Ostatnio komentowane:
Bieżnik opony

Poprzeczna statecznosc opony, czyli jej zdolność do przeciwstawiania się ślizganiu w kierunku toczenia się koła jezdnego, zabezpieczają przede wszystkim poprzeczne rowki bieżnika. Zachowywanie kierunku ruchu przez pojazd bez skłonności do zarzucania zależy więc od liczby i długości podłużnych rowków na bieżnikach opon, a łatwość rozpędzania i droga hamowania — od liczby i długości rowków poprzecznych. […]

DevURL
Polecamy rowniez:
mieszek zmiany biegów
Poznaj dokładnie nasze usługi: transport gości weselnych na Śląsku.
Przeczytaj też:
Przerywacz iskrownika

Rozwarcie styków przerywacza i spowodowany tym nagły zanik pola magnetycznego następuje wkrótce po oddaleniu się obrzeża nabiegunnika magnesu od obrzeża nabiegunnika cewki iskrownikowej, na określoną odległość. W celu uzyskania maksymalnego napięcia zapłonu szczeline tę trzeba dokładnie wyregulować. W nie, których iskrownikach zamiast regulowania wielkości szczeliny pomiedzy nabiegunnikami magnesu i cewki iskrownikowej ustawia się pod Odpowiednim […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Urządzenie do regulacji ciśnienia

Urządzenie do regulacji ciśnienia w ogumieniu umożliwia podczas ruchu pojazdu podwyższanie lub obniżanie ciśnienia powietrza w ogumieniu wszystkich kół jezdnych jednocześnie lub tylko niektórych z nich. Urządzenia takie, zwiększające znacznie swobodę ruchu pojazdu po bezdrożach, spotyka Się głównie w pojazdach specjalnych i wojskowych. Opona VP ma wnętrze całkowicie wypełnione gąbczastym tworzywem sztucznym lub porowatą gumą o bardzo dużej elastyczności. Poprzeczne kanaliki o średnicach 8. . . 15 mm wypełnia się w trakcie produkcji spręż0nym azotem (pod nadciśnieniem około 1 kG/cm2), który pozostaje w ich wnetrzu na okres eksploatacji, co zapobiega przenikaniu powietrza z otoczenia i zapewnia dokładne przyleganie wypełniacza do opony. Z uwagi na znaczną elastyczność opony VP stosuje się jako ogumienie rozmaitych pojazdów bojowych, a nawet ciągników specjalnych. Opona DUNLOP P. C. A. wyróżnia się wypełnieniem wnętrza przez specjalny gumowy pierścień o dość dużych komorach powietrznych, który zapewnia jej szczególną odporność na uszkodzenia mechaniczne. Ze względu na umiarkowaną jedynie elastycznośc i skłonność do nagrzewania się wskutek odkształcania, opony DUNLOP P. C. A. używane są jako ogumienie kół jezdnych niezbyt szybkich pojazdów bojowych, przyczep podczołgowych itp. Wspornikowe koło jezdne wyróżnia się specjalnym uksztaltowaniem obrzeży obręczy i zastosowaniem specjalnej opony o przekroju dzwonowym. W razie zupełnego ujścia powietrza z ogumienia obrzeże obręczy opiera sie dużą powierzchnią na zewnętrznej ściance opony, co umożliwia toczenie sie koła jezdnego bez niebezpieczeństwa uszkodzenia opony. Tarcza koła, wytłoczona ze stali, wraz z układem kilkunastu (14. . .18) symetrycznie rozmieszczonych nakładek ze stopu lekkiego spełnia zadania zwykłej tarczy koła z obręczą. [patrz też: bagażniki rowerowe, garaż blaszany, oczyszczalnia przydomowa ]

Tags: , ,

Comments are closed.