Ostatnio komentowane:
Przeobrażenia mas czynnych

Podczas przepływu prądu stałego ładunki ujemne (elektrony) przenoszone są w obwodzie wewnętrznym od płyt dodatnich do płyt ujemnych. Zasadniczym związkiem ołowiu w masie czynnej płyt dodatnich i ujemnych jest siarczan ołowiu (PbS04), który częściowo występuje w stanie roztworu tworząc kationy ołowiu (mające po dwa dodatnie ładunki pb++) oraz aniony reszt kwasowych (majace po dwa ujemne […]

DevURL
Polecamy rowniez:


Przeczytaj też:
Warunki badań manometrów wytwornic

Warunki badań manometrów wytwornic są takie same jak zbiorników ciśnieniowych. Wszelkie wymiany osprzętu wytwornicy są dozwolone pod warunkiem, że nowy osprzęt będzie identyczny jak poprzedni. Spawanie uszkodzonych ścianek wytwornicy może być przeprowadzane tylko za zgodą właściwego inspektoratu dozoru technicznego. Czyszczenie wytwornic może być przeprowadzone w odległości co najmniej 5 m od otwartego ognia. Czyszczenie najlepiej […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Praca napędowego silnika pojazdu

Prądnica ładuje akumulator prądem o tym mniejszym nateżeniu im bardziej akumulator jest wyładowany, czyli w miarę jego doładowywania wzrasta natężenie prądu ładującego. Sprzyja to przeładowywaniu akumulatora oraz zmniejsza jego trwałość. Ponadto w razie przypadkowego odłączenia akumulatora od instalacji regulacja prądowa nie zabezpiecza utrzymywania w wymaganym zakresie napięcia zasilania elektrycznych odbiorników samochodu. Zadanie regulatora napięcia polega na zmniejszaniu natężenia prądu przepływającego przez uzwojenie.
Regulator napięcia jest do połączony bocznikowo do uzwojenia twornika prądnicy. Przeważnie regulator prądnicy samochodowej jest to zespól prostych regulatorów, wśród których najczęściej można wyróżnić: jej zaciskami, czyli w mia e zwiększania się prędkości wirowania twornika (i odwrotnie).
Jednostopniowy regulator napięcia pracuje według zasady działania elektromagnetycznego przerywacza stykowego (brzęczykowego) — na przemian włączając i bocznikując opornik w uzwojeniu wzbudzenia prądnicy. Jednostopniowy regulator napięcia ma jedną parę styków, które są zwarte w okresie bezruchu twornika, a więc opornik regulacyjny pozostaje wówczas zbocznikowany.
Jeżeli natężenie prądu wzbudzenia wzrasta, jednocześnie podwyższa się napięcie pomiędzy zaciskami prądnicy, czyli i napięcie zasilania elektromagnesu regulatora napięcia. Wskutek tego elektromagnes regulatora przy. ciąga swą zworę do rdzenia, powodując rozwarcie styków regulatora, a więc włączenie opornika w obwód wzbudzenia prądnicy, Wywołuje to gwałtowne zmniejszenie się natężenia prądu wzbudzenia prądnicy, czyli i raptowny spadek napięcia pomiędzy jej zaciskami. Wobec obniżenia napięcia zasilania wydatnie słabnie oddziaływanie eletromagnesu regulatora, co umożliwia sprężynie oderwanie zwory od rdzenia i zwarcie styków regulatora, a więc zbocznikowanie opornika w obwodzie wzbudzenia prądnicy i nagłe zwiększenie natężenia jej prądu wzbudzenia. Od tej chwili omówione przebiegi powtarzają sie w podanej k lejności.
Podczas pracy napędowego silnika pojazdu styki regulatora napięcia na przemian zwierają się i rozwierają z dużą częstotliwością, wskutek czego napięcie pomiędzy zaciskami prądnicy bardzo szybko zmienia się tętniąco i biorąc praktycznie utrzymuje się na określonej stałej wysokości, którą można regulować w pewnym zakresie przez zwiększanie lub zmniejszanie wstępnego napięcia sprężyny odciągającej zwora. [więcej w: wynajem kontenerów, podesty ruchome, Hale magazynowe ]

Tags: , ,

Comments are closed.