Ostatnio komentowane:
Jak jeździć samochodem na gaz?

Samochody na gaz LPG lub sprężony gaz ziemny CNG stają się ostatnio coraz popularniejszymi instalacjami w Polsce. Nie jest to dziwne, ponieważ gaz jest paliwem, które tankuje się za niemal dwukrotnie niższą cenę niż benzynę czy olej napędowy. Jednak kierowca, który jeździł na benzynę, musi ponieść koszty związane z zamontowaniem pod maską instalacji gazowej. Czy […]

DevURL
Polecamy rowniez:


Przeczytaj też:
Podwójny przegub krzyzakowy

Podwójny przegub krzyżakowy (rys .5721, dolny) stosowany najczęściej do napędu przedniego koła ki erowanego. Wewnętrzne widełki przegubów są wykonane jako element spełniający jedno- 57-21. Podwójne przeguby krzyżakowe Pojedynczy przegub równobieżny zapewnia identyczność prędkości kątowych połączonych wałów dzięki specjalnemu układowi konstrukcyłnemu. W praktyce spotyka się wiele najrozmaitszych rodzajów pojedynczych przegubów równobieżnych, lecz z reguły Są to […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Rozstaw stałych elektrod

Rozstaw stałych elektrod dobiera się tak, aby uwzględniając szerokość elektrody palca (s) odległość do ewentualnego przeskoku iskry (f) pomiędzy sąsiednimi elektrodami stalymi była większa niż maksymalna długość wyładowania iskrowego, które może wywołać cewka zapłonowa. Jeżeli silnik pracuje, w przelocie gaźnika utrzymuje sie określone podciśnienie i wskutek wysysania powietrza z zewnętrznej komory regulatora na przeponę działa różnica ciśnień, ponieważ komora od strony rozdzielacza jest stale połączona z atmosferą i panuje w niej ciśnienie barometryczne. Kiedy obciążenie silnika maleje, wzrasta podciśnienie w przelocie gaźnika i zwiększa się różnica ciśnień działająca na przeponę. Wówczas przepona odkształca się przezwyciężając opór sprężyny powrotnej i poprzez cięgło przekręca płytkę przerywacza przeciwnie do kierunku obrotu walka rozdzielacza zwiększając wyprzedzenie zapłonu. W razie wzrostu obciążenia silnika maleje podciśnienie w przelocie gaźnika, a wiec i różnica ciśnień po obu stronach przepony, wskutek czego sprężyna powrotna rozpręża się i prostując przeponę zmniejsza wyprzedzenie zapłonu.
Uniwersalny regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu jest stosowany w rozdzielaczu zapłonu bez regulatora odśrodkowego.
Komory w obudowie uniwersalnego regulatora podciśnieniowego są połączone oddzielnymi przewodami z gaźnikiem w taki sposób, że na przepone działa różnica podciśnienia panującego przed przepustnicą i podciśnienia za przepustnicą.
Elektrody wirującego palca wynosi około 0,5 mm, a więc zachodzą pomiędzy nimi wyładowania iskrowe w okresach doprowadzania impulsów wysokiego napięcia do poszczególnych świec zapłonowych, czemu towarzyszy powstawanie ozonu i aktywnych związków chemicznych, a wiec środowiska niszczącego materiał elektrod. Z tego względu zapewnia się z reguły dość intensywne przewietrzanie przestrzeni pod głowicą rozdzielacza.
Oktanoselektor (lub inaczej regulator oktanowy) jest to urządzenie umożliwiajace przekręcanie korpusu rozdzielacza o niewielkie kąty względem jego wałka, co pozwala na synchronizowanie początku rozwierania styków przerywacza z położeniem tłoka w kontrolnym cylindrze silnika, czyli na ustawianie najkorzystniejszego wyprzedzenia zapłonu w określonych warunkach pracy silnika. Nazwa oktanoselektor wynika z okoliczności, że pomijając naprawy i przeglądy okresowe zmiana ustawienia wyprzedzenia zaplonu jest konieczna głównie w razie zmiany gatunku paliwa przekazywanego do zasilania silnika, jeżeli nowe paliwo różni Się Od stosowanego dotychczas odpornością przeciwstukową (czyli liczbą oktanową).
Typowy oktanoselektor (rys. 46-37) składa się z dwóch płytek przykręconych na stałe: dolnej — do kadłuba silnika. [podobne: samochody, samochody dostawcze, samochody poleasingowe ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: samochody samochody dostawcze samochody poleasingowe