Ostatnio komentowane:
Światła ostrzegawcze

Wśród świateł ostrzegawczych rozróżnia się: — światła pozycyjne (przednie i tylne) — do ostrzegania do przodu i do tylu o obecności samochodu na jezdni oraz do określania jego przybliżonej szerokości, — światła postojowe — do ostrzegania do przodu i do tylu o obecności pojazdu stojącego, — światła obrysowe (gabarytowe) do ostrzegania do przodu i do […]

DevURL
Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Bieżnik opony

Bieżnik opony jest to dość gruba warstwa gumy o wysokiej wytrzymałości i dużej odporności na ścieranie oraz uszkodzenia mechaniczne, chroniąca osnowę i zapewniająca wymagana przyczepność toczącego się koła jezdnego do podłoża. Czoło bieżnika po obu stronach przechodzi w tzw. bark połączony z bokiem. Przez odpowiednie ukształtowanie obu barków lub nawet i boków zapewnia sie zwiększoną […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Rozstaw stałych elektrod

Rozstaw stałych elektrod dobiera się tak, aby uwzględniając szerokość elektrody palca (s) odległość do ewentualnego przeskoku iskry (f) pomiędzy sąsiednimi elektrodami stalymi była większa niż maksymalna długość wyładowania iskrowego, które może wywołać cewka zapłonowa. Jeżeli silnik pracuje, w przelocie gaźnika utrzymuje sie określone podciśnienie i wskutek wysysania powietrza z zewnętrznej komory regulatora na przeponę działa różnica ciśnień, ponieważ komora od strony rozdzielacza jest stale połączona z atmosferą i panuje w niej ciśnienie barometryczne. Kiedy obciążenie silnika maleje, wzrasta podciśnienie w przelocie gaźnika i zwiększa się różnica ciśnień działająca na przeponę. Wówczas przepona odkształca się przezwyciężając opór sprężyny powrotnej i poprzez cięgło przekręca płytkę przerywacza przeciwnie do kierunku obrotu walka rozdzielacza zwiększając wyprzedzenie zapłonu. W razie wzrostu obciążenia silnika maleje podciśnienie w przelocie gaźnika, a wiec i różnica ciśnień po obu stronach przepony, wskutek czego sprężyna powrotna rozpręża się i prostując przeponę zmniejsza wyprzedzenie zapłonu.
Uniwersalny regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu jest stosowany w rozdzielaczu zapłonu bez regulatora odśrodkowego.
Komory w obudowie uniwersalnego regulatora podciśnieniowego są połączone oddzielnymi przewodami z gaźnikiem w taki sposób, że na przepone działa różnica podciśnienia panującego przed przepustnicą i podciśnienia za przepustnicą.
Elektrody wirującego palca wynosi około 0,5 mm, a więc zachodzą pomiędzy nimi wyładowania iskrowe w okresach doprowadzania impulsów wysokiego napięcia do poszczególnych świec zapłonowych, czemu towarzyszy powstawanie ozonu i aktywnych związków chemicznych, a wiec środowiska niszczącego materiał elektrod. Z tego względu zapewnia się z reguły dość intensywne przewietrzanie przestrzeni pod głowicą rozdzielacza.
Oktanoselektor (lub inaczej regulator oktanowy) jest to urządzenie umożliwiajace przekręcanie korpusu rozdzielacza o niewielkie kąty względem jego wałka, co pozwala na synchronizowanie początku rozwierania styków przerywacza z położeniem tłoka w kontrolnym cylindrze silnika, czyli na ustawianie najkorzystniejszego wyprzedzenia zapłonu w określonych warunkach pracy silnika. Nazwa oktanoselektor wynika z okoliczności, że pomijając naprawy i przeglądy okresowe zmiana ustawienia wyprzedzenia zaplonu jest konieczna głównie w razie zmiany gatunku paliwa przekazywanego do zasilania silnika, jeżeli nowe paliwo różni Się Od stosowanego dotychczas odpornością przeciwstukową (czyli liczbą oktanową).
Typowy oktanoselektor (rys. 46-37) składa się z dwóch płytek przykręconych na stałe: dolnej — do kadłuba silnika. [podobne: wynajem aut dostawczych, wagi samochodowe, skup samochodów warszawa ]

Tags: , ,

Comments are closed.