Samochody mazda - forum, opinie, spalanie, naprawa, modele

  • Redakcja
warsztat samochodowy szczecin

Przerywacz iskrownika

17 września 2019 by admin

Rozwarcie styków przerywacza i spowodowany tym nagły zanik pola magnetycznego następuje wkrótce po oddaleniu się obrzeża nabiegunnika magnesu od obrzeża nabiegunnika cewki iskrownikowej, na określoną odległość. W celu uzyskania maksymalnego napięcia zapłonu szczeline tę trzeba dokładnie wyregulować. W nie, których iskrownikach zamiast regulowania wielkości szczeliny pomiedzy nabiegunnikami magnesu i cewki iskrownikowej ustawia się pod Odpowiednim kątem oś magnesu trwalego względem osi rdzenia cewki iskrownikowej, w chwili rozwarcia styków przerywacza. Jeżeli kąt ten jest zbyt mały lub za duży, podobnie jak w razie niewłaściwej wielkości szczeliny, wskutek obniżonego natężenia prądu rozwarcia, wytwarzane impulsy wysokiego napięcia są słabsze.
Silnik wyposażony w iskrownikowy układ zapłonu unieruchamia się przez bocznikowanie styków przerywacza, co uniemożliwia iskrownikowi wytwarzanie impulsów wysokiego napięcia. Do bocznikowania przerywacza służy wyłącznik zwierający, zamykający obwód pierwotny. Odśrodkowy regulator wyprzedzenia zapłonu iskrownika działa identycznie jak podobny regulator w rozdzielaczu zapłonu akumulatorowego układu zapłonu. Odśrodkowy regulator iskrownika zwiększa wyprzedzenie zapłonu ze wzrostem częstotliwości zaplonów tylko w zakresie średnich i dużych prędkości biegu silnika. Wynika to z okoliczności, że podczas rozruchu silników o pojemnościach skokowych pojedynczych cylindrów wyprzedzenie zapłonu nie powinno przekraczać 150 0. w. k. — ze względu na dużą skłonność takiego silnika do zwrotnego odbicia, czyli gwałtownego przekręcenia wału korbowego w kierunku przeciwnym niż podczas pracy silnika. Wśród odśrodkowych regulatorów wyprzedzenia zapłonu iskrowników należy rozrózniać dwie podstawowe odmiany:
— przekręcający wirnik względem wałka napędowego iskrownika, co komplikuje budowę i zwiększa długość iskrownika lecz pozwala uzyskać duży zakres regulacji, przy czym zmiany wyprzedzenia zapłonu nie mają wpływu na wysokość napięcia zapłonu ; tego rodzaju regulatory stosuje się głównie w iskrownikach wieloszczelinowych, [podobne: auto centrum spalanie, mazda 626 spalanie, mazda forum
]
— przekręcający krzywkę przerywacza względem jej ośki, co upraszcza konstrukcje i skraca długość iskrownika, lecz jednocześnie pociąga za sobą obniżanie napięcia zapłonu ze zmniejszaniem wyprzedzenia zapłonu (wskutek zmieniania się szczeliny pomiędzy nabiegunnikami w chwili rozwierania styków przerywacza) ; regulatory takie spotyka się głównie w prostych igownikach dwuszczelinowych.
Nastawny regulator wyprzedzenia zapłonu, sterowany ręcznie dźwignią przestawiania zapłonu, umożliwia zmienianie wyprzedzenia zapłonu przez przekręcanie krzywki względem płytki przerywacza (lub odwrotnie). Zakres regulacji wynosi zwykle około 300 0. w. k. Obok regulatora nastawnego stosuje się zwykle urządzenie samoczynnie zmniejszające wyprzedzenie zapłonu podczas rozruchu silnika lub uniemożliwiające przekręcanie wału korbowego przy użyciu korby rozruchowej, jeżeli ustawione jest duże wyprzedzenie zapłonu

Posted in: Bez kategorii Tagged: auto centrum spalanie, mazda 626 spalanie, mazda forum

Ostatnio komentowane:

Tranzystorowy regulator prądnicy

Dzięki podziałowi opornika regulacyjnego na dwie cześci, w okresie rozwarcia styków regulatora, kiedy prąd wzbudzenia przepływa właśnie przez opornik regulacyjny, uzyskuje się zwiększony spadek napięcia wskutek zwiększonego natężenia prądu płynącego przez opornika. Zapewnia to obniżenie się napięcia pomiędzy końcami uzwojenia napięciowego i ułatwia sprężynie zwory regulatora szybkie zwarcie styków regulatora (w wyniku gwałtownego osłabnięcia pola ... [Read more...]

DevURL

Polecamy rowniez:

wynajem busów warszawa
Szybkie i tanie przenoszenie maszyn w Europie
pojemniki plastikowe z przegródkami

Przeczytaj też:

Urządzenie do regulacji ciśnienia

Urządzenie do regulacji ciśnienia w ogumieniu umożliwia podczas ruchu pojazdu podwyższanie lub obniżanie ciśnienia powietrza w ogumieniu wszystkich kół jezdnych jednocześnie lub tylko niektórych z nich. Urządzenia takie, zwiększające znacznie swobodę ruchu pojazdu po bezdrożach, spotyka Się głównie w pojazdach specjalnych i wojskowych. Opona VP ma wnętrze całkowicie wypełnione gąbczastym tworzywem sztucznym lub porowatą gumą ... [Read more...]

DevURL

Partnerzy serwisu:



Tags

323 klub auto centrum spalanie euro auto stefaniak mazda 3 allegro mazda 3 forum mazda 5 spalanie mazda 6 allegro mazda 6 forum mazda6forum mazda 626 spalanie mazda forum mazda mx5 forum mazda mx 5 spalanie mazda rx8 opinie mazda rx8 spalanie mazda speed mazdaspeed mazdaspeed forum mazda tribute opinie mx 5 forum pinki otomoto
Archiwum