Ostatnio komentowane:
Wpływ elektrolitu na działanie akumulatora

Siła elektromotoryczna i pojemność akumulatora zależą od stężenia (koncentracji) elektrolitu i jego temperatury. Ze wzrostem gęstości elektrolitu bardziej rośnie potencjał płyt dodatnich niż płyt ujemnych. Temperatura elektrolitu ma tu stosunkowo niewielki wpływ, np. przy gęstości elektrolitu 1,20 G/cm2 współczynnik cieplny wynosi zaledwie 0,00026 oc. Siła elektromotoryczna płyt maleje podczas wyładowania wskutek wydzielania się siarczanu ołowiu, […]

DevURL
Polecamy rowniez:


Przeczytaj też:
Rozstaw stałych elektrod

Rozstaw stałych elektrod dobiera się tak, aby uwzględniając szerokość elektrody palca (s) odległość do ewentualnego przeskoku iskry (f) pomiędzy sąsiednimi elektrodami stalymi była większa niż maksymalna długość wyładowania iskrowego, które może wywołać cewka zapłonowa. Jeżeli silnik pracuje, w przelocie gaźnika utrzymuje sie określone podciśnienie i wskutek wysysania powietrza z zewnętrznej komory regulatora na przeponę działa […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Praca ciężkich podbijarek torowych

Praca ciężkich podbijarek torowych może odbywać się wyłącznie na torze zamkniętym i osygnalizowanym zgodnie z Przepisami 0 sygnalizacji na PKP (El). Jazda maszyny do miejsca pracy oraz powrót do stacji musi odbywać się z prędkością nie przekraczającą 60 km/h. W czasie jazdy na spadku należy utrzymywać takie przełożenie skrzynki biegów, jak gdyby była to jazda na wzniesieniu o takim samym pochyleniu. W czasie jazdy transportowej należy hamować raczej silnikiem. Wszelkiego rodzaju nieszczelności na złączach i połączeniach w układzie hydraulicznym należy usuwać (złącza dociągać) w przypadku braku ciśnienia w układzie. Wymianę łap podbijających można przeprowadzać przy wyłączonym silniku oraz zabezpieczonych zespołach podbijających. W czasie pracy podbijarki występują duże drgania oraz hałas. Operatorzy muszą na stanowisku roboczym zmieniać się co godzinę oraz — dla ochrony słuchu — nosić specjalne ochraniacze (nauszniki) tłumiące hałas. Wibracja ujemnie wpływa także na połączenia mechaniczne i elektryczne w pulpitach sterujących. W celu uniknięcia awarii poszczególnych zespołów należy systematycznie sprawdzać i ewentualnie naprawiać wszelkiego rodzaju połączenia (mechaniczne i elektryczne). Przy pracy na liniach dwutorowych operatorzy powinni wysiadać i wsiadać od strony zewnętrznej torów. Kleszcze talerzowe mechanizmu podnoszącego tor mogą niszczyć łączniki szynowe (przy zelektryfikowanych liniach), dlatego też właściwa służba musi za maszyną przeprowadzać regenerację tych złącz. W trakcie podbijania mogą być uszkodzone przez podbijaki również uszynienia słupów trakcyjnych. W takim przypadku trzeba zakładać uszynienia prowizoryczne za maszyną, a zdejmować stałe na czas przejścia podbijarki. Zakres pracy w torach bezstykowych i klasycznych w czasie wysokich temperatur otoczenia jest taki sam jak dla oczyszczarek. Praca profilarek i zgarniarek tłucznia stwarza większe niebezpieczeństwo dla otoczenia niż praca podbijarek. W zasięgu pracy profilarek nie powinni znajdować sie postronni ludzie. Sterowanie lemieszami wymaga obsługi przez dwóch operatorów. Lemiesze muszą być cofane w porę przed każdą przeszkodą. [więcej w: paralotnie, przekładnie zębate, stojaki rowerowe ]

Tags: , ,

Comments are closed.