Ostatnio komentowane:
Przeguby elastyczne

Przegub prosty może być wykonany jako sztywny lub elastyczny. Przegub sztywny ma dwie osie wahań i umożliwia przekazywanie napędu pomimo znacznego kąta odchylenia wału napędzanego w stosunku do walu napędzającego. Przeguby elastyczne zwykle nie maja wyraźnej osi wahań, a odchylanie się wałów jest możliwe dzięki odkształcaniu się elastycznych elementów przegubu. Przeguby elastyczne stosuje się głównie […]

DevURL
Przeczytaj też:
Pole magnetyczne

Rozdzielacz wysokiego napięcia. Obok rozdzielaczy przebiciowych o podobnej konstrukcji jak używane w rozdzielaczach akumulatorowych układów zapłonu, w iskrownikach wodoszczelnych lub pyłoszczelnych stosuje się rozdzielacze ślizgowe. W rozdzielaczu ślizgowym ruchomy styk węglowy (palec) przesuwa się po elektrodach wprasowanych w materiale izolacyjnym, co zmniejsza wprawdzie straty wysokiego napięcia, lecz jednocześnie staje sie źródłem Wielu usterek i niedomagań […]

DevURL
Partnerzy serwisu:

Składanie układu korbowego

Składanie układu korbowego rozpoczyna się od dopasowania pierścieni tłokowych do cylindra. Luzy w zamkach pierścieni sprawdza sie szczelinomierzem ; wynoszą one mm na każdy milimetr średnicy pierścienia. Jeżeli luz w zamku pierścienia jest zbyt mały, powiększa się go spiłowujac końce pierścienia zamocowanego w specjalnym uchwycie lub szlifując je przy użyciu specjalnego przyrządu. Pierścień o zbyt dużym luzie w zamku nie nadaje się do założenia i trzeba wymienić go na nowy.
Luzy pierścieni w rowkach tłoka (które powinny wynosić 0,025. . 0,050 mm) sprawdza się przy użyciu szczelinomierza i w razie potrzeby powiększa się przez przeszlifowanie pierścienia na płycie lub w szlifierce magnesowej. Ponadto sprawdza się grubość pierścienia w stosunku do głębokości jego rowka w tłoku — np. przez przetoczenie pierścienia w rowku.
Następnie sprawdza się przy użyciu specjalnego przyrządu sprężystość pierścienia, która powinna odpowiadać danym fabrycznym. Po dopasowaniu pierścieni tłokowych do cylindrów i tłoków, zakłada się pierścienie na tłoki za pomocą specjalnych podkładek lub kleszczy. Dobierając komplet korbowodów i tłoków do składanego silnika należy zwracać uwagę, aby różnice ciężarów kompletnych korbowodów i tłoków nie przekraczały dopuszczalnych wielkości, podanych przez wytwórnię (np. różnica ciężarów tłoków do średnicy 85 mm 1 ,5. . .2,0 G, powyżej 85 mm 3. . .4 G).
Przed złożeniem tłoka z korbowodem trzeba sprawdzić na specjalnym przyrządzie równoległość Osi sworznia tłokowego względem osi czopa korbowego. Dopuszczalne odchylenie od równoległości osi sworznia tłokowego względem osi czopa korbowego wynosi 0,03.mm na długości 100 mm. [podobne: wypożyczalnia samochodów, gabloty informacyjne, kurs prawa jazdy ]

Tags: , ,

Comments are closed.