Ostatnio komentowane:
Temperatury elektrolitu

Temperatura elektrolitu powinna utrzymywać sie w pobliżu najkorzystniejszej temperatury z uwagi na przebieg reakcji chemicznych w ogniwach, właściwości regulatora prądnicy, ze względu na buforową współprace jej z akumulatorem, staranności i prawidłowości obsługi. Średnia trwałość akumulatorów samochodowych, jeżeli obsługa ich jest staranna, wynosi średnio 2, 3 lata eksploatacji w pojeździe, Akumulator ulega przedwczesnemu zużyciu lub zniszczeniu […]

DevURL
Polecamy rowniez:


Przeczytaj też:
Kierowanie ruchem wysuwanego przęsła

Aby uniknąć nieszczęśliwego wypadku, należy: — wszystkie elementy znajdujące się pod napięciem osłonić przed przypadkowym dotknięciem; — uziemiać lub zerować bądź i uziemiać i zerować maszyny oraz urządzenia zelektryfikowane (np. podbijaki PWE-3000A zeruje się, a zasilający je zespół prądotwórczy uziemia się); do uziemiania maszyn torowych używa się rury stalowej o średnicy 25 do 30 mm, […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Ryski na samochodzie – czy warto je usuwać samemu?

Użytkowanie auta niestety niesie ze sobą ryzyko wystąpienia np. rys na lakierze. Takie rysy mogą powstać niekoniecznie z naszej winy, wystarczy, że ktoś nam bezczelnie zarysuje lakier w czasie otwierania drzwi od samochodu na parkingu. Często słyszy się o tzw. „uczeniu parkowania”, kiedy parkujący obok nas w dość wąskim miejscu parkingowym kierowca zostawi nam niedostatecznie dużą ilość miejsca na otwarcie drzwi i wejście do samochodu.

Niezależnie jednak od przyczyny pojawienia się rysy na lakierze, szpecą one wygląd auta, a często nawet stają się przyczynkiem trudności w zbyciu samochodu, ponieważ samochód z zarysowaną karoserią odbierany jest jako mało atrakcyjny i niezadbany. Na szczęście w warsztatach samochodowych istnieją różne metody usuwania rys z samochodów, możemy także próbować usuwać zarysowanie sami na własną rękę, jednak nie jest to polecane przez specjalistów. [więcej w: samochody, samochody dostawcze, samochody poleasingowe ]

Głównym niebezpieczeństwem, jakie grozi przy samodzielnych próbach usuwania zarysowań, jest zdarcie lakieru do podkładu. Wówczas nie pozostaje już nic innego, jak ponowne lakierowanie auta. Tymczasem mechanik w warsztacie samochodowym może usunąć rysę przy pomocy jakiejś pasty lekkościernej lub tez zastosować tzw. mechaniczne polerowanie rysy. Dzięki takiemu polerowaniu rysa staje się mniej widoczna lub całkowicie znika. W żargonie mechaników mówi się wtedy o tzw. regeneracji rysy (podobnie jak np. regenerują się zmarszczki).

Obecność rys na samochodzie jest jednak bardziej kwestią estetyki niż pragmatycznego podejścia do motoryzacji. Takie rysy bowiem w żaden zasadniczy sposób nie wpływają na stan ogólny pojazdu czy jego pracę. Jak już wspomniano jednak, sprzedaż samochodu używanego z rysami może być problematyczna… Nierzadko właściciele komisów samochodowych muszą się dwoić i troić ze swoimi mechanikami, co zrobić, aby sprzedać samochód. Wówczas najłatwiejszą do przeprowadzenia operacją jest pozbywanie się rys…

Tags: , ,

Comments are closed.