Ostatnio komentowane:
Niepożądane zjawiska

Niepożądane zjawiska można całkowicie wyeliminować (zmienność prędkości kątowej) lub w zakresie niewielkich prędkości obrotowych wydatnie ograniczyć (oddziaływanie momentu bezwładnościowego, działanie par sił) przez zastosowanie układu dwóch przegubów krzyżakowych, ustawionych pod odpowiednimi kątami, lub przegubów równobieżnych (inaczej homokinetycznych). Układ dwóch przegubów krzyżakowych. Na końcach wałów napędzającego i napędzanego osadzone są dwa proste przeguby krzyżakowe, połączone ze […]

DevURL
Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Linie zelektryfikowane

W czasie pracy na liniach zelektryfikowanych muszą być zachowane takie same warunki, jak podane dla dźwigu PŁATOWA, czyli sieć musi być wyłączona spod napięcia i uszyniona. Ponadto należy przestrzegać między innymi następujących wytycznych: — nie wolno odrywać siłą mocno przymocowanych ładunków do ziemi; — nie wolno ściągać ładunków (ciężarów) na ukos; — należy z wyczuciem […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Nowoczesne akumulatory

Nowoczesne akumulatory często zamiast zakrętek naczyń maja zbiorniczki napełnione wodą destylowana, które na zasadzie syfonu uzupełniają samoczynnie poziom elektrolitu. Zbiorniczki takie wykonane są z przezroczystej masy plastycznej. Akumulatory zasadowe Własności akumulatorów zasadowych. Pojazdy samochodowe wyposaża się niekiedy w akumulatory zasadowe, w których elektrolit nie bierze udziału w zachodzących reakcjach. Są to przede wszystkim akumulatory żelazowo-niklowe i kadmowo-niklowe. Akumulatory zasadowe odznaczają sie licznymi zaletami. Cechuje je duża trwałość (5 lat), znaczna wytrzymałość mechaniczna oraz odporność na zwarcia, przeładowanie, długotrwałe niedoładowanie lub zbyt niski poziom elektrolitu. Budowa akumulatorów zasadowych umożliwia łatwą wymianę poszczególnych ogniw. Ponadto akumulatory zasadowe mogą być ładowane w krótkim czasie prądem o znacznym natężeniu oraz są zdrowsze dla otoczenia niż akumulatory kwasowe, wydzielające szkodliwe opary. Istotne wady akumulatorów zasadowych to ich wysoka cena oraz większe wymiary i ciężary niż podobnego przeznaczenia akumulatorów kwasowych. Energia właściwa obecnie stosowanych akumulatorów ołowiowych dochodzi do 30 Wh/kG, a akumulatorów żelazowo-niklowych zaledwie do około 11 Wh/kG. Dzięki opracowanym niedawno metodom wyrobu płyt (rok 1945) zlikwidowano inną istotna wadę akumulatorów zasadowych, polegającą na dużej oporności wewnętrznej, która uniemożliwiała pobieranie prądu o znacznym natężeniu, np. do zasilania rozruszników, Wspomniane metody opierają się na specjalnej technologii spiekania (przy podciśnieniu i w atmosferze obojętnej) proszku metalu przeznaczonego jako wypełniacz płyt w stalowych ramach z siatką, które stanowią szkielet płyty. Temperatura spiekania jest nieco niższa od temperatury topliwości proszku metalu. W . ten sposób powstają płyty, które cechuje znaczna odporność mechaniczna, dobra przewodność elektryczna i duża porowatość. Płyty te poddawane są z kolei kilkakrotnej impregnacji elektrolitycznej masami czynnymi, różnymi zależnie od ich biegunowości. Proces impregnacji jest powtarzany do czasu aż płyty osiągną wymagany ciężar, na ogół cztery razy. [przypisy: warsztat samochodowy, motoryzacja samochody, mechanik samochodowy ]

Tags: , ,

Comments are closed.