Ostatnio komentowane:
Radzimy, jak wyprowadzić auto z poślizgu

Wpadnięcie w poślizg jest jedną z gorszych rzeczy, jaka może przydarzyć się kierowcy w zimie na drodze. Często wprawdzie sami jesteśmy sobie winni, ponieważ nie zmieniliśmy w porę opon na zimowe, jednak czasami nawet przy zmienionych oponach, nasze auto na oblodzonej drodze zwyczajnie nie chce nas słuchać. Jak zatem kierować pojazdem, aby uniknąć poślizgu, a […]

DevURL
Przeczytaj też:
Krzyżak

W pokrywie krzyżaka wbudowany jest zaworek zabezpieczający. Kiedy przegub jest już całkowicie napełniony smarem, w razie dalszego wtłaczania smaru wewnątrz przegubu wzrasta ciśnienie i nadmiar smaru z wydrążenia wydostaje się na zewnątrz, co zabezpiecza pierścienie uszczelniające przed uszkodzeniami. Przegub krzyżakowy o łożyskach igiełkowych. Przeguby walów napędowych przeważnie zaopatruje się w łożyska igiełkowe. Po wstawieniu czopów […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Praca napędowego silnika pojazdu

Prądnica ładuje akumulator prądem o tym mniejszym nateżeniu im bardziej akumulator jest wyładowany, czyli w miarę jego doładowywania wzrasta natężenie prądu ładującego. Sprzyja to przeładowywaniu akumulatora oraz zmniejsza jego trwałość. Ponadto w razie przypadkowego odłączenia akumulatora od instalacji regulacja prądowa nie zabezpiecza utrzymywania w wymaganym zakresie napięcia zasilania elektrycznych odbiorników samochodu. Zadanie regulatora napięcia polega na zmniejszaniu natężenia prądu przepływającego przez uzwojenie.
Regulator napięcia jest do połączony bocznikowo do uzwojenia twornika prądnicy. Przeważnie regulator prądnicy samochodowej jest to zespól prostych regulatorów, wśród których najczęściej można wyróżnić: jej zaciskami, czyli w mia e zwiększania się prędkości wirowania twornika (i odwrotnie).
Jednostopniowy regulator napięcia pracuje według zasady działania elektromagnetycznego przerywacza stykowego (brzęczykowego) — na przemian włączając i bocznikując opornik w uzwojeniu wzbudzenia prądnicy. Jednostopniowy regulator napięcia ma jedną parę styków, które są zwarte w okresie bezruchu twornika, a więc opornik regulacyjny pozostaje wówczas zbocznikowany.
Jeżeli natężenie prądu wzbudzenia wzrasta, jednocześnie podwyższa się napięcie pomiędzy zaciskami prądnicy, czyli i napięcie zasilania elektromagnesu regulatora napięcia. Wskutek tego elektromagnes regulatora przy. ciąga swą zworę do rdzenia, powodując rozwarcie styków regulatora, a więc włączenie opornika w obwód wzbudzenia prądnicy, Wywołuje to gwałtowne zmniejszenie się natężenia prądu wzbudzenia prądnicy, czyli i raptowny spadek napięcia pomiędzy jej zaciskami. Wobec obniżenia napięcia zasilania wydatnie słabnie oddziaływanie eletromagnesu regulatora, co umożliwia sprężynie oderwanie zwory od rdzenia i zwarcie styków regulatora, a więc zbocznikowanie opornika w obwodzie wzbudzenia prądnicy i nagłe zwiększenie natężenia jej prądu wzbudzenia. Od tej chwili omówione przebiegi powtarzają sie w podanej k lejności.
Podczas pracy napędowego silnika pojazdu styki regulatora napięcia na przemian zwierają się i rozwierają z dużą częstotliwością, wskutek czego napięcie pomiędzy zaciskami prądnicy bardzo szybko zmienia się tętniąco i biorąc praktycznie utrzymuje się na określonej stałej wysokości, którą można regulować w pewnym zakresie przez zwiększanie lub zmniejszanie wstępnego napięcia sprężyny odciągającej zwora. [więcej w: samochody, samochody dostawcze, samochody poleasingowe ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: samochody samochody dostawcze samochody poleasingowe