożyskach ślizgowych, ponieważ: — straty tarcia w przegubach o łożyskach igiełkowych są bardzo małe, czyli trwałość takich przegubów jest stosunkowo znaczna, — przeguby o łożyskach igiełkowych nie wymagają równie częstego smarowania, jak przeguby o łożyskach ślizgowych, przeguby igiełkowe smaruje się zwykle olejem przekładniowym, co upraszcza obsługę. Przegub krzyżakowy o łożyskach z tworzyw sztucznych. Łożyska ślizgowe z poliamidów, stosowane zamiast łożysk ślizgowych w przegubach krzyżakowych wałów napędowych, nie wymagają smarowania. Współczynniki tarcia na sucho pomiędzy poliamidem a stalą są małe, dzięki czemu w zakresie niewielkich prędkości poślizgu oraz umiarkowanych nacisków łożyska takie mogą pracować na sucho. Cenną zaletą poliamidów jest ich odporność na zanieczyszczenia. Twarde ziarna pyłu lub opiłki metali wbijają się bowiem w stosunkowo miękkie tworzywo sztuczne i nie uszkadzają — ani materiału tulejki łożyskowej, ani gładzi Przegub elastyczny. W praktyce spotyka się wiele rozmaitych elastycznych gumowo-metalowych połączeń walów. występowanie zmiennych momentów zginających w plaszczyznach widełek przegubu krzyżakowego podczas przekazywania przez niego momentu obrotowego i powodujacych zmienne boczne naciski w łożyskach walu napędzającego i walu napędzanego. Zmienność prędkości kątowej walu napędzanego wpływa na płynność przenoszenia napędu i zależy tylko od kąta odchylenia wału napędzanego. Oddziaływanie bezwładnościowe, wywoływane przyspieszaniem i opóźnianiem elementów przegubu i walu napędzanego wskutek zmian ich prędkości kątowej, zależy od kata odchylenia walu napedzanego, prędkości obrotowej i momentu bezwładności. Momenty zginające widełki zależą od kąta odchylenia wału napędzanego i przekazywanego momentu obrotowego, a częstość ich występowania jest funkcją prędkości obrotowej. [przypisy: witryny aluminiowe, przekładnie zębate, wózki transportowe ]

Tags: , ,

Comments are closed.