Ostatnio komentowane:
Stan naładowania akumulatora

Stan naładowania osiąga akumulator wówczas, kiedy dalsze jego ładowanie nie przyczynia się już do wzrostu zasobu nagromadzonej w nim energii elektrycznej. Stan naładowania akumulatorów kwasowych charakteryzują następujące objawy: — intensywne gazowanie płyt obu biegunowości, brak wzrostu napięcia w ciągu ostatnich dwóch godzin ładowania, — brak wzrostu ciężaru właściwego elektrolitu w ciągu ostatnich dwóch godzin ładowania, […]

DevURL
Polecamy rowniez:


Przeczytaj też:
Akumulatory suche

Do najcenniejszych zalet akumulatorów suchych należą ; niezamarzalność, zbędność obsługi w zakresie uzupełniania elektrolitu oraz zupełna nieszkodliwość dla zdrowia ludzkiego. Reprezentantem tego rodzaju akumulatorów jest np. suchy akumulator VARLEY, w którym elektrolit utrzymuje się wskutek kapilarnego działania czynnej masy elektrod i separatorów 0 znacznej porowatości. W celu uzyskania wymaganej chłonności elektrolitu współczynnik porowatości czynnej masy […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Pojemność kondensatora

Pojemność kondensatora wywiera istotny wpływ na dzialanie układu zapłonu. Najczęściej dobiera się kondensator o pojemności zapewniającej możliwie najsłabsze iskrzenie pomiędzy styczkami przerywacza i jednocześnie indukowanie jak najwyższego napięcia We wtórnym uzwojeniu cewki zaplonowej.Im większa jest pojemność kondensatora, tym mniejsza jest częstotliwość jego ładowania i rozładowywania, wskutek czego słabnie wprawdzie iskrzenie pomiędzy styczkami przerywacza, lecz jednoczenie i obniża się natężenie prądu indukowanego w uzwojeniu wtórnym cewki zapłonowej. Natomiast ze zmniejszeniem pojemności kondensatora poniżej najkorzystniejszej jego pojemności potęguje się iskrzenie pomiędzy styczkami przerywacza, co rownież obniża napięcie indukowane w uzwojeniu wtórnym cewki zapłonowej.
Odśrodkowy regulator wyprzedzenia zapłonu jest to podzespół rozdzielacza zapłonu, składający się z dwóch ciężarków ułożyskowanych na ośkach osadzonych w podstawie zamocowanej na wałku rozdzielacza. Im szybciej wiruje wałek rozdzielacza, tym bardziej ciężarki rozsuwają się na zewnątrz pod wpływem działających na nie sil odśrodkowych, przezwyciężając opór sprężyn powrotnych, usiłujących zbliżyć ciężarki do siebie.
Podczas jednostajnego biegu silnika ciężarki wirują w określonej odległości od siebie, w której oddziaływanie sił odśrodkowych jest równoważne przez opór rozciąganych spreżyn powrotnych. W razie przyspieszenia lub zwolnienia biegu silnika ciężarki samoczynnie rozsuwają się lub zbliżają do siebie, aż do ustawienia się w nowych położeniach równowagi.
W czasie rozsuwania się ub zbliżania wirujące ciężarki za pośrednictwem sworzni przesuwających się w kształtowych wycięciach płytki przekręcają przymocowana do niej krzywkę rozwierającą styki przerywacza. Wskutek tego krzywka obraca sie w stosunku do wirującego walka rozdzielacza. Powoduje to wcześniejsze lub późniejsze rozwieranie styków przerywacza, czyli zwiększenie lub zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu, odpowiednio do zmiany prędkości biegu silnika. [podobne: żuraw warsztatowy, żuraw warsztatowy dostawcze, żuraw warsztatowy poleasingowe ]
Podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu jest to podzespół rozdzielacza zapłonu, w postaci blaszanej puszki, której wnętrze dzieli na dwie komory napięta przepona z płótna gumowanego. Przepona jest połączona za pośrednictwem sztywnego cięgła z płytką przerywacza, ułożyskowaną w korpusie rozdzielacza. Zewnętrzna przestrzeń wewnątrz obudowy regulatora jest połączona rurką z przelotem gaźnika w sąsiedztwie obrzeża przepustnicy (przymkniętej). Sprężyna powrotna, której nacisk na przepone może być regulowany za pomocą podkładek, usiluje wyprostować przeponę i przekręcić płytkę przerywacza zgodnie z kierunkiem obrotu wałka rozdzielacza, czyli zmniejszyć wyprzedzenie zapłonu.
Akumulator podciśnieniowy ustawia chwilowe wyprzedzenie zaplonu w zależności zarówno od prędkości biegu silnika, jak i jego obciążenia.
Rozdzielacz wysokiego napięcia jest to podzespół rozdzielacza zapłonu, składający sie z głowicy rozdzielacza oraz wirującej elektrody, czyli tzw. palca rozdzielczego. Głowica wykonana z reguły z bakelitu ma wprasowane wkładki stanowiące elektrody stałe, czyli gniazda boczne oraz gniazdo środkowe. Wkładki boczne w liczbie równej liczbie cylindrów silnika rozstawione są w jednakowych odstępach od siebie.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Naprawa samochodu w warsztacie samochodowym prasa do makulatury żuraw warsztatowy