Ostatnio komentowane:
Ryski na samochodzie – czy warto je usuwać samemu?

Użytkowanie auta niestety niesie ze sobą ryzyko wystąpienia np. rys na lakierze. Takie rysy mogą powstać niekoniecznie z naszej winy, wystarczy, że ktoś nam bezczelnie zarysuje lakier w czasie otwierania drzwi od samochodu na parkingu. Często słyszy się o tzw. „uczeniu parkowania”, kiedy parkujący obok nas w dość wąskim miejscu parkingowym kierowca zostawi nam niedostatecznie […]

DevURL
Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Linie zelektryfikowane

W czasie pracy na liniach zelektryfikowanych muszą być zachowane takie same warunki, jak podane dla dźwigu PŁATOWA, czyli sieć musi być wyłączona spod napięcia i uszyniona. Ponadto należy przestrzegać między innymi następujących wytycznych: — nie wolno odrywać siłą mocno przymocowanych ładunków do ziemi; — nie wolno ściągać ładunków (ciężarów) na ukos; — należy z wyczuciem […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


System łączenia dodatniego bieguna akumulatora z masą samochodu

System łączenia dodatniego bieguna akumulatora z masą samochodu przyjął sie po drugiej wojnie światowej dość powszechnie (USA, ZSRR, CSRS, Polska i in.) i obecnie obowiązuje u nas. Jednak w USA, a następnie od 1957 r. również i w ZSRR wytwórnie przeszły ponownie na łączenie ujemnego bieguna akumulatora z masą samochodu, uzasadniając to zmniejszeniem stopnia korozji elektrochemicznej stalowych nadwozi oraz poprawą warunków odbioru radiowego. Budowa i własności akumulatora Zadania akumulatora. Samochód jest wyposażony w liczne odbiorniki elektryczne, które często wykorzystuje Sie również i w okresach, kiedy silnik nie pracuje i nie napędza prądnicy. Zmusza to do wyposażania samochodu w niezależne źródło prądu, zawsze gotowe do oddawania zmagazynowanej w nim energii elektrycznej. Takimi powszechnie używanymi źródłami energii elektrycznej są akumulatory. Działanie ich polega na przemianach energii chemicznej w elektryczną w okresie wyładowania, a elektrycznej w chemiczną — w okresie ładowania. Akumulator jest więc elektrochemicznym źródłem prądu stałego, którego zasób daje się skutecznie odnawiać. Akumulator (albo bateria akumulatorowa) składa się z ogniw zawierających płyty dodatnie i ujemne zatopione w elektrolicie. Płyta akumulatorowa stanowi elektrodę ogniwa; zaopatrzona jest w mase czynną lub zdolna jest do jej wytworzenia po umieszczeniu w odpowiednim elektrolicie i podczas przepływu przez nią prądu stałego w określonym kierunku. Płyty tej samej biegunowości w jednym ogniwie połączone sa ze sobą mostkiem biegunowym i stanowią tzw. zespół płyt akumulatorowych. Zespoły płyt obu biegunowości wraz z separatorami stanowią zestaw płyt akumulatorowych ogniwa. Masa czynna jest to materiał zawarty w płycie, w którym zachodzą chemiczne zmiany podczas przepływu prądu. Separator (przekładka) jest to wkładka izolacyjna oddzielająca płyty różnej biegunowości od siebie lub płyty skrajne od ścian naczynia. [więcej w: Wymiana części w samochodzie może być łatwa, aluminium 6082, utylizacja eternitu ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: aluminium 6082 utylizacja eternitu Wymiana części w samochodzie może być łatwa