Ostatnio komentowane:
Opona o bieżniku z wtopionymi sprężynami (system WYRESOLE)

Przez wtopienie śrubowych sprężyn z cienkiego drutu w elementy bieżnika, po ich częściowym zużyciu uzyskuje sie o około 40% większą przyczepność do nawierzchni, w porównaniu ze zwykłą oponą terenową. Wskutek zużywania się elementów bieżnika ścierają się również i odsłaniane części zwojów sprężyn, dzięki czemu tworzy się duża liczba swego rodzaju haczyków stalowych utrudniających poślizg opony […]

DevURL
Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Napięcie znamionowe

Napięcie znamionowe, tzn. napięcie teoretyczne, na jakie są budowane urządzenia wyposażenia elektrycznego pojazdów. Porównanie wyposażenia elektrycznego samochodów osobowych średniej klasy (USA). Poważnie wzrosła moc elektryczna odbiorników instalowanych w samochodach (patrz poniższy wykres). Klasyfikacja wyposażenia.

DevURL
Partnerzy serwisu:


Rozruszniki elektryczne

Rozrusznik samochodowy jest to pomocniczy silnik służacy do uruchamiania tłokowego silnika spalinowego, napędzającego pojazd. Powszechnie stosowane są w pojazdach samochodowych rozruszniki elektryczne, zasilane prądem stałym z akumulatorów wbudowanych w pojazdach.
Rozrusznik elektryczny jest to szeregowy silnik elektryczny prądu stałego, wyposażony w urządzenie sprzęgające, służące do zazębiania i wyzębiania napędzającego kółka zębatego z wieńcem zębatym na kole zamachowym silnika spalinowego. Wirnik rozrusznika elektrycznego jest podobny do twornika prądnicy prądu stałego, lecz jego uzwojenia są wykonane z grubych drutów lub prętów najczęściej 0 przekrojach prostokątnych.
Magneśnicę stanowi jedno uzwojenie wzbudzenia rozmieszczone na parzystej liczbie biegunów magnetycznych i wykonane z małej liczby zwojów dość grubego drutu. Magneśnica rozrusznika o przesuwnym wirniku składa się z trzech uzwojeń wzbudzenia, wśród których wyróżnia się:
— główne uzwojenie szeregowe, przez które przepływa prąd podczas rozwijania przez rozrusznik pełnej mocy,
— szeregowe uzwojenie pomocnicze czyli rozruchowe, które w okresie przepływu prądu wywołuje poosiowe przesuniecie oraz powolne obracanie się wirnika, co ułatwia zazębienie sie napedzajacego kółka zebatego z wieńcem zębatym koła zamachowego,
— bocznikowe uzwojenie podtrzymujące, które Kółko w okresie przepływu prądu uniemożliwia wyzębienie się napędowego kółka zębatego z wieńca zębatego koła zamachowego, pomimo wydatnego spadku natężenia lub ustania przepływu prądu w szeregowym uzwojeniu magneśnicy. Rozrusznik jest wyposażony w komutator i parzystą liczbę szczotek umożliwiających przepływanie prądu przez uzwojenie wirnika. Jednostkowy nacisk szczotek rozrusznika na komutator zawiera się zwykle w zakresie 0,3. . .0,4 kG/cm2.
Prędkość rozruchu silnika. Tłokowy silnik spalinowy daje się uruchomić dopiero wówczas, kiedy jego wał korbowy wiruje z określoną najmniejszą prędkością, tzw. prędkością rozruchu, lub szybciej. W przeciętnych warunkach otoczenia prędkości rozruchu typowych silników samochodowych wynoszą :
— około 50 Obr/min — silniki o zapłonie iskrowym, 80. . . 120 obr/min — silniki wysokoprężne 0 wtrysku bezpośrednim,
— 150. . .180 obr/min — silniki wysokoprężne o komorach wirowych,
— około 200 _obr/min — silniki wysokoprężne o komorach wstępnych lub zasobnikach powietrza,
— około 100 obr/min — silniki wysokoprężne 0 dzielonych komorach spalania (wirowych, wstępnych lub zasobnikach) i sprawnie działających podgrzewaczach. [podobne: samochody, samochody dostawcze, samochody poleasingowe ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: samochody samochody dostawcze samochody poleasingowe