Ostatnio komentowane:
Temperatury elektrolitu

Temperatura elektrolitu powinna utrzymywać sie w pobliżu najkorzystniejszej temperatury z uwagi na przebieg reakcji chemicznych w ogniwach, właściwości regulatora prądnicy, ze względu na buforową współprace jej z akumulatorem, staranności i prawidłowości obsługi. Średnia trwałość akumulatorów samochodowych, jeżeli obsługa ich jest staranna, wynosi średnio 2, 3 lata eksploatacji w pojeździe, Akumulator ulega przedwczesnemu zużyciu lub zniszczeniu […]

DevURL
Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Bieżnik opony

Bieżnik opony jest to dość gruba warstwa gumy o wysokiej wytrzymałości i dużej odporności na ścieranie oraz uszkodzenia mechaniczne, chroniąca osnowę i zapewniająca wymagana przyczepność toczącego się koła jezdnego do podłoża. Czoło bieżnika po obu stronach przechodzi w tzw. bark połączony z bokiem. Przez odpowiednie ukształtowanie obu barków lub nawet i boków zapewnia sie zwiększoną […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Opona o bieżniku z wtopionymi sprężynami (system WYRESOLE)

Przez wtopienie śrubowych sprężyn z cienkiego drutu w elementy bieżnika, po ich częściowym zużyciu uzyskuje sie o około 40% większą przyczepność do nawierzchni, w porównaniu ze zwykłą oponą terenową. Wskutek zużywania się elementów bieżnika ścierają się również i odsłaniane części zwojów sprężyn, dzięki czemu tworzy się duża liczba swego rodzaju haczyków stalowych utrudniających poślizg opony po podlożu. Jeżeli opona nie jest obciążona, koń ce stalowych drutów w ogóle nie wystają z elementów bieżnika. Natomiast pod obciążeniem guma miejscowo się odkształca, a wysuwające się z niej końce drutów zaczepiają o nierówności nawierzchni. Tego rodzaju druty zabezpieczają jednocześnie oponę w pewnym stopniu przed uszkodzeniami mechanicznymi. Opona o wciśniętych łańcuchach przeciwślizgowych ma bieżnik o dwóch dość głębokich rowkach podłużnych, w które wtłacza się drobnoogniwowy łańcuch przeciwślizgowy. Dzięki sprężystości gumy każde ogniwo jest silnie unieruchomione i spełnia zadania elementu zwiększającego przyczepność opony do śliskiej nawierzchni. Ogumienie dwudętkowe Ogumienie dwudetkowe. Opona samochodowa jest rozpierana albo przez dwie dętki (napełniane powietrzem przez oddzielne zawory), albo przez dętkę dwukomorową, która dzieli jej wnętrze na dwie przestrzenie wypełnione powietrzem. W zewnętrznej przestrzeni mieści się około 40% powietrza, a w wewnętrznej — około 600/0. Jeżeli powłoka komory zewnętrznej ulegnie uszkodzeniu, powietrze znajdujące się w komorze rozpręża sie i nie pozwala na zupełne zgniecenie obciążonej opony. Obie komory dętki napełnia się powietrzem jednocześnie, przez specjalny zawór dwuprzelotowy. Ogumienie dwukomorowe. Specjalna opona bezdętkowa (tzw. systemu CAPTIVE AIR) ma wewnątrz pomocniczą przepone elastyczną, która nie służy jako dętka lecz spełnia zadania opony awaryjnej. W razie rozległego przebicia lub rozerwania się opony zewnętrznej stosunkowo wytrzymała przepona umożliwia jeszcze przejechanie pewnej odległości. Oponę wewnętrzną napełnia się powietrzem przez zawór zwykłego rodzaju, a przestrzeń pomiędzy Obydwoma oponami — przez specjalny zawór iglicowy. Drobne różnice ciśnienia w obu komorach nie mają znaczenia praktycznego, ponieważ ogranicza je elastyczność opony wewnętrznej. Osnowa obu opon wykonana jest z nylonu.[patrz też: gabloty infomacyjne, gabloty infomacyjne szczecin, Warsztat samochodowy Wrocław ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: gabloty infomacyjne warsztat samochodowy szczecin Warsztat samochodowy Wrocław