Ostatnio komentowane:
Obsługa maszyn

Obsługa maszyn powinna być zaopatrzona w odpowiednią odzież ochronną i sprzęt ochronny osobistej zgodnie z tabelą przydziałową dla danego typu maszyny. Przed każdorazowym przystąpieniem do pracy obsługa powinna sprawdzać stan techniczny całej maszyny. Na niesprawnych maszynach nie wolno pracować. Wszelkiego rodzaju osłony zabezpieczające części wirujące maszyn muszą być na swoich miejscach. Przepisy ogólne bezpiecznej eksploatacji […]

DevURL
Przeczytaj też:
Prąd zwrotny

Zworami elektromagnesu wyłącznika steruje zestyk otwierający i zamykający odgałęzienie prądnica-akumulator. Zadaniem uzwojenia napięciowego jest łączenie prądnicy z akumulatorem, a uzwojenia prądowego jej odłączanie. Podczas bezruchu lub malej prędkości wirowania twornika, z uwagi na brak napięcia lub zbyt niskie napięcie pomiędzy zaciskami prądnicy, styki wyłącznika prądu zwrotnego pozostają rozwarte wskutek oddziaływania sprężyny na zworę. Prądnica jest […]

DevURL

Temperatury elektrolitu

Temperatura elektrolitu powinna utrzymywać sie w pobliżu najkorzystniejszej temperatury z uwagi na przebieg reakcji chemicznych w ogniwach, właściwości regulatora prądnicy, ze względu na buforową współprace jej z akumulatorem, staranności i prawidłowości obsługi. Średnia trwałość akumulatorów samochodowych, jeżeli obsługa ich jest staranna, wynosi średnio 2, 3 lata eksploatacji w pojeździe, Akumulator ulega przedwczesnemu zużyciu lub zniszczeniu najczęściej wskutek niżej wymienionych przyczyn: wypaczenie sie płyt (zwłaszcza dodatnich), wskutek częstego przeciążania akumulatora, — wypadanie masy czynnej, zwłaszcza płyt dodatnich, wskutek zbyt dużego natężenia prądu w końcu ładowania, albo zamarznięcia lub zanieczyszczenia elektrolitu, — zwarcia wewnętrzne wskutek uszkodzeń separatorów, nadmiernych ilości osadu na dnie naczynia lub wypaczenia płyt, mechaniczne uszkodzenia separatorów wskutek wadliwej zabudowy ogniw, wypaczenia płyt, zbyt niskiego poziomu elektrolitu, — Chemiczne uszkodzenia separatorów wskutek zwęglenia (od strony płyty dodatniej) powodowanego zbyt wysoką temperaturą elektrolitu (powyżej 40 oc), nadmierną gęstością lub zbyt niskim jego poziomem. Budowa akumulatorów ołowiowych Ogniwa ołowiowych akumulatorów samochodowych mieszczą się w obudowach drewnianych lub też naczynie akumulatora ma postać jednolitego bloku, podzielonego na poszczególne komory, w których znajdują się zestawy płyt. Pojedyncze naczynia ebonitowe poszczególnych ogniw po wstawieniu do skrzynki drewnianej zalewa się masą bitumiczną. Z wierzchu naczynie nakrywa się pokrywką ebonitową Brzegi pokrywki również oblewa się masą bitumiczną. Otwory zewnętrzne, przez które przechodzą końcówki ogniw zaopatrzone sa w pierścienie ołowiane, służące do przylutowania końcówek, Końcówki ogniw łączone są między sobą mostkami (łącznikami miedzyogniwowymi), a zewnętrzne są ukształtowane w postaci stożkowych czopów biegunowych, na zaciski końcówek przewodów. Stopy płyt służa do oparcia zestawu płyt o wręby w dnie naczynia. [więcej w: wyposażenie stajni, oklejanie szyb, oklejanie samochodów ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: oklejanie samochodów oklejanie szyb wyposażenie stajni