Ostatnio komentowane:
Co zrobić, gdy wpadnie się w dziurę w asfalcie?

Problem dziur na drogach jest, szczególnie na wiosnę, bardzo uciążliwy. Po zejściu śniegów nasze drogi odsłaniają swoją podziurawioną strukturę, w szczególności, jeżeli są to drogi wiejskie i stosunkowo mało używane. Po takich drogach też się jednak jeździ, co zatem zrobić, aby nie wpaść w drogową wyrwę w asfalcie? Oczywiście na kursach nauki jazdy uczymy się, […]

DevURL
Przeczytaj też:
Gąsienice przeciwślizgowe

Obecnie gąsienice przeciwslizgowe wychodzą już z użycia i spotyka się je głównie w pojazdach specjalnych lub wojskowych, jako wyposażenie ulatwiające poruszanie sie po bezdrożach. Elementy zdobnicze. Aby zapewnić bardziej okazały wygład lub upozorować szczególny charakter samochodu osobowego, niekiedy zaopatruje się jego kola jezdne w specjalne elementy zdobnicze. Są to najczęściej specjalne zestawy imitujące wykonanie lub […]

DevURL
Partnerzy serwisu:

Opona o bieżniku z wtopionymi sprężynami (system WYRESOLE)

Przez wtopienie śrubowych sprężyn z cienkiego drutu w elementy bieżnika, po ich częściowym zużyciu uzyskuje sie o około 40% większą przyczepność do nawierzchni, w porównaniu ze zwykłą oponą terenową. Wskutek zużywania się elementów bieżnika ścierają się również i odsłaniane części zwojów sprężyn, dzięki czemu tworzy się duża liczba swego rodzaju haczyków stalowych utrudniających poślizg opony po podlożu. Jeżeli opona nie jest obciążona, koń ce stalowych drutów w ogóle nie wystają z elementów bieżnika. Natomiast pod obciążeniem guma miejscowo się odkształca, a wysuwające się z niej końce drutów zaczepiają o nierówności nawierzchni. Tego rodzaju druty zabezpieczają jednocześnie oponę w pewnym stopniu przed uszkodzeniami mechanicznymi. Opona o wciśniętych łańcuchach przeciwślizgowych ma bieżnik o dwóch dość głębokich rowkach podłużnych, w które wtłacza się drobnoogniwowy łańcuch przeciwślizgowy. Dzięki sprężystości gumy każde ogniwo jest silnie unieruchomione i spełnia zadania elementu zwiększającego przyczepność opony do śliskiej nawierzchni. Ogumienie dwudętkowe Ogumienie dwudetkowe. Opona samochodowa jest rozpierana albo przez dwie dętki (napełniane powietrzem przez oddzielne zawory), albo przez dętkę dwukomorową, która dzieli jej wnętrze na dwie przestrzenie wypełnione powietrzem. W zewnętrznej przestrzeni mieści się około 40% powietrza, a w wewnętrznej — około 600/0. Jeżeli powłoka komory zewnętrznej ulegnie uszkodzeniu, powietrze znajdujące się w komorze rozpręża sie i nie pozwala na zupełne zgniecenie obciążonej opony. Obie komory dętki napełnia się powietrzem jednocześnie, przez specjalny zawór dwuprzelotowy. Ogumienie dwukomorowe. Specjalna opona bezdętkowa (tzw. systemu CAPTIVE AIR) ma wewnątrz pomocniczą przepone elastyczną, która nie służy jako dętka lecz spełnia zadania opony awaryjnej. W razie rozległego przebicia lub rozerwania się opony zewnętrznej stosunkowo wytrzymała przepona umożliwia jeszcze przejechanie pewnej odległości. Oponę wewnętrzną napełnia się powietrzem przez zawór zwykłego rodzaju, a przestrzeń pomiędzy Obydwoma oponami — przez specjalny zawór iglicowy. Drobne różnice ciśnienia w obu komorach nie mają znaczenia praktycznego, ponieważ ogranicza je elastyczność opony wewnętrznej. Osnowa obu opon wykonana jest z nylonu.[patrz też: skup samochodów warszawa, warsztat samochodowy szczecin, Warsztat samochodowy Wrocław ]

Tags: , ,

Comments are closed.