Praca ciężkich podbijarek torowych może odbywać się wyłącznie na torze zamkniętym i osygnalizowanym zgodnie z Przepisami 0 sygnalizacji na PKP (El). Jazda maszyny do miejsca pracy oraz powrót do stacji musi odbywać się z prędkością nie przekraczającą 60 km/h. W czasie jazdy na spadku należy utrzymywać takie przełożenie skrzynki biegów, jak gdyby była to jazda na wzniesieniu o takim samym pochyleniu. W czasie jazdy transportowej należy hamować raczej silnikiem. Wszelkiego rodzaju nieszczelności na złączach i połączeniach w układzie hydraulicznym należy usuwać (złącza dociągać) w przypadku braku ciśnienia w układzie. Wymianę łap podbijających można przeprowadzać przy wyłączonym silniku oraz zabezpieczonych zespołach podbijających. W czasie pracy podbijarki występują duże drgania oraz hałas. Operatorzy muszą na stanowisku roboczym zmieniać się co godzinę oraz — dla ochrony słuchu — nosić specjalne ochraniacze (nauszniki) tłumiące hałas. Wibracja ujemnie wpływa także na połączenia mechaniczne i elektryczne w pulpitach sterujących. W celu uniknięcia awarii poszczególnych zespołów należy systematycznie sprawdzać i ewentualnie naprawiać wszelkiego rodzaju połączenia (mechaniczne i elektryczne). Przy pracy na liniach dwutorowych operatorzy powinni wysiadać i wsiadać od strony zewnętrznej torów. Kleszcze talerzowe mechanizmu podnoszącego tor mogą niszczyć łączniki szynowe (przy zelektryfikowanych liniach), dlatego też właściwa służba musi za maszyną przeprowadzać regenerację tych złącz. W trakcie podbijania mogą być uszkodzone przez podbijaki również uszynienia słupów trakcyjnych. W takim przypadku trzeba zakładać uszynienia prowizoryczne za maszyną, a zdejmować stałe na czas przejścia podbijarki. Zakres pracy w torach bezstykowych i klasycznych w czasie wysokich temperatur otoczenia jest taki sam jak dla oczyszczarek. Praca profilarek i zgarniarek tłucznia stwarza większe niebezpieczeństwo dla otoczenia niż praca podbijarek. W zasięgu pracy profilarek nie powinni znajdować sie postronni ludzie. Sterowanie lemieszami wymaga obsługi przez dwóch operatorów. Lemiesze muszą być cofane w porę przed każdą przeszkodą. [więcej w: 323 klub, mazda speed, mazda 6 forum ]