Ostatnio komentowane:
Co zrobić, gdy wpadnie się w dziurę w asfalcie?

Problem dziur na drogach jest, szczególnie na wiosnę, bardzo uciążliwy. Po zejściu śniegów nasze drogi odsłaniają swoją podziurawioną strukturę, w szczególności, jeżeli są to drogi wiejskie i stosunkowo mało używane. Po takich drogach też się jednak jeździ, co zatem zrobić, aby nie wpaść w drogową wyrwę w asfalcie? Oczywiście na kursach nauki jazdy uczymy się, […]

DevURL
Przeczytaj też:
Radzimy, jak wyprowadzić auto z poślizgu

Wpadnięcie w poślizg jest jedną z gorszych rzeczy, jaka może przydarzyć się kierowcy w zimie na drodze. Często wprawdzie sami jesteśmy sobie winni, ponieważ nie zmieniliśmy w porę opon na zimowe, jednak czasami nawet przy zmienionych oponach, nasze auto na oblodzonej drodze zwyczajnie nie chce nas słuchać. Jak zatem kierować pojazdem, aby uniknąć poślizgu, a […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Stężenie kwasu siarkowego

Stężenie kwasu Siarkowego stosowanego do sporządzania elektrolitu do akumulatorów samochodowych wynosi 92. . .94% ciężarowo (tj. ciężar właściwy kwasu siarkowego wynosi 1,830. . .1,834 G/cm2). Akumulator 0 właściwie utrzymanym elektrolicie i w stanie dobrego naładowania zamarza dopiero w temperaturze poniżej —50 oc. Przy tym nie występuje zamarzniecie do stanu lodu, tylko elektrolit przybiera postać galaretowata, bez jakiegokolwiek działania rozsadzając ego i najczęściej również bez ujemnych następstw późniejszych. 720 cm3 kwasu i rozcieńczyć go wodą do uzyskania ilości 1 litra). Ciężar właściwy elektrolitu określony w G/cm3 można przeliczyć na ciężar scharakteryzowany w stopniach Baume. Przed rozpoczęciem ładowania masa czynna płyt dodatnich zawiera siarczan ołowiu i dwutlenek ołowiu, a masa czynna płyt ujemnych — siarczan ołowiu i ołów gąbczasty. Podczas przepływu prądu ładującego, wskutek jego elektrochemicznego działania, masa czynna płyty dodatniej ulega utlenieniu (zamianie w dwutlenek) i jednocześnie masa płyty ujemnej ulega zamianie w ołów. Przy tym w obu przypadkach tworzy się kwas siarkowy, wskutek czego wzrasta gęstość elektrolitu w akumulatorze. Podczas ładowania akumulatora ilość siarczanu ołowiu w płytach coraz bardziej się zmniejsza, ciężar właściwy kwasu coraz bardziej rośnie i w końcu napięcie wzrasta na tyle, że rozpoczyna się rozkład wody. Maksymalne napięcie ładowania przy maksymalnym dopuszczalnym pradzie w temperaturze 15 oc wynosi 2,8. . . . . 2,85 V, zaś przy ładowaniu polową maksymalnego dopuszczalnego prądu 2,7. . .2,75 V. Wartość tego napięcia zależy od wielkości płyt i od rodzaju separatorów. Za największy dopuszczalny prad ładowania uważa się takie natężenie prądu, którego przepływ nie zagraża trwałości płyt akumulatorowych. [więcej w: dystrybutor łożysk, garaż blaszany, skup aut ]

Tags: , ,

Comments are closed.