Samochody mazda - forum, opinie, spalanie, naprawa, modele

  • Redakcja
warsztat samochodowy szczecin

Styczność elektryczna

16 września 2019 by admin

Styczność elektryczną pomiędzy wirującym twornikiem i nieruchomym kadłubem zapewniają szczotki współpracujące ślizgowo z komutatorem. Prądnica samochodowa ma w zasadzie parzystą liczbę szczotek (pomijając przestarzałe już prądnice, w których stosowano pomocnicze czterobiegunowe, a niekiedy sześciobiegunowe). Układ biegunów magneśnicy wynika z kierunku nawinięcia uzwojeń elektromagnesów wzbudzenia i sposobu ich połączenia ze sobą. Obok prądnicy jest równa liczbie magnetycznych biegunów jei magneśnicy. Jeżeli prądnica ma cztery szczotki, to na przemian rozmieszcza się szczotki o przeciwnej biegunowości.
Szczotki prądnicy, wykonane przez sprasowanie sproszkowanego węgla, są dociskane do komutatora przez sprężyny wywierające umiarkowane naciski (zwykle około 0,9 kG/cm2). Szczotki są ustalone w obsadach szczotkowych, w których mogą się swobodnie przesuwać.
Jeden z biegunów magneśnicy prądnicy jest połączony z masą, tzn. z kadłubem prądnicy, a drugi jej biegun — z izolowanym zaciskiem kadłuba.
Wałek twornika prądnicy jest z reguły ustalony w łożyskach tocznych, osadzonych w pokrywach zamykających kadłub z obu stron.
Prądnice stosowane w pojazdach samochodowych są to najczęściej samowzbudne maszyny bocznikowe. W prądnicy takiej uzwojenia magneśnicy są połączone równolegle z uzwojeniem twornika, przy czym spotyka się rozmaite systemy połączeń. Prądnica samowzbudna ulega wzbudzeniu od własnego prądu wytwarzanego w tworniku dzięki szczątkowemu strumieniowi magnetycznemu magneśnicy.
Jeżeli rdzenie magneśnicy prądnicy utracą całkowicie swój szczątkowy magnetyzm, trzeba go odtworzyć przez krótkotrwałe (kilkusekundowe) zasilanie uzwojenia magneśnicy z obcego źródła prądu stałego. Kiedy natomiast rdzenie szczotki, tzw. trzecie, służące do „prądowej” regulacji napięcia). Szczotki o większym potencjale określa się jako dodatnie, a szczotki o mniejszym potencjale — jako ujemne. Liczba szczotek (rzeczywistych i urojonych) typowych prądnic samochodowych twornika oraz sposobu dołączenia uzwojenia magneśnicy, albo przez zmianę kierunku szczątkowego strumienia magnetycznego drogą krótkotrwałego zasilania z obcego źródła prądu stałego. [patrz też: auto centrum spalanie, mazda 626 spalanie, mazda forum
]

Posted in: Bez kategorii Tagged: auto centrum spalanie, mazda 626 spalanie, mazda forum

Ostatnio komentowane:

Prądnice i rozruszniki

Elektryczna regulacja wyprzedzenia zapłonu. Niekiedy iskrownik z odśrodkowym regulatorem wyprzedzenia zaplonu wyposaża się dodatkowo w układ dwóch przerywaczy zapewniający tzw skokową regulację elektryczną, dającą tylko dwa ustawienia wyprzedzenia zapłonu — duże i małe. W układzie takim styki przerywaczy są rozwierane z niewielkim przesunięciem fazowym około 300 0. w. k.

DevURL

Polecamy rowniez:



Przeczytaj też:

Rozstaw stałych elektrod

Rozstaw stałych elektrod dobiera się tak, aby uwzględniając szerokość elektrody palca (s) odległość do ewentualnego przeskoku iskry (f) pomiędzy sąsiednimi elektrodami stalymi była większa niż maksymalna długość wyładowania iskrowego, które może wywołać cewka zapłonowa. Jeżeli silnik pracuje, w przelocie gaźnika utrzymuje sie określone podciśnienie i wskutek wysysania powietrza z zewnętrznej komory regulatora na przeponę działa ... [Read more...]

DevURL

Partnerzy serwisu:



Tags

323 klub auto centrum spalanie euro auto stefaniak mazda 3 allegro mazda 3 forum mazda 5 spalanie mazda 6 allegro mazda 6 forum mazda6forum mazda 626 spalanie mazda forum mazda mx5 forum mazda mx 5 spalanie mazda rx8 opinie mazda rx8 spalanie mazda speed mazdaspeed mazdaspeed forum mazda tribute opinie mx 5 forum pinki otomoto
Archiwum