Ostatnio komentowane:
Przeguby elastyczne

Przegub prosty może być wykonany jako sztywny lub elastyczny. Przegub sztywny ma dwie osie wahań i umożliwia przekazywanie napędu pomimo znacznego kąta odchylenia wału napędzanego w stosunku do walu napędzającego. Przeguby elastyczne zwykle nie maja wyraźnej osi wahań, a odchylanie się wałów jest możliwe dzięki odkształcaniu się elastycznych elementów przegubu. Przeguby elastyczne stosuje się głównie […]

DevURL
Przeczytaj też:
Oddziaływanie regulatora napięcia na wzbudzenie prądnicy

Oddziaływanie regulatora napięcia na wzbudzenie prądnicy uniezależnia jednocześnie napięcie pomiędzy jej zwojami od chwilowej prędkości obrotowej twornika. Jeżeli bowiem twornik prądnicy wiruje powoli, styki regulatora rozwierają się tylko na bardzo krótkie okresy czasu, a pozostają zwarte przez stosunkowo długie okresy czasu. Natomiast podczas szybkiego obracania się twornika styki regulatora rozwierają się na względnie długie okresy […]

DevURL

Przerywacz iskrownika

Rozwarcie styków przerywacza i spowodowany tym nagły zanik pola magnetycznego następuje wkrótce po oddaleniu się obrzeża nabiegunnika magnesu od obrzeża nabiegunnika cewki iskrownikowej, na określoną odległość. W celu uzyskania maksymalnego napięcia zapłonu szczeline tę trzeba dokładnie wyregulować. W nie, których iskrownikach zamiast regulowania wielkości szczeliny pomiedzy nabiegunnikami magnesu i cewki iskrownikowej ustawia się pod Odpowiednim kątem oś magnesu trwalego względem osi rdzenia cewki iskrownikowej, w chwili rozwarcia styków przerywacza. Jeżeli kąt ten jest zbyt mały lub za duży, podobnie jak w razie niewłaściwej wielkości szczeliny, wskutek obniżonego natężenia prądu rozwarcia, wytwarzane impulsy wysokiego napięcia są słabsze.
Silnik wyposażony w iskrownikowy układ zapłonu unieruchamia się przez bocznikowanie styków przerywacza, co uniemożliwia iskrownikowi wytwarzanie impulsów wysokiego napięcia. Do bocznikowania przerywacza służy wyłącznik zwierający, zamykający obwód pierwotny. Odśrodkowy regulator wyprzedzenia zapłonu iskrownika działa identycznie jak podobny regulator w rozdzielaczu zapłonu akumulatorowego układu zapłonu. Odśrodkowy regulator iskrownika zwiększa wyprzedzenie zapłonu ze wzrostem częstotliwości zaplonów tylko w zakresie średnich i dużych prędkości biegu silnika. Wynika to z okoliczności, że podczas rozruchu silników o pojemnościach skokowych pojedynczych cylindrów wyprzedzenie zapłonu nie powinno przekraczać 150 0. w. k. — ze względu na dużą skłonność takiego silnika do zwrotnego odbicia, czyli gwałtownego przekręcenia wału korbowego w kierunku przeciwnym niż podczas pracy silnika. Wśród odśrodkowych regulatorów wyprzedzenia zapłonu iskrowników należy rozrózniać dwie podstawowe odmiany:
— przekręcający wirnik względem wałka napędowego iskrownika, co komplikuje budowę i zwiększa długość iskrownika lecz pozwala uzyskać duży zakres regulacji, przy czym zmiany wyprzedzenia zapłonu nie mają wpływu na wysokość napięcia zapłonu ; tego rodzaju regulatory stosuje się głównie w iskrownikach wieloszczelinowych, [podobne: surowce wtórne, Klimatyzacja Samochodowa, wyposażenie stajni ]
— przekręcający krzywkę przerywacza względem jej ośki, co upraszcza konstrukcje i skraca długość iskrownika, lecz jednocześnie pociąga za sobą obniżanie napięcia zapłonu ze zmniejszaniem wyprzedzenia zapłonu (wskutek zmieniania się szczeliny pomiędzy nabiegunnikami w chwili rozwierania styków przerywacza) ; regulatory takie spotyka się głównie w prostych igownikach dwuszczelinowych.
Nastawny regulator wyprzedzenia zapłonu, sterowany ręcznie dźwignią przestawiania zapłonu, umożliwia zmienianie wyprzedzenia zapłonu przez przekręcanie krzywki względem płytki przerywacza (lub odwrotnie). Zakres regulacji wynosi zwykle około 300 0. w. k. Obok regulatora nastawnego stosuje się zwykle urządzenie samoczynnie zmniejszające wyprzedzenie zapłonu podczas rozruchu silnika lub uniemożliwiające przekręcanie wału korbowego przy użyciu korby rozruchowej, jeżeli ustawione jest duże wyprzedzenie zapłonu

Tags: , ,

Comments are closed.