Ostatnio komentowane:
Instalacja elektryczna samochodu

Zwykle po kilku miesiącach użytkowania nowego samochodu spada wyraźnie napięcie na zaciskach rozmaitych odbiorników. Tego rodzaju spadek napięcia roboczego np. na zaciskach reflektorów może wynosić od 0,3 V, co nie ma jeszcze znaczenia praktycznego. Wszystkie użytkowane w samochodach urządzenia przystosowuje się zatem do pracy w zadowalający sposób pod napięciem roboczym zmieniającym się w szerokim zakresie. […]

DevURL
Przeczytaj też:
Jakie formalności związane są z zakupem auta na rynku wtórnym?

Kiedy kupujemy samochód z drugiej ręki, samo przekazanie pieniędzy w zamian za odbiór kluczyków i dokumentów nie wystarczy. Lawina formalności zaczyna się wraz z podpisaniem umowy nabycia pojazdu. Do złożenia pod nią swojego podpisu należy się odpowiednio przygotować, aby uniknąć ewentualnych nieporozumień. Co w takiej umowie kupna/sprzedaży pojazdu powinno się znaleźć? Po pierwsze, musi ona […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Pojemność kondensatora

Pojemność kondensatora wywiera istotny wpływ na dzialanie układu zapłonu. Najczęściej dobiera się kondensator o pojemności zapewniającej możliwie najsłabsze iskrzenie pomiędzy styczkami przerywacza i jednocześnie indukowanie jak najwyższego napięcia We wtórnym uzwojeniu cewki zaplonowej.Im większa jest pojemność kondensatora, tym mniejsza jest częstotliwość jego ładowania i rozładowywania, wskutek czego słabnie wprawdzie iskrzenie pomiędzy styczkami przerywacza, lecz jednoczenie i obniża się natężenie prądu indukowanego w uzwojeniu wtórnym cewki zapłonowej. Natomiast ze zmniejszeniem pojemności kondensatora poniżej najkorzystniejszej jego pojemności potęguje się iskrzenie pomiędzy styczkami przerywacza, co rownież obniża napięcie indukowane w uzwojeniu wtórnym cewki zapłonowej.
Odśrodkowy regulator wyprzedzenia zapłonu jest to podzespół rozdzielacza zapłonu, składający się z dwóch ciężarków ułożyskowanych na ośkach osadzonych w podstawie zamocowanej na wałku rozdzielacza. Im szybciej wiruje wałek rozdzielacza, tym bardziej ciężarki rozsuwają się na zewnątrz pod wpływem działających na nie sil odśrodkowych, przezwyciężając opór sprężyn powrotnych, usiłujących zbliżyć ciężarki do siebie.
Podczas jednostajnego biegu silnika ciężarki wirują w określonej odległości od siebie, w której oddziaływanie sił odśrodkowych jest równoważne przez opór rozciąganych spreżyn powrotnych. W razie przyspieszenia lub zwolnienia biegu silnika ciężarki samoczynnie rozsuwają się lub zbliżają do siebie, aż do ustawienia się w nowych położeniach równowagi.
W czasie rozsuwania się ub zbliżania wirujące ciężarki za pośrednictwem sworzni przesuwających się w kształtowych wycięciach płytki przekręcają przymocowana do niej krzywkę rozwierającą styki przerywacza. Wskutek tego krzywka obraca sie w stosunku do wirującego walka rozdzielacza. Powoduje to wcześniejsze lub późniejsze rozwieranie styków przerywacza, czyli zwiększenie lub zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu, odpowiednio do zmiany prędkości biegu silnika. [podobne: wynajem aut dostawczych, wagi samochodowe, skup samochodów warszawa ]
Podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu jest to podzespół rozdzielacza zapłonu, w postaci blaszanej puszki, której wnętrze dzieli na dwie komory napięta przepona z płótna gumowanego. Przepona jest połączona za pośrednictwem sztywnego cięgła z płytką przerywacza, ułożyskowaną w korpusie rozdzielacza. Zewnętrzna przestrzeń wewnątrz obudowy regulatora jest połączona rurką z przelotem gaźnika w sąsiedztwie obrzeża przepustnicy (przymkniętej). Sprężyna powrotna, której nacisk na przepone może być regulowany za pomocą podkładek, usiluje wyprostować przeponę i przekręcić płytkę przerywacza zgodnie z kierunkiem obrotu wałka rozdzielacza, czyli zmniejszyć wyprzedzenie zapłonu.
Akumulator podciśnieniowy ustawia chwilowe wyprzedzenie zaplonu w zależności zarówno od prędkości biegu silnika, jak i jego obciążenia.
Rozdzielacz wysokiego napięcia jest to podzespół rozdzielacza zapłonu, składający sie z głowicy rozdzielacza oraz wirującej elektrody, czyli tzw. palca rozdzielczego. Głowica wykonana z reguły z bakelitu ma wprasowane wkładki stanowiące elektrody stałe, czyli gniazda boczne oraz gniazdo środkowe. Wkładki boczne w liczbie równej liczbie cylindrów silnika rozstawione są w jednakowych odstępach od siebie.

Tags: , ,

Comments are closed.