Ostatnio komentowane:
Dwudziestogodzinny (lub znamionowy) prąd wyładowania

Dwudziestogodzinny (lub znamionowy) prąd wyładowania jest to wartość równa ilorazowi znamionowej pojemności elektrycznej (Ah oznaczonej na akumulatorze) przez czas znamionowy (20 h). Samowyładowanie akumulatora jest to zjawisko zmniejszania się jego pojemności, choć nie pobiera się w ogóle z niego prądu. Samowyładowanie wyraża się procentową stratą pojemności w ciągu określonego czasu odniesioną do jednej doby. Pomijając […]

DevURL
Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Obsługa maszyn

Obsługa maszyn powinna być zaopatrzona w odpowiednią odzież ochronną i sprzęt ochronny osobistej zgodnie z tabelą przydziałową dla danego typu maszyny. Przed każdorazowym przystąpieniem do pracy obsługa powinna sprawdzać stan techniczny całej maszyny. Na niesprawnych maszynach nie wolno pracować. Wszelkiego rodzaju osłony zabezpieczające części wirujące maszyn muszą być na swoich miejscach. Przepisy ogólne bezpiecznej eksploatacji […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Linie zelektryfikowane

W czasie pracy na liniach zelektryfikowanych muszą być zachowane takie same warunki, jak podane dla dźwigu PŁATOWA, czyli sieć musi być wyłączona spod napięcia i uszyniona. Ponadto należy przestrzegać między innymi następujących wytycznych: — nie wolno odrywać siłą mocno przymocowanych ładunków do ziemi; — nie wolno ściągać ładunków (ciężarów) na ukos; — należy z wyczuciem kierować ruchami żurawia, aby zapobiec obracaniu lub kołysaniu ładunku; — przy rozpoczęciu pracy lub zmiany ruchu należy podać sygnał ostrzegawczy ; — zabrania się przebywania postronnych osób w zasięgu pracy żurawia; — zabrania się opuszczania kabiny przez operatora, gdy stycznik główny jest włączony; — należy przerwać pracę żurawia, jeżeli wystąpią usterki określone w wytycznych dozoru technicznego. Operatorzy ciężkich oczyszczarek tłucznia w torze powinni przestrzegać ogólnych przepisów bhp oraz pamiętać o specyficznych wymogach stawianych obsłudze tych maszyn. Na czas transportu oczyszczarki wszystkie jej główne mechanizmy ruchome bądź wychylne powinny być odpowiednio zabezpieczone, zwłaszcza przesiewacz musi być usztywniony. W czasie pracy oczyszczarki należy baczną uwagę zwracać na mechanizm wybierakowy, gdyż może on stanowić potencjalne źródło niebezpieczeństwa. Robotnicy znajdujący się Obok belki wybierakowej muszą być asekurowani przez operatora obsługującego w danej chwili mechanizm wybierakowy. Istnieje także niebezpieczeństwo, że z przesiewacza mogą spadać większe kamienie, dlatego też załoga obsługująca maszynę powinna nosić na głowach kaski ochronne. W czasie pracy na liniach zelektryfikowanych napięcie w sieci powinno być wyłączone, a przewody uszynione przed i za oczyszczarką. W czasie przejeżdżania pociągu po sąsiednim torze wszyscy pracownicy zatrudnieni pobliżu maszyny powinni przerwać pracę i usunąć się ma pobocze, mimo że maszyna w tym czasie nadal pracuje normalnie. W czasie pracy oczyszczarki na szlaku tor musi być zamknięty dla ruchu pociągów i być osygnalizowany zgodnie z Przepisami sygnalizacji na PKP (El). Niezależnie od osygnalizowania należy obok oczyszczarki postawić sygnalistów. W czasie pracy obsługa powinna bacznie kontrolować wskazania wszystkich przyrządów warunkujących bezawaryjną pracę maszyny. Na przykład oczyszczarki z napędem hydraulicznym nie powinny być uruchamiane w przypadku, gdy temperatura otoczenia wynosi poniżej minus 10 0 C. Zabrania się również pracy oczyszczarką na torach bezstykowych przy temperaturze szyny przekraczającej średnią temperaturę przytwierdzenia toru bezstykowego zwiększoną 0 5 0 C, a na torach klasycznych — w zależności Od stanu luzów, niemniej jednak przy temperaturze szyny nie przekraczającej +30 0 C. [patrz też: hydraulika przemysłowa, pojazdy specjalistyczne, bagażniki rowerowe ]

Tags: , ,

Comments are closed.