Podwójny przegub krzyżakowy (rys .5721, dolny) stosowany najczęściej do napędu przedniego koła ki erowanego. Wewnętrzne widełki przegubów są wykonane jako element spełniający jedno- 57-21. Podwójne przeguby krzyżakowe Pojedynczy przegub równobieżny zapewnia identyczność prędkości kątowych połączonych wałów dzięki specjalnemu układowi konstrukcyłnemu. W praktyce spotyka się wiele najrozmaitszych rodzajów pojedynczych przegubów równobieżnych, lecz z reguły Są to tylko różne wykonania kilku pod stawowych układów. Widełki napędzające są wykonane jako jedna całość wraz z członem półosi, a widełki napędzane wraz z półosią połączoną z piastą kola. W widełkach przegubu wykonane są po cztery kształtowe wydrąženia prowadzqce swobodne kulki. Piata kulka (šrodkowa), majaca plaskie šciecie i otwór, znajduje sie pomiedzy ktllowymi podporami i zapewnia šrodkowanie widelek. Podczas skiadania przegubu ustawia sie šciecie kulki šrodko- wej naprzeciw wkladanej kulki. Po zloženiu šrodkowa kulke ustala sie w okrešlonym položeniu za pomoca kolka, wsunictego w kanal widelek napcdzanych oraz w otwór šrodkowej kulki. Kolek ten jest zabezpieczony przed wzdlužnynłi przesunieciami za pomocQ kolka zabezpieczajacego, založonego do otworu widelek napcdzanych. Prowadnice w widelkach przegubu sa tak wykonane, že przy wzglednym przesunieciu widelek kulki ustawiajQ sie w plaszczyznach dzielacych na polowy katy miedzy walami napedzanym i napedzajacym, wskutek czego predkoSci kQtowe obu walów sa zawsze jednakowe. Kat wychylenia walu napedzanego dn 30. . .35. Przegub RZEPPA 0 stalej predkošci katowej (rys. 57-25) pracuje wedlug tej samej zasady co i przegub WEISS, lecz róžni sie od niego sposobem šrodkowania widelek i szczegÓlami konstrukcji. Kat wychylenia walu napedzanego do 350, Obecnie stosuje sic przeguby RZEPPA w udoskonalonych wersjach UNIPOWER-RZEPPA — patrz rys. 57-28. [więcej w: mazda mx5 forum, mazda tribute opinie, mazda 3 allegro ]