Ostatnio komentowane:
Przerywacz posobny (alternacyjny)

Zwykły przerywacz pojedynczy pozwala uzyskiwać co najwyżej 12 000. . .18000 przerw na minutę, głównie ze względu na niedopuszczalne drgania młoteczka lub zbyt krótkie okresy zwarcia styczek przy zbyt dużej częstotliwości ich rozwierania. Z tego względu ostatnio szybko rozpowszechniają się przerywacze podwójne, wśród których należy rozróżniać trzy podstawowe odmiany: — przerywacz zdwojony (bliźniaczy) ; zadania […]

DevURL
Przeczytaj też:
Instalacja elektryczna samochodu

Zwykle po kilku miesiącach użytkowania nowego samochodu spada wyraźnie napięcie na zaciskach rozmaitych odbiorników. Tego rodzaju spadek napięcia roboczego np. na zaciskach reflektorów może wynosić od 0,3 V, co nie ma jeszcze znaczenia praktycznego. Wszystkie użytkowane w samochodach urządzenia przystosowuje się zatem do pracy w zadowalający sposób pod napięciem roboczym zmieniającym się w szerokim zakresie. […]

DevURL
Partnerzy serwisu:
jakie holowanie na sznurku? zadzwoń po lawetę! to jest prima pomoc drogowa

Praca napędowego silnika pojazdu

Prądnica ładuje akumulator prądem o tym mniejszym nateżeniu im bardziej akumulator jest wyładowany, czyli w miarę jego doładowywania wzrasta natężenie prądu ładującego. Sprzyja to przeładowywaniu akumulatora oraz zmniejsza jego trwałość. Ponadto w razie przypadkowego odłączenia akumulatora od instalacji regulacja prądowa nie zabezpiecza utrzymywania w wymaganym zakresie napięcia zasilania elektrycznych odbiorników samochodu. Zadanie regulatora napięcia polega na zmniejszaniu natężenia prądu przepływającego przez uzwojenie.
Regulator napięcia jest do połączony bocznikowo do uzwojenia twornika prądnicy. Przeważnie regulator prądnicy samochodowej jest to zespól prostych regulatorów, wśród których najczęściej można wyróżnić: jej zaciskami, czyli w mia e zwiększania się prędkości wirowania twornika (i odwrotnie).
Jednostopniowy regulator napięcia pracuje według zasady działania elektromagnetycznego przerywacza stykowego (brzęczykowego) — na przemian włączając i bocznikując opornik w uzwojeniu wzbudzenia prądnicy. Jednostopniowy regulator napięcia ma jedną parę styków, które są zwarte w okresie bezruchu twornika, a więc opornik regulacyjny pozostaje wówczas zbocznikowany.
Jeżeli natężenie prądu wzbudzenia wzrasta, jednocześnie podwyższa się napięcie pomiędzy zaciskami prądnicy, czyli i napięcie zasilania elektromagnesu regulatora napięcia. Wskutek tego elektromagnes regulatora przy. ciąga swą zworę do rdzenia, powodując rozwarcie styków regulatora, a więc włączenie opornika w obwód wzbudzenia prądnicy, Wywołuje to gwałtowne zmniejszenie się natężenia prądu wzbudzenia prądnicy, czyli i raptowny spadek napięcia pomiędzy jej zaciskami. Wobec obniżenia napięcia zasilania wydatnie słabnie oddziaływanie eletromagnesu regulatora, co umożliwia sprężynie oderwanie zwory od rdzenia i zwarcie styków regulatora, a więc zbocznikowanie opornika w obwodzie wzbudzenia prądnicy i nagłe zwiększenie natężenia jej prądu wzbudzenia. Od tej chwili omówione przebiegi powtarzają sie w podanej k lejności.
Podczas pracy napędowego silnika pojazdu styki regulatora napięcia na przemian zwierają się i rozwierają z dużą częstotliwością, wskutek czego napięcie pomiędzy zaciskami prądnicy bardzo szybko zmienia się tętniąco i biorąc praktycznie utrzymuje się na określonej stałej wysokości, którą można regulować w pewnym zakresie przez zwiększanie lub zmniejszanie wstępnego napięcia sprężyny odciągającej zwora. [więcej w: wynajem kontenerów, podesty ruchome, Hale magazynowe ]

Tags: , ,

Comments are closed.