Ostatnio komentowane:
Tranzystorowy regulator prądnicy

Dzięki podziałowi opornika regulacyjnego na dwie cześci, w okresie rozwarcia styków regulatora, kiedy prąd wzbudzenia przepływa właśnie przez opornik regulacyjny, uzyskuje się zwiększony spadek napięcia wskutek zwiększonego natężenia prądu płynącego przez opornika. Zapewnia to obniżenie się napięcia pomiędzy końcami uzwojenia napięciowego i ułatwia sprężynie zwory regulatora szybkie zwarcie styków regulatora (w wyniku gwałtownego osłabnięcia pola […]

DevURL
Przeczytaj też:
Przerywacz posobny (alternacyjny)

Zwykły przerywacz pojedynczy pozwala uzyskiwać co najwyżej 12 000. . .18000 przerw na minutę, głównie ze względu na niedopuszczalne drgania młoteczka lub zbyt krótkie okresy zwarcia styczek przy zbyt dużej częstotliwości ich rozwierania. Z tego względu ostatnio szybko rozpowszechniają się przerywacze podwójne, wśród których należy rozróżniać trzy podstawowe odmiany: — przerywacz zdwojony (bliźniaczy) ; zadania […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Radzimy, jak wyprowadzić auto z poślizgu

Wpadnięcie w poślizg jest jedną z gorszych rzeczy, jaka może przydarzyć się kierowcy w zimie na drodze. Często wprawdzie sami jesteśmy sobie winni, ponieważ nie zmieniliśmy w porę opon na zimowe, jednak czasami nawet przy zmienionych oponach, nasze auto na oblodzonej drodze zwyczajnie nie chce nas słuchać. Jak zatem kierować pojazdem, aby uniknąć poślizgu, a kiedy już w niego wpadniemy, jak z niego wyjść?

Nie będzie odkryciem stwierdzenie, że prędkość jazdy samochodem powinna być dostosowana do warunków atmosferycznych panujących na drodze. Jeżeli zatem warunki są kiepskie, a tym bardziej, jeżeli droga jest oblodzona lub śliska, powinniśmy zmniejszyć prędkość.

Nie jest tajemnicą, że droga hamowania pojazdu wydłuża się na mokrej bądź śliskiej nawierzchni. Prędkość jazdy będzie więc kluczowa dla zminimalizowania ryzyka wystąpienia poślizgu – dzięki małej prędkości unikamy sytuacji, w której może być już za późno na hamowanie.

Pytanie jest jednak inne – jak wyjść z poślizgu? Mimo że to bardzo trudne, należy w tym momencie nie wpadać w panikę i ograniczyć gwałtowne skręty kierownicy. Dobrze jest także stosować tzw. hamowanie pulsacyjne – rytmiczne przyciskanie i puszczanie pedału hamulca zamiast gwałtownego hamowania, które intuicyjnie stosuje większość kierowców. Specjaliści twierdzą wręcz, że kiedy wpadniemy w poślizg, nie powinniśmy hamować w ogóle, ale wręcz przeciwnie, nacisnąć na pedał gazu. Jest to bardzo trudne, bo nieco wbrew naszym naturalnym i intuicyjnym odruchom stosowanym w sytuacjach zagrożenia na drodze. [hasła pokrewne: pojazdy specjalistyczne, spedycja towarów, haki holownicze ]

Jeżeli jednak mamy obawy przed zimą, ponieważ nie jesteśmy pewni swoich umiejętności opanowania pojazdu w sytuacji poślizgu, możemy poćwiczyć na specjalnie przygotowanym autodromie, jak to wygląda w praktyce… Takie ćwiczenia na pewno pozwolą nam uwierzyć, że wpadnięcie w poślizg nie musi równać się katastrofie i z tej opresji na drodze można wyjść cało i bez szwanku.

Tags: , ,

Comments are closed.