Ostatnio komentowane:
Światła mijania

Wszystkie pojazdy drogowe, które są wyposażone w światła drogowe, powinny mieć po dwa światła mijania, do oświetlania drogi przed samochodem podczas mijania innego pojazdu, bez olśniewania mijających. podłużnej osi symetrii pojazdu możliwie najbliżej skrajnego obrysu pojazdu. Jednocześnie najwyższy punkt Świecący światła mijania nie powinien znajdować się wyżej niż 1200 mm nad jezdnią, a najniższy punkt […]

DevURL
Polecamy rowniez:
laweta
auto-wynajme.pl
wypożyczalnia samochodów dostawczych wawavan.pl
Przeczytaj też:
Przerywacz iskrownika

Rozwarcie styków przerywacza i spowodowany tym nagły zanik pola magnetycznego następuje wkrótce po oddaleniu się obrzeża nabiegunnika magnesu od obrzeża nabiegunnika cewki iskrownikowej, na określoną odległość. W celu uzyskania maksymalnego napięcia zapłonu szczeline tę trzeba dokładnie wyregulować. W nie, których iskrownikach zamiast regulowania wielkości szczeliny pomiedzy nabiegunnikami magnesu i cewki iskrownikowej ustawia się pod Odpowiednim […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Prąd zwrotny

Zworami elektromagnesu wyłącznika steruje zestyk otwierający i zamykający odgałęzienie prądnica-akumulator. Zadaniem uzwojenia napięciowego jest łączenie prądnicy z akumulatorem, a uzwojenia prądowego jej odłączanie.
Podczas bezruchu lub malej prędkości wirowania twornika, z uwagi na brak napięcia lub zbyt niskie napięcie pomiędzy zaciskami prądnicy, styki wyłącznika prądu zwrotnego pozostają rozwarte wskutek oddziaływania sprężyny na zworę. Prądnica jest wówczas odłączona od akumulatora, a wiec i od instalacji elektrycznej pojazdu.
Jeżeli podwyższa sie napięcie pomiędzy zaciskami prądnicy, jednocześnie wzrasta natężenie prądu przepływającego przez uzwojenie napięciowe elektromagnesu wyłącznika prądu zwrotnego, przyłączone bocznikowo do uzwojenia twornika. W rezultacie na zworę działa coraz silniejsze pole magnetyczne wytwarzane przez uzwojenie napięciowe i w końcu zwora zostaje przyciągnięta do rdzenia elektromagnesu z przezwyciężeniem oporu sprężyny. Wówczas zwierają sie styki wyłącznika, prądnica zaczyna ładował akumulator, a wskutek przepływu prądu przez uzwojenie prądowe wyłącznika powstaje dodatkowe pole magnetyczne, współdziałające z polem magnetycznym uzwojenia napięciowego w dociskaniu styków wyłącznika. Wraz ze wzrostem obciążenia prądnicy styki wyłącznika prądu zwrotnego są coraz silniej dociskane do siebie, w wyniku zwiększania sie natężenia prądu płynącego przez uzwojenie prądowe wyłącznika. Kiedy napięcie pomiędzy zaciskami prądnicy maleje, początkowo zmniejsza się jedynie natężenie prądu płynącego uzwojeniem prądowym wyłącznika i słabnie nieznacznie docisk jego styków. W takiej sytuacji pole magnetyczne wytwarzane przez uzwojenie prądowe wyłącznika osłabia pole magnetyczne wytwarzane przez uzwojenie napięciowe, czyli natężenia prądu zwrotnego (do 0,5. . .6,0 A) sprężyna odciąga zworę od rdzenia elektromagnesu, a więc wskutek rozwarcia styków wyłącznika prądnica zostaje odłączona od akumulatora. Typowe regulatory prądnic mają najrozmaitsze wykonania, z uwagi na możliwość zespalania ze sobą niektórych prostych elementów regulacyjnych oraz dość szerokie stosowanie pomocniczych urządzeń korygujących. Ze względu na liczbę rdzeni magnetycznych w regulatorze, wśród regulatorów prądnic samochodowych rozróżnia się następuj ace ich podstawowe odmiany.
Ze względu na zakres działania, wśród regulatorów prądnic samochodowych rozróżnia się dwie podstawowe odmiany : regulator jednopolowy (pojedynczy); regulator taki steruje natężenie prądu przepływającego przez całe uzwojenie wzbudzenia prądnicy; regulatory jednopolowe współpracują zwykle z prądnicami o małych i średnich mocach, — regulator dwupolowy (podwójny); regulator taki składa się z dwóch jednopolowych regulatorów sprzężonych ze sobą elektrycznie, z których każdy steruje natężenie prądu przepływającego w innej części uzwojeń wzbudzenia prądnicy; prawidłową współpracę obu regulatorów jednopolowych zapewnia uzwojenie kompensacyjne, zmuszające ich styki do jednoczesnego zwierania się i rozwierania; regulator dwupolowy z reguł współpracuje z prądnicą dużej mocy. [podobne: przegląd techniczny, pompa hydrauliczna, zamiatarki ]

Tags: , ,

Comments are closed.