Ostatnio komentowane:
Opona o bieżniku z wtopionymi sprężynami (system WYRESOLE)

Przez wtopienie śrubowych sprężyn z cienkiego drutu w elementy bieżnika, po ich częściowym zużyciu uzyskuje sie o około 40% większą przyczepność do nawierzchni, w porównaniu ze zwykłą oponą terenową. Wskutek zużywania się elementów bieżnika ścierają się również i odsłaniane części zwojów sprężyn, dzięki czemu tworzy się duża liczba swego rodzaju haczyków stalowych utrudniających poślizg opony […]

DevURL
Przeczytaj też:
Wpływ elektrolitu na działanie akumulatora

Siła elektromotoryczna i pojemność akumulatora zależą od stężenia (koncentracji) elektrolitu i jego temperatury. Ze wzrostem gęstości elektrolitu bardziej rośnie potencjał płyt dodatnich niż płyt ujemnych. Temperatura elektrolitu ma tu stosunkowo niewielki wpływ, np. przy gęstości elektrolitu 1,20 G/cm2 współczynnik cieplny wynosi zaledwie 0,00026 oc. Siła elektromotoryczna płyt maleje podczas wyładowania wskutek wydzielania się siarczanu ołowiu, […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Środek fotoogniwa

W czasie pomiaru środek fotoogniwa umieszcza się w punktach pomiarowych w płaszczyźnie ekranu. Do pomiaru stosuje się żarówkę wzorcową na napięcie znamionowe 12 V, o mocy włókna 45 W i strumieniu 700 ± 70 m, przy napięciu pomiarowym 12 V. Jeżeli strumień żarówki pomiarowej jest inny, uzyskane wyniki pomiarów należy skorygować w stosunku wynikającym z zależności : strumień pomiarowy podzielony przez strumień rzeczywisty. Ekran kontrolny ustawia się w odległości 23 m od reflektora prostopadle do jego osi. Pozioma oś ekranu (h — h) stanowi przecięcie poziomej płaszczyzny symetrii reflektora z ekranem, a oś pionowa (V — V) — przecięcie pionowej płaszczyzny symetrii reflektora. Natężenie oświetlenia w poszczególnych punktach i całych strefach ekranu powinno charakteryzować się następującymi właściwościami: punkt H powinien mieścić się wewnątrz krzywej izoluksów stanowiące 90% maksymalnego natężenia oświetlenia, natężenie oświetlenia przez reflektor o średnicy czynnej mm lub większej nie powinno byt mniejsze niż 16 Ix w każdym punkcie osi h — h na lewo i na prawo od osi V — V na odcinkach 1125 mm, natężenie oświetlenia nie powinno być mniejsze niż 4 Ix w każdym punkcie osi h — h na lewo i na prawo od osi V — V na odcinkach zawartych w granicach od 1125 do 2250 mm, w przypadku reflektorów o średnicy czynnej mniejszej niż 160 mm, wyżej podane wielkości natężenia oświetlenia należy pomnożyć przez współczynnik (D 45), gdzie: D — czynna średnica reflektora w mm, — jako czynna średnicę reflektora okrągłego przyjmuje się średnicę powierzchni rozpraszającej szyby reflektora ; jeżeli reflektor ma inny kształt, jako czynną średnicę przyjmuje się średnicę koła o powierzchni równej rzutowi powierzchni rozpraszającej szyby na płaszczyznę prostopadłą do osi reflektora; w samochodach wyposażonych w podwójne reflektory, zastępczą średnicę czynna określa się w sposób wyżej podany lecz dla sumy rzutów powierzchni rozpraszających szyb na płaszczyznę prostopadłą do osi reflektorów. Włączenie Światła drogowego powinno być sygnalizowane kierowcy przez zaświecenie się lampki kontrolnej barwy niebieskiej, umieszczonej w polu jego widzenia. Tylko w ciągnikach bez kabin dopuszczalna jest sygnalizacja zastępcza (położeniem dźwigni przełącznika). [hasła pokrewne: akcesoria samochodowe, wyposażenie stajni, Blog motoryzacyjny ]

Tags: , ,

Comments are closed.