Ostatnio komentowane:
Bieżnik opony

Bieżnik opony jest to dość gruba warstwa gumy o wysokiej wytrzymałości i dużej odporności na ścieranie oraz uszkodzenia mechaniczne, chroniąca osnowę i zapewniająca wymagana przyczepność toczącego się koła jezdnego do podłoża. Czoło bieżnika po obu stronach przechodzi w tzw. bark połączony z bokiem. Przez odpowiednie ukształtowanie obu barków lub nawet i boków zapewnia sie zwiększoną […]

DevURL
Polecamy rowniez:


Przeczytaj też:
Stężenie kwasu siarkowego

Stężenie kwasu Siarkowego stosowanego do sporządzania elektrolitu do akumulatorów samochodowych wynosi 92. . .94% ciężarowo (tj. ciężar właściwy kwasu siarkowego wynosi 1,830. . .1,834 G/cm2). Akumulator 0 właściwie utrzymanym elektrolicie i w stanie dobrego naładowania zamarza dopiero w temperaturze poniżej —50 oc. Przy tym nie występuje zamarzniecie do stanu lodu, tylko elektrolit przybiera postać galaretowata, […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Gąsienice przeciwślizgowe

Obecnie gąsienice przeciwslizgowe wychodzą już z użycia i spotyka się je głównie w pojazdach specjalnych lub wojskowych, jako wyposażenie ulatwiające poruszanie sie po bezdrożach.
Elementy zdobnicze. Aby zapewnić bardziej okazały wygład lub upozorować szczególny charakter samochodu osobowego, niekiedy zaopatruje się jego kola jezdne w specjalne elementy zdobnicze. Są to najczęściej specjalne zestawy imitujące wykonanie lub barwne pierścienie elastyczne bieżników, stanowiące jednocześnie pewne zabezpieczenie boków opon przed uszkodzeniami mechanicznymi. Tarcza oporowa służy jako zabezpieczenie przed skutkami nieoczekiwanego uszkodzenia ogumienia, powodującego ujście powietrza. Podstawowe zadanie tarczy oporowej, o Średnicy trochę mniejszej niż zewnetrzna średnica dętki w ogumieniu kola, polega na uniemożliwianiu zbytniego przechylania się pojazdu. Tarcza oporowa koła bliźniaczego zapobiega ponad to ocieraniu o siebie boczników opon, w razie ich przeciążenia lub niedostatecznego ciśnienia powietrza w ogumieniu. Bezpieczne koło jezdne ma oryginalnie ukształtowaną obręcz, na której osadza się dwie specjalne opony bezdętkowe, pracujące niezależnie i napełniane przez oddzielne zawory powietrza. Gumowy pierścień osadzony pomiędzy oponami umożliwia kontynuowanie jazdy nawet w razie jednoczesnego uszkodzenia obu opon. Specjalna opona BAUDOU wyróżnia sie podzieleniem wnętrza przez poprzeczne i podłużne przegrody na wielką liczbę niewielkich komór powietrznych. Liczne pojazdy specjalnego przeznaczenia wyposaża się w koła jezdne o szczególnych właściwościach, odbiegające swym wykonaniem od typowych kół jezdnych zwykłych pojazdów samochodowych. Z uwagi na małą zdolność tłumienia drgań i wstrząsów oraz dużą skłonność do przegrzewania się podczas szybkiego toczenia sie kola jezdnego, opony BAUDO U stosuje się głównie jako ogumienie kół przyczep podczołgowych, dział samobieżnych, maszyn saperskich itp. [patrz też: okucia do szkła, częsci samochodowe, wyposażenie gastronomii ]

Tags: , ,

Comments are closed.