Ostatnio komentowane:
Wkładki amortyzujące

We wnękach pomiędzy tarczą koła i nakładkami osadzone są gumowe wkładki amortyzujące, przekazujące obciążenia z tarczy koła na człony pierścienia usztywniającego. Pierścień usztywniający poprzez masywny bieżnik gumowy współpracuje z nawierzchnią jezdni. Jeżeli toczące się kolo Wspornikowe kolo jezdne natrafia na nierówność podłoża, bieżnik odkształca się tylko nieznacznie, a człon pierścienia usztywniającego zgniata wkładkę amortyzującą — […]

DevURL
Polecamy rowniez:


Przeczytaj też:
Bieżniki

Bieżniki niezbyt szybkich, dużych i ciężkich pojazdów mają przeważnie charakterystyczne urzeźbienie składające się niemal wyłącznie z rowków skośnych. Aby ograniczyć do minimum skłonność ześlizgiwania się opon z niskich przeszkód, na które najeżdża kolo pod niewielkim kątem (np. w razie nadmiernego zbliżenia samochodu do krawężnika), bark bieżnika zaopatruje się w odpowiednio ukształtowane progi oporowe Dzięki temu […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Profilarka

W czasie pracy i jazdy transportowej na profilarce może znajdować się tylko jej obsługa. Szczególnie ostrożnie muszą być prowadzone profilarki nie mające zderzaków, aby w każdej chwili można było je zatrzymać przed przeszkodą. W czasie zbierania tłucznia operatorzy powinni pracować w maskach przeciwpyłowych. Przy eksploatacji maszyn i pługów odśnieżnych pracownicy powinni być dokładnie zaznajomieni z budową, działaniem i obsługą tych urządzeń. W pobliżu lemieszy oraz w granicach odrzucanego śniegu przebywanie ludzi jest zabronione. Niedopuszczalne jest także przekracza— nie prędkości ustalonej dla danego typu pługa oraz określonego odcinka toru. W czasie pracy przebywanie obok dźwigni ręcznej podnoszącej lemiesz jest zabronione. Wszystkie urządzenia w pługach sterowanych pneumatycznie muszą być sprawne i sprawdzone przed wyjazdem do pracy. Jeżeli zajdzie konieczność dokonania oględzin w czasie pracy wirnika pługa odśnieżnego, to dźwignia uruchamiania wirnika musi być bezwzględnie zaryglowana i zamknięta, a nawrotnica ustawiona w położenie zerowe. Bezpieczna dla ludzi odległość przed wirnikiem wynosi co najmniej 200 m, a za pługiem — co najmniej 10 m. Przy obsłudze urządzeń napędowych pługów obowiązują ogólne przepisy bhp. Przy naprawie nawierzchni sposobem zmechanizowanym zazwyczaj na najbliższej stacji gromadzi się większą liczbę maszyn. Do postoju tych maszyn należy wznaczać z zasady tory postojowe oraz inne tory boczne, które można na czas postoju maszyn zabezpieczyć zwrotnicami ustawionymi w położeniu ochronnym i unieruchomionymi w takim położeniu przy użyciu pomocniczych urządzeń zabezpieczających, jak zamek zwrotnicowy lub spona- Jeżeli ze względów ruchowych takie zabezpieczenie jest niemożliwe, to tory postojowe trzeba zabezpieczyć wykolejnicami zamontowanymi z obu końców odcinka postoju maszyn. Zabrania się wyznaczać na miejsce postoju maszyn tory główne zasadnicze, żeberka i tory ochronne oraz tory wyciągowe, stanowiące przedłużenie torów wjazdowych. Maszyny podczas postoju muszą być bezwzględnie zahamowane hamulcem ręcznym, a w przypadku postoju maszyny na torze o spadku 2,5%o i większym należy dodatkowo zabezpieczyć ją płozami hamulcowymi. Na torze postojowym załoga powinna wykonywać wszystkie czynności związane z konserwacją i utrzymaniem maszyny. [więcej w: fotelik samochodowy, foteliki samochodowe, dywaniki samochodowe ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: dywaniki samochodowe fotelik samochodowy foteliki samochodowe