Ostatnio komentowane:
Instalacja elektryczna samochodu

Zwykle po kilku miesiącach użytkowania nowego samochodu spada wyraźnie napięcie na zaciskach rozmaitych odbiorników. Tego rodzaju spadek napięcia roboczego np. na zaciskach reflektorów może wynosić od 0,3 V, co nie ma jeszcze znaczenia praktycznego. Wszystkie użytkowane w samochodach urządzenia przystosowuje się zatem do pracy w zadowalający sposób pod napięciem roboczym zmieniającym się w szerokim zakresie. […]

DevURL
Polecamy rowniez:


Przeczytaj też:
Gęstość elektrolitu

Gęstość elektrolitu 1,23 G/cma latem, a 1,27 G/cma zimą. Ogniwo SZN zawiera 12 dodatnich i 13 ujemnych płyt. Każda z płyt składa się z 9 poziomych członów, w których mieści się masa czynna. Płyty są oddzielone między sobą ebonitowymi pałeczkami i poliwinitowymi przekładkami nałożonymi na krawędzie płyt. Akumulator srebrowo-cynkowy. O wiele lepszymi właściwościami niż akumulatory […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Temperatury elektrolitu

Temperatura elektrolitu powinna utrzymywać sie w pobliżu najkorzystniejszej temperatury z uwagi na przebieg reakcji chemicznych w ogniwach, właściwości regulatora prądnicy, ze względu na buforową współprace jej z akumulatorem, staranności i prawidłowości obsługi. Średnia trwałość akumulatorów samochodowych, jeżeli obsługa ich jest staranna, wynosi średnio 2, 3 lata eksploatacji w pojeździe, Akumulator ulega przedwczesnemu zużyciu lub zniszczeniu najczęściej wskutek niżej wymienionych przyczyn: wypaczenie sie płyt (zwłaszcza dodatnich), wskutek częstego przeciążania akumulatora, — wypadanie masy czynnej, zwłaszcza płyt dodatnich, wskutek zbyt dużego natężenia prądu w końcu ładowania, albo zamarznięcia lub zanieczyszczenia elektrolitu, — zwarcia wewnętrzne wskutek uszkodzeń separatorów, nadmiernych ilości osadu na dnie naczynia lub wypaczenia płyt, mechaniczne uszkodzenia separatorów wskutek wadliwej zabudowy ogniw, wypaczenia płyt, zbyt niskiego poziomu elektrolitu, — Chemiczne uszkodzenia separatorów wskutek zwęglenia (od strony płyty dodatniej) powodowanego zbyt wysoką temperaturą elektrolitu (powyżej 40 oc), nadmierną gęstością lub zbyt niskim jego poziomem. Budowa akumulatorów ołowiowych Ogniwa ołowiowych akumulatorów samochodowych mieszczą się w obudowach drewnianych lub też naczynie akumulatora ma postać jednolitego bloku, podzielonego na poszczególne komory, w których znajdują się zestawy płyt. Pojedyncze naczynia ebonitowe poszczególnych ogniw po wstawieniu do skrzynki drewnianej zalewa się masą bitumiczną. Z wierzchu naczynie nakrywa się pokrywką ebonitową Brzegi pokrywki również oblewa się masą bitumiczną. Otwory zewnętrzne, przez które przechodzą końcówki ogniw zaopatrzone sa w pierścienie ołowiane, służące do przylutowania końcówek, Końcówki ogniw łączone są między sobą mostkami (łącznikami miedzyogniwowymi), a zewnętrzne są ukształtowane w postaci stożkowych czopów biegunowych, na zaciski końcówek przewodów. Stopy płyt służa do oparcia zestawu płyt o wręby w dnie naczynia. [więcej w: Wypożyczalnia samochodów Gdańsk, elektronika pojazdowa, auto holowanie ]

Tags: , ,

Comments are closed.