Ostatnio komentowane:
Instalacja elektryczna samochodu

Zwykle po kilku miesiącach użytkowania nowego samochodu spada wyraźnie napięcie na zaciskach rozmaitych odbiorników. Tego rodzaju spadek napięcia roboczego np. na zaciskach reflektorów może wynosić od 0,3 V, co nie ma jeszcze znaczenia praktycznego. Wszystkie użytkowane w samochodach urządzenia przystosowuje się zatem do pracy w zadowalający sposób pod napięciem roboczym zmieniającym się w szerokim zakresie. […]

DevURL
Polecamy rowniez:


Przeczytaj też:
Prąd zwrotny

Zworami elektromagnesu wyłącznika steruje zestyk otwierający i zamykający odgałęzienie prądnica-akumulator. Zadaniem uzwojenia napięciowego jest łączenie prądnicy z akumulatorem, a uzwojenia prądowego jej odłączanie. Podczas bezruchu lub malej prędkości wirowania twornika, z uwagi na brak napięcia lub zbyt niskie napięcie pomiędzy zaciskami prądnicy, styki wyłącznika prądu zwrotnego pozostają rozwarte wskutek oddziaływania sprężyny na zworę. Prądnica jest […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Środek fotoogniwa

W czasie pomiaru środek fotoogniwa umieszcza się w punktach pomiarowych w płaszczyźnie ekranu. Do pomiaru stosuje się żarówkę wzorcową na napięcie znamionowe 12 V, o mocy włókna 45 W i strumieniu 700 ± 70 m, przy napięciu pomiarowym 12 V. Jeżeli strumień żarówki pomiarowej jest inny, uzyskane wyniki pomiarów należy skorygować w stosunku wynikającym z zależności : strumień pomiarowy podzielony przez strumień rzeczywisty. Ekran kontrolny ustawia się w odległości 23 m od reflektora prostopadle do jego osi. Pozioma oś ekranu (h — h) stanowi przecięcie poziomej płaszczyzny symetrii reflektora z ekranem, a oś pionowa (V — V) — przecięcie pionowej płaszczyzny symetrii reflektora. Natężenie oświetlenia w poszczególnych punktach i całych strefach ekranu powinno charakteryzować się następującymi właściwościami: punkt H powinien mieścić się wewnątrz krzywej izoluksów stanowiące 90% maksymalnego natężenia oświetlenia, natężenie oświetlenia przez reflektor o średnicy czynnej mm lub większej nie powinno byt mniejsze niż 16 Ix w każdym punkcie osi h — h na lewo i na prawo od osi V — V na odcinkach 1125 mm, natężenie oświetlenia nie powinno być mniejsze niż 4 Ix w każdym punkcie osi h — h na lewo i na prawo od osi V — V na odcinkach zawartych w granicach od 1125 do 2250 mm, w przypadku reflektorów o średnicy czynnej mniejszej niż 160 mm, wyżej podane wielkości natężenia oświetlenia należy pomnożyć przez współczynnik (D 45), gdzie: D — czynna średnica reflektora w mm, — jako czynna średnicę reflektora okrągłego przyjmuje się średnicę powierzchni rozpraszającej szyby reflektora ; jeżeli reflektor ma inny kształt, jako czynną średnicę przyjmuje się średnicę koła o powierzchni równej rzutowi powierzchni rozpraszającej szyby na płaszczyznę prostopadłą do osi reflektora; w samochodach wyposażonych w podwójne reflektory, zastępczą średnicę czynna określa się w sposób wyżej podany lecz dla sumy rzutów powierzchni rozpraszających szyb na płaszczyznę prostopadłą do osi reflektorów. Włączenie Światła drogowego powinno być sygnalizowane kierowcy przez zaświecenie się lampki kontrolnej barwy niebieskiej, umieszczonej w polu jego widzenia. Tylko w ciągnikach bez kabin dopuszczalna jest sygnalizacja zastępcza (położeniem dźwigni przełącznika). [hasła pokrewne: serwis bmw warszawa, narzędzia warsztatowe, NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH narzędzia warsztatowe serwis bmw warszawa