Ostatnio komentowane:
Radzimy, jak wyprowadzić auto z poślizgu

Wpadnięcie w poślizg jest jedną z gorszych rzeczy, jaka może przydarzyć się kierowcy w zimie na drodze. Często wprawdzie sami jesteśmy sobie winni, ponieważ nie zmieniliśmy w porę opon na zimowe, jednak czasami nawet przy zmienionych oponach, nasze auto na oblodzonej drodze zwyczajnie nie chce nas słuchać. Jak zatem kierować pojazdem, aby uniknąć poślizgu, a […]

DevURL
Przeczytaj też:
Gąsienice przeciwślizgowe

Obecnie gąsienice przeciwslizgowe wychodzą już z użycia i spotyka się je głównie w pojazdach specjalnych lub wojskowych, jako wyposażenie ulatwiające poruszanie sie po bezdrożach. Elementy zdobnicze. Aby zapewnić bardziej okazały wygład lub upozorować szczególny charakter samochodu osobowego, niekiedy zaopatruje się jego kola jezdne w specjalne elementy zdobnicze. Są to najczęściej specjalne zestawy imitujące wykonanie lub […]

DevURL

Światła mijania

Wszystkie pojazdy drogowe, które są wyposażone w światła drogowe, powinny mieć po dwa światła mijania, do oświetlania drogi przed samochodem podczas mijania innego pojazdu, bez olśniewania mijających. podłużnej osi symetrii pojazdu możliwie najbliżej skrajnego obrysu pojazdu. Jednocześnie najwyższy punkt Świecący światła mijania nie powinien znajdować się wyżej niż 1200 mm nad jezdnią, a najniższy punkt świecący nie powinien znajdować się niżej niż 500 mm nad jezdnią. Barwa światła — biała lub żółta selektywna (oba światła samochodu powinny być tej samej barwy). Żarówki — charakterystyka elektryczna żarówki światła mijania powinna być zgodna z poniższymi wymaganiami. Natężenie światła obu reflektorów samochodu powinno być jednakowe w zakresie wynikającym ze stosowania żarówek tej samej mocy. Rodzaje świateł mijania aby ograniczyć do. minimum olśniewanie podczas mijania sie samochodów z reflektorami typu anglo-amerykańskiego lub europejskiego wprowadzono w r. 1956 tzw. asymetryczne światła mijania, zwane również światłami europejskimi zunifikowanymi (homologowanymi). Światła mijania stosowanych u nas jeszcze najczęściej reflektorów są typu symetrycznego. Wymagania fotometryczne — prawidłowość rzucanej Wiązki światła ocenia się na podstawie pomiarów luksomierzem, według tych samych zasad, co podczas kontroli świateł drogowych. Do pomiaru stosuje się żarówkę wzorcową na napięcie znamionowe 12 V, o mocy włókna 40 ± 2 W i strumieniu 450 ± 45 km, przy napięciu pomiarowym 12 V. Jeżeli strumień żarówki pomiarowej jest inny, uzyskane wyniki pomiarów należy skorygować w stosunku wynikającym z zależności : strumień pomiarowy podzielony przez strumień rzeczywisty. Ekran kontrolny do prób światła mijania ustawia się podobnie jak podczas kontroli światła drogowego. Natężenie oświetlenia w poszczególnych punktach i całych strefach ekranu podczas próby reflektora symetrycznego powinno charakteryzować się następującymi właściwościami : [podobne: wynajem aut warszawa, serwis chrysler warszawa, plomby kontenerowe ]

Tags: , ,

Comments are closed.