Ostatnio komentowane:
Zbiornik ciśnieniowy

Zbiornik ciśnieniowy powinien być zaopatrzony we właściwy manometr oraz zawór bezpieczeństwa. Wielkość dopuszczalnego ciśnienia powinna być kreską na skali manometru. Manometry podlegają w Państwowym Urzędzie Miar i Jakości, a ponadto musi być sprawdzany na stanowisku kontrolnym. Zawór musi być zawsze sprawny. Napełnianie zbiornika innym gazem, niż tym, do którego jest przeznaczony, jest niedopuszczalne. Zbiornik nie […]

DevURL
Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Jak jeździć samochodem na gaz?

Samochody na gaz LPG lub sprężony gaz ziemny CNG stają się ostatnio coraz popularniejszymi instalacjami w Polsce. Nie jest to dziwne, ponieważ gaz jest paliwem, które tankuje się za niemal dwukrotnie niższą cenę niż benzynę czy olej napędowy. Jednak kierowca, który jeździł na benzynę, musi ponieść koszty związane z zamontowaniem pod maską instalacji gazowej. Czy […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Temperatury elektrolitu

Temperatura elektrolitu powinna utrzymywać sie w pobliżu najkorzystniejszej temperatury z uwagi na przebieg reakcji chemicznych w ogniwach, właściwości regulatora prądnicy, ze względu na buforową współprace jej z akumulatorem, staranności i prawidłowości obsługi. Średnia trwałość akumulatorów samochodowych, jeżeli obsługa ich jest staranna, wynosi średnio 2, 3 lata eksploatacji w pojeździe, Akumulator ulega przedwczesnemu zużyciu lub zniszczeniu najczęściej wskutek niżej wymienionych przyczyn: wypaczenie sie płyt (zwłaszcza dodatnich), wskutek częstego przeciążania akumulatora, — wypadanie masy czynnej, zwłaszcza płyt dodatnich, wskutek zbyt dużego natężenia prądu w końcu ładowania, albo zamarznięcia lub zanieczyszczenia elektrolitu, — zwarcia wewnętrzne wskutek uszkodzeń separatorów, nadmiernych ilości osadu na dnie naczynia lub wypaczenia płyt, mechaniczne uszkodzenia separatorów wskutek wadliwej zabudowy ogniw, wypaczenia płyt, zbyt niskiego poziomu elektrolitu, — Chemiczne uszkodzenia separatorów wskutek zwęglenia (od strony płyty dodatniej) powodowanego zbyt wysoką temperaturą elektrolitu (powyżej 40 oc), nadmierną gęstością lub zbyt niskim jego poziomem. Budowa akumulatorów ołowiowych Ogniwa ołowiowych akumulatorów samochodowych mieszczą się w obudowach drewnianych lub też naczynie akumulatora ma postać jednolitego bloku, podzielonego na poszczególne komory, w których znajdują się zestawy płyt. Pojedyncze naczynia ebonitowe poszczególnych ogniw po wstawieniu do skrzynki drewnianej zalewa się masą bitumiczną. Z wierzchu naczynie nakrywa się pokrywką ebonitową Brzegi pokrywki również oblewa się masą bitumiczną. Otwory zewnętrzne, przez które przechodzą końcówki ogniw zaopatrzone sa w pierścienie ołowiane, służące do przylutowania końcówek, Końcówki ogniw łączone są między sobą mostkami (łącznikami miedzyogniwowymi), a zewnętrzne są ukształtowane w postaci stożkowych czopów biegunowych, na zaciski końcówek przewodów. Stopy płyt służa do oparcia zestawu płyt o wręby w dnie naczynia. [więcej w: Wypożyczalnia samochodów Gdańsk, elektronika pojazdowa, auto holowanie ]

Tags: , ,

Comments are closed.