Ostatnio komentowane:
Światła ostrzegawcze

Wśród świateł ostrzegawczych rozróżnia się: — światła pozycyjne (przednie i tylne) — do ostrzegania do przodu i do tylu o obecności samochodu na jezdni oraz do określania jego przybliżonej szerokości, — światła postojowe — do ostrzegania do przodu i do tylu o obecności pojazdu stojącego, — światła obrysowe (gabarytowe) do ostrzegania do przodu i do […]

DevURL
Polecamy rowniez:


Przeczytaj też:
Profilarka

W czasie pracy i jazdy transportowej na profilarce może znajdować się tylko jej obsługa. Szczególnie ostrożnie muszą być prowadzone profilarki nie mające zderzaków, aby w każdej chwili można było je zatrzymać przed przeszkodą. W czasie zbierania tłucznia operatorzy powinni pracować w maskach przeciwpyłowych. Przy eksploatacji maszyn i pługów odśnieżnych pracownicy powinni być dokładnie zaznajomieni z […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Przeznaczenie i zakres zastosowania prądnicy samochodowej

Przeznaczenie i zakres zastosowania prądnicy samochodowej określają jej tzw. wielkości charakterystyczne, z których najważniejsze, to: napięcie znamionowe, czyli napięcie instalacji elektrycznej, do której zasilania jest przeznaczona dana prądnica (6, 12 oraz 24 V), moc znamionowa, czyli moc, jaką prądnica może dostarczać przez dowolnie długie okresy czasu w celu zapewnienia działania odbiorników instalacji elektrycznej, moc maksymalna, czyli największa moc, jaką prądnica może dostarczać przez ograniczony okres czasu bez niebezpieczeństwa uszkodzenia wskutek przegrzania lub przeciążenia; moc maksymalna prądnicy jest na ogól większa 0 50 0/0 od jej mocy znamionowej,
prędkość biegu jałowego przy napięciu znamionowym, czyli prędkość wirowania twornika, przy której napięcie pomiędzy zaciskami prądnicy jest już równe znamionowemu, lecz prądnica jeszcze nie dostarcza prądu,
— prędkość włączania wyłącznika samoczynnego, czyli prędkość wirowania twornika, przy której następuje włączenie wyłącznika samoczynnego; zwykle prędkość włączania wyłącznika samoczynnego przewyższa predkość biegu jałowego prądnicy 0 100. . .200 obr/min, — prędkość znamionowa, czyli prędkość wirowania twornika, przy której obciążona prądnica rozwija swą moc znamionową,
— prędkość maksymalna, czyli najwyższa dopuszczalna prędkość wirowania twornika, której nie powinno się przekraczał, z uwagi na niebezpieczeństwo przegrzania lub przeciążenia i zbyt intensywne zużywanie się szczotek. Chłodzenie prądnicy. Wskutek przepływu prądu przez uzwojenia prądnicy wydzielają sie znaczne ilości ciepła, które dostatecznie szybko powinno odpływać do otoczenia. Ze względu na sposób odprowadzania ciepła od rozgrzewajacych sie elementów, wśród prądnic samochodowych rozróżnia się następujące wykonania:
— prądnica niewentylowana, czyli o uszczelnionej obudowie, co zapobiega przenikaniu do wnętrza prądnicy zanieczyszczeń, wody itp.; prądnica taka jest chłodzona jedynie z zewnątrz, przez powietrze przepływające wskutek ruchu pojazdu lub tłoczone przez jego wentylator,
— prądnica wentylowana, czyli chłodzona przez powietrze przepływające przez jej wnętrze; dostatecznie intensywny przepływ powietrza chłodzącego wymusza wentylator umieszczony na zewnątrz lub wbudowany wewnątrz prądnicy, — prądnica o wentylowanym komutatorze; wykonanie spotykane coraz rzadziej, wyróżniające się szczelnym obudowaniem przedniego łożyska i przewietrzaniem sąsiedztwa komutatora,
Charakterystyka prądnicy. Zakres zastosowania i przydatność prądnicy do określonej instalacji elektrycznej pojazdu i współpracy z jego silnikiem napędowym ocenia się na podstawie tzw. charakterystyk, przedstawiających właściwości pradnicy w zalezności od rozmaitych parametrów. [hasła pokrewne: dystrybutor łożysk, wynajem samochodów, serwis mitsubishi warszawa ]

Tags: , ,

Comments are closed.