Ostatnio komentowane:
Opona o bieżniku z wtopionymi sprężynami (system WYRESOLE)

Przez wtopienie śrubowych sprężyn z cienkiego drutu w elementy bieżnika, po ich częściowym zużyciu uzyskuje sie o około 40% większą przyczepność do nawierzchni, w porównaniu ze zwykłą oponą terenową. Wskutek zużywania się elementów bieżnika ścierają się również i odsłaniane części zwojów sprężyn, dzięki czemu tworzy się duża liczba swego rodzaju haczyków stalowych utrudniających poślizg opony […]

DevURL
Przeczytaj też:
Bieżniki

Bieżniki niezbyt szybkich, dużych i ciężkich pojazdów mają przeważnie charakterystyczne urzeźbienie składające się niemal wyłącznie z rowków skośnych. Aby ograniczyć do minimum skłonność ześlizgiwania się opon z niskich przeszkód, na które najeżdża kolo pod niewielkim kątem (np. w razie nadmiernego zbliżenia samochodu do krawężnika), bark bieżnika zaopatruje się w odpowiednio ukształtowane progi oporowe Dzięki temu […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Nowoczesne akumulatory

Nowoczesne akumulatory często zamiast zakrętek naczyń maja zbiorniczki napełnione wodą destylowana, które na zasadzie syfonu uzupełniają samoczynnie poziom elektrolitu. Zbiorniczki takie wykonane są z przezroczystej masy plastycznej. Akumulatory zasadowe Własności akumulatorów zasadowych. Pojazdy samochodowe wyposaża się niekiedy w akumulatory zasadowe, w których elektrolit nie bierze udziału w zachodzących reakcjach. Są to przede wszystkim akumulatory żelazowo-niklowe i kadmowo-niklowe. Akumulatory zasadowe odznaczają sie licznymi zaletami. Cechuje je duża trwałość (5 lat), znaczna wytrzymałość mechaniczna oraz odporność na zwarcia, przeładowanie, długotrwałe niedoładowanie lub zbyt niski poziom elektrolitu. Budowa akumulatorów zasadowych umożliwia łatwą wymianę poszczególnych ogniw. Ponadto akumulatory zasadowe mogą być ładowane w krótkim czasie prądem o znacznym natężeniu oraz są zdrowsze dla otoczenia niż akumulatory kwasowe, wydzielające szkodliwe opary. Istotne wady akumulatorów zasadowych to ich wysoka cena oraz większe wymiary i ciężary niż podobnego przeznaczenia akumulatorów kwasowych. Energia właściwa obecnie stosowanych akumulatorów ołowiowych dochodzi do 30 Wh/kG, a akumulatorów żelazowo-niklowych zaledwie do około 11 Wh/kG. Dzięki opracowanym niedawno metodom wyrobu płyt (rok 1945) zlikwidowano inną istotna wadę akumulatorów zasadowych, polegającą na dużej oporności wewnętrznej, która uniemożliwiała pobieranie prądu o znacznym natężeniu, np. do zasilania rozruszników, Wspomniane metody opierają się na specjalnej technologii spiekania (przy podciśnieniu i w atmosferze obojętnej) proszku metalu przeznaczonego jako wypełniacz płyt w stalowych ramach z siatką, które stanowią szkielet płyty. Temperatura spiekania jest nieco niższa od temperatury topliwości proszku metalu. W . ten sposób powstają płyty, które cechuje znaczna odporność mechaniczna, dobra przewodność elektryczna i duża porowatość. Płyty te poddawane są z kolei kilkakrotnej impregnacji elektrolitycznej masami czynnymi, różnymi zależnie od ich biegunowości. Proces impregnacji jest powtarzany do czasu aż płyty osiągną wymagany ciężar, na ogół cztery razy. [przypisy: kosmetyki samochodowe, lakiery samochodowe, oklejanie samochodów ]

Tags: , ,

Comments are closed.