Ostatnio komentowane:
Prądnice i rozruszniki

Elektryczna regulacja wyprzedzenia zapłonu. Niekiedy iskrownik z odśrodkowym regulatorem wyprzedzenia zaplonu wyposaża się dodatkowo w układ dwóch przerywaczy zapewniający tzw skokową regulację elektryczną, dającą tylko dwa ustawienia wyprzedzenia zapłonu — duże i małe. W układzie takim styki przerywaczy są rozwierane z niewielkim przesunięciem fazowym około 300 0. w. k. Aby ustawić duże wyprzedzenie zapłonu włącza […]

DevURL
Polecamy rowniez:


Przeczytaj też:
Wartość prądu

Wartość prądu ustala wytwórca. Wyładowywanie akumulatora. Podczas wyładowywania na płytach obu biegunowości wytwarza się coraz więcej siarczanu ołowiu, wskutek czego maleje ilość kwasu siarkowego i w porowatościach płyt dodatnich wydziela się woda, a więc maleje stężenie elektrolitu. Siarczan ołowiu tworzy się zarówno na zewnętrznych powierzchniach płyt, jak i we wnetrzu czynnej masy, gdzie wydziela się […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Radzimy, jak wyprowadzić auto z poślizgu

Wpadnięcie w poślizg jest jedną z gorszych rzeczy, jaka może przydarzyć się kierowcy w zimie na drodze. Często wprawdzie sami jesteśmy sobie winni, ponieważ nie zmieniliśmy w porę opon na zimowe, jednak czasami nawet przy zmienionych oponach, nasze auto na oblodzonej drodze zwyczajnie nie chce nas słuchać. Jak zatem kierować pojazdem, aby uniknąć poślizgu, a kiedy już w niego wpadniemy, jak z niego wyjść?

Nie będzie odkryciem stwierdzenie, że prędkość jazdy samochodem powinna być dostosowana do warunków atmosferycznych panujących na drodze. Jeżeli zatem warunki są kiepskie, a tym bardziej, jeżeli droga jest oblodzona lub śliska, powinniśmy zmniejszyć prędkość.

Nie jest tajemnicą, że droga hamowania pojazdu wydłuża się na mokrej bądź śliskiej nawierzchni. Prędkość jazdy będzie więc kluczowa dla zminimalizowania ryzyka wystąpienia poślizgu – dzięki małej prędkości unikamy sytuacji, w której może być już za późno na hamowanie.

Pytanie jest jednak inne – jak wyjść z poślizgu? Mimo że to bardzo trudne, należy w tym momencie nie wpadać w panikę i ograniczyć gwałtowne skręty kierownicy. Dobrze jest także stosować tzw. hamowanie pulsacyjne – rytmiczne przyciskanie i puszczanie pedału hamulca zamiast gwałtownego hamowania, które intuicyjnie stosuje większość kierowców. Specjaliści twierdzą wręcz, że kiedy wpadniemy w poślizg, nie powinniśmy hamować w ogóle, ale wręcz przeciwnie, nacisnąć na pedał gazu. Jest to bardzo trudne, bo nieco wbrew naszym naturalnym i intuicyjnym odruchom stosowanym w sytuacjach zagrożenia na drodze. [hasła pokrewne: pojazdy specjalistyczne, spedycja towarów, haki holownicze ]

Jeżeli jednak mamy obawy przed zimą, ponieważ nie jesteśmy pewni swoich umiejętności opanowania pojazdu w sytuacji poślizgu, możemy poćwiczyć na specjalnie przygotowanym autodromie, jak to wygląda w praktyce… Takie ćwiczenia na pewno pozwolą nam uwierzyć, że wpadnięcie w poślizg nie musi równać się katastrofie i z tej opresji na drodze można wyjść cało i bez szwanku.

Tags: , ,

Comments are closed.