Ostatnio komentowane:
Urządzenie do regulacji ciśnienia

Urządzenie do regulacji ciśnienia w ogumieniu umożliwia podczas ruchu pojazdu podwyższanie lub obniżanie ciśnienia powietrza w ogumieniu wszystkich kół jezdnych jednocześnie lub tylko niektórych z nich. Urządzenia takie, zwiększające znacznie swobodę ruchu pojazdu po bezdrożach, spotyka Się głównie w pojazdach specjalnych i wojskowych. Opona VP ma wnętrze całkowicie wypełnione gąbczastym tworzywem sztucznym lub porowatą gumą […]

DevURL
Przeczytaj też:
Pole magnetyczne

Rozdzielacz wysokiego napięcia. Obok rozdzielaczy przebiciowych o podobnej konstrukcji jak używane w rozdzielaczach akumulatorowych układów zapłonu, w iskrownikach wodoszczelnych lub pyłoszczelnych stosuje się rozdzielacze ślizgowe. W rozdzielaczu ślizgowym ruchomy styk węglowy (palec) przesuwa się po elektrodach wprasowanych w materiale izolacyjnym, co zmniejsza wprawdzie straty wysokiego napięcia, lecz jednocześnie staje sie źródłem Wielu usterek i niedomagań […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Proces ładowanie-wyładowanie

Po zakończonym formowaniu płyty poddaje się procesowi ładowanie-wyladowanie i po przemyciu kompletuje się je w ogniwa. Jako separatory są stosowane tkaniny z cienkich nitek z tworzyw sztucznych. Między dwoma warstwami tych tkanin umieszcza się dodatkowo bardzo cienka porowatą płytkę, również z tworzywa sztucznego. Akumulator kadmowo-niklowy. Reakcje chemiczne zachodzące w akumulatorze kadmowo-niklowym polegają na utlenianiu i redukowaniu masy czynnej, Elektrolit nie bierze udziału w reakcjach, jego stężenie jest niezmienne (nie można więc określić stanu naładowania przez pomiar gęstości elektrolitu). Jako elektrolit stosuje się 30% roztwór wodorotlenku potasu w wodzie destylowanej. Krzywe ładowania normalnego podano na rys. 71-20. Napięcie akumulatora 6-woltowego (5 ogniw) zmienia się w czasie ładowania od 7 do 8,4 V. Do tych wartości dostosowuje się odpowiednio regulator prądnicy. Francuskie akumulatory kadmowo-niklowe VOLTABLOC, wykonane z płyt porowatych o grubości 0,8 mm (grubość separatorów 0,15 mm), charakteryzują się bardzo małą opornością wewnętrzną. Np. w akumulatorze 35 Ah o napięciu znamionowym 24 V (20 ogniw) oporność wewnętrzna wynosi — pomijając oporność łączeń — 0,020 (a oporność wewnętrzna podobnego przeznaczenia akumulatora olowiowego; 0,10. . . O, 16Q). Napięcie w końcu ładowania wynosi 1,4 V, a średnie napięcie ogniwa 1,2 V. Trwałość akumulatorów kadmowo-niklowych sięga 10 lat bez dostrzegalnej utraty pojemności. Możliwość eksploatacji w temperaturach od +75 do —54 oc. Naładowany akumulator po upływie roku zachowuje jeszcze swej pojemności w temperaturze pokojowej, a 80.. .90% w temperaturze niskiej. Akumulator żelazowo-niklowy. Zasada działania akumulatora żelazowo-niklowego i przebieg reakcji są zupełnie podobne do akumulatora kadmowo-niklowego: [hasła pokrewne: kosmetyki samochodowe, lakiery samochodowe, oklejanie samochodów ]

Tags: , ,

Comments are closed.