Ostatnio komentowane:
Akumulatory suche

Do najcenniejszych zalet akumulatorów suchych należą ; niezamarzalność, zbędność obsługi w zakresie uzupełniania elektrolitu oraz zupełna nieszkodliwość dla zdrowia ludzkiego. Reprezentantem tego rodzaju akumulatorów jest np. suchy akumulator VARLEY, w którym elektrolit utrzymuje się wskutek kapilarnego działania czynnej masy elektrod i separatorów 0 znacznej porowatości. W celu uzyskania wymaganej chłonności elektrolitu współczynnik porowatości czynnej masy […]

DevURL
Polecamy rowniez:


Przeczytaj też:
Jak jeździć samochodem na gaz?

Samochody na gaz LPG lub sprężony gaz ziemny CNG stają się ostatnio coraz popularniejszymi instalacjami w Polsce. Nie jest to dziwne, ponieważ gaz jest paliwem, które tankuje się za niemal dwukrotnie niższą cenę niż benzynę czy olej napędowy. Jednak kierowca, który jeździł na benzynę, musi ponieść koszty związane z zamontowaniem pod maską instalacji gazowej. Czy […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Rozruszniki elektryczne

Rozrusznik samochodowy jest to pomocniczy silnik służacy do uruchamiania tłokowego silnika spalinowego, napędzającego pojazd. Powszechnie stosowane są w pojazdach samochodowych rozruszniki elektryczne, zasilane prądem stałym z akumulatorów wbudowanych w pojazdach.
Rozrusznik elektryczny jest to szeregowy silnik elektryczny prądu stałego, wyposażony w urządzenie sprzęgające, służące do zazębiania i wyzębiania napędzającego kółka zębatego z wieńcem zębatym na kole zamachowym silnika spalinowego. Wirnik rozrusznika elektrycznego jest podobny do twornika prądnicy prądu stałego, lecz jego uzwojenia są wykonane z grubych drutów lub prętów najczęściej 0 przekrojach prostokątnych.
Magneśnicę stanowi jedno uzwojenie wzbudzenia rozmieszczone na parzystej liczbie biegunów magnetycznych i wykonane z małej liczby zwojów dość grubego drutu. Magneśnica rozrusznika o przesuwnym wirniku składa się z trzech uzwojeń wzbudzenia, wśród których wyróżnia się:
— główne uzwojenie szeregowe, przez które przepływa prąd podczas rozwijania przez rozrusznik pełnej mocy,
— szeregowe uzwojenie pomocnicze czyli rozruchowe, które w okresie przepływu prądu wywołuje poosiowe przesuniecie oraz powolne obracanie się wirnika, co ułatwia zazębienie sie napedzajacego kółka zebatego z wieńcem zębatym koła zamachowego,
— bocznikowe uzwojenie podtrzymujące, które Kółko w okresie przepływu prądu uniemożliwia wyzębienie się napędowego kółka zębatego z wieńca zębatego koła zamachowego, pomimo wydatnego spadku natężenia lub ustania przepływu prądu w szeregowym uzwojeniu magneśnicy. Rozrusznik jest wyposażony w komutator i parzystą liczbę szczotek umożliwiających przepływanie prądu przez uzwojenie wirnika. Jednostkowy nacisk szczotek rozrusznika na komutator zawiera się zwykle w zakresie 0,3. . .0,4 kG/cm2.
Prędkość rozruchu silnika. Tłokowy silnik spalinowy daje się uruchomić dopiero wówczas, kiedy jego wał korbowy wiruje z określoną najmniejszą prędkością, tzw. prędkością rozruchu, lub szybciej. W przeciętnych warunkach otoczenia prędkości rozruchu typowych silników samochodowych wynoszą :
— około 50 Obr/min — silniki o zapłonie iskrowym, 80. . . 120 obr/min — silniki wysokoprężne 0 wtrysku bezpośrednim,
— 150. . .180 obr/min — silniki wysokoprężne o komorach wirowych,
— około 200 _obr/min — silniki wysokoprężne o komorach wstępnych lub zasobnikach powietrza,
— około 100 obr/min — silniki wysokoprężne 0 dzielonych komorach spalania (wirowych, wstępnych lub zasobnikach) i sprawnie działających podgrzewaczach. [podobne: pompa hydrauliczna, akcesoria samochodowe, castingi do reklam ]

Tags: , ,

Comments are closed.