Ostatnio komentowane:
Środek fotoogniwa

W czasie pomiaru środek fotoogniwa umieszcza się w punktach pomiarowych w płaszczyźnie ekranu. Do pomiaru stosuje się żarówkę wzorcową na napięcie znamionowe 12 V, o mocy włókna 45 W i strumieniu 700 ± 70 m, przy napięciu pomiarowym 12 V. Jeżeli strumień żarówki pomiarowej jest inny, uzyskane wyniki pomiarów należy skorygować w stosunku wynikającym z […]

DevURL
Przeczytaj też:
Przeobrażenia mas czynnych

Podczas przepływu prądu stałego ładunki ujemne (elektrony) przenoszone są w obwodzie wewnętrznym od płyt dodatnich do płyt ujemnych. Zasadniczym związkiem ołowiu w masie czynnej płyt dodatnich i ujemnych jest siarczan ołowiu (PbS04), który częściowo występuje w stanie roztworu tworząc kationy ołowiu (mające po dwa dodatnie ładunki pb++) oraz aniony reszt kwasowych (majace po dwa ujemne […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Przeguby elastyczne

Przegub prosty może być wykonany jako sztywny lub elastyczny. Przegub sztywny ma dwie osie wahań i umożliwia przekazywanie napędu pomimo znacznego kąta odchylenia wału napędzanego w stosunku do walu napędzającego. Przeguby elastyczne zwykle nie maja wyraźnej osi wahań, a odchylanie się wałów jest możliwe dzięki odkształcaniu się elastycznych elementów przegubu. Przeguby elastyczne stosuje się głównie do walów o niewielkich kątach odchylenia. Przegub równobieżny może być wykonany jako podwójny, czyli jako układ dwóch prostych przegubów sztywnych lub niekiedy elastycznych, albo jako specjalny, który dzięki odpowiedniej konstrukcji umożliwia obracanie się elementów o osiach obrotu przecinających się pod zmiennym kątem, bez jakichkolwiek zmian prędkości kątowych. Przegub krzyżakowy z reguły skonstruowany jest jako prosty przegub sztywny. Na końcach walów napędzającego i napędzanego, pochylonych względem siebie pod pewnym kątem, osadzone rozwidlone łby (czyli popularnie widelki), które laczy ze sobą krzyżak. Widełki na wale napędzanym mogą przekręcać sie o pewien kąt wokół osi A — A krzyżaka i jednocześnie wraz z krzyżakiem mogą również przekręcać się 0 pewien kąt wokół osi B— B, co umożliwia obracanie sie obu wałów pomimo braku równoległości ich osi obrotu oraz zmieniania się w pewnym zakresie kąta odchylenia. Przegub krzyżakowy o łożyskach Ślizgowych wyróżnia się zastosowaniem krzyżaka, którego czopy współpracują z tulejkami łożyskowymi, osadzonymi w gniazdach widełek. Najczęściej na czopy krzyżaka nasadza się pokrywy z wtłoczonymi w nie tulejkami. Dwie pokrywy są związane z kołnierzami przytwierdzonymi do wału napędzającego, a dwie — z widełkami wału napędzanego. Zapas smaru mieści sie w wydrążeniu krzyżaka zamkniętym pokrywą. Smar do wydrążenia wtłacza się przez smarowniczkę osadzoną w krzyżaku. W poszczególnych czopach krzyżaka wywiercone są otwory, przez które smar z wydrążenia przedostaje się na pracujące powierzchnie. Aby utrzymać odpowiedni zapas smaru w przegubie i zabezpieczyć łożyska ślizgowe przed zanieczyszczeniami, pomiędzy powierzchnie czołowe tulejek i pokryw a osadzenia krzyżaków zakłada sie pierścienie uszczelniające. [hasła pokrewne: Producent silników elektrycznych w Polsce, Producent silników elektrycznych w Polsce szczecin, Mechanik wśród części samochodowych ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Mechanik wśród części samochodowych Producent silników elektrycznych w Polsce sklep z częściami do motocykli wszystkich marek