Ostatnio komentowane:
Radzimy, jak wyprowadzić auto z poślizgu

Wpadnięcie w poślizg jest jedną z gorszych rzeczy, jaka może przydarzyć się kierowcy w zimie na drodze. Często wprawdzie sami jesteśmy sobie winni, ponieważ nie zmieniliśmy w porę opon na zimowe, jednak czasami nawet przy zmienionych oponach, nasze auto na oblodzonej drodze zwyczajnie nie chce nas słuchać. Jak zatem kierować pojazdem, aby uniknąć poślizgu, a […]

DevURL
Przeczytaj też:
Oświetlenie pojazdów samochodowych

Poszczególne światła sa zasilane ze źródła prądu zainstalowanego na pojeździe. Łączniki. Wśród łączników nastawczych stosowanych w obwodach instalacji oświetleniowych rozróżnia się następujące typy : przez łączniki nastawcze uruchamiane ręcznie lub samoczynnie, tak, aby całkowity spadek napięcia (z uwzględnieniem oporności przejść na stykach) nie przekraczał 2,5 0 0 Uzn. Bezpieczniki. Poszczególne obwody instalacji oświetleniowej wyposaża się […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Nowoczesne akumulatory

Nowoczesne akumulatory często zamiast zakrętek naczyń maja zbiorniczki napełnione wodą destylowana, które na zasadzie syfonu uzupełniają samoczynnie poziom elektrolitu. Zbiorniczki takie wykonane są z przezroczystej masy plastycznej. Akumulatory zasadowe Własności akumulatorów zasadowych. Pojazdy samochodowe wyposaża się niekiedy w akumulatory zasadowe, w których elektrolit nie bierze udziału w zachodzących reakcjach. Są to przede wszystkim akumulatory żelazowo-niklowe i kadmowo-niklowe. Akumulatory zasadowe odznaczają sie licznymi zaletami. Cechuje je duża trwałość (5 lat), znaczna wytrzymałość mechaniczna oraz odporność na zwarcia, przeładowanie, długotrwałe niedoładowanie lub zbyt niski poziom elektrolitu. Budowa akumulatorów zasadowych umożliwia łatwą wymianę poszczególnych ogniw. Ponadto akumulatory zasadowe mogą być ładowane w krótkim czasie prądem o znacznym natężeniu oraz są zdrowsze dla otoczenia niż akumulatory kwasowe, wydzielające szkodliwe opary. Istotne wady akumulatorów zasadowych to ich wysoka cena oraz większe wymiary i ciężary niż podobnego przeznaczenia akumulatorów kwasowych. Energia właściwa obecnie stosowanych akumulatorów ołowiowych dochodzi do 30 Wh/kG, a akumulatorów żelazowo-niklowych zaledwie do około 11 Wh/kG. Dzięki opracowanym niedawno metodom wyrobu płyt (rok 1945) zlikwidowano inną istotna wadę akumulatorów zasadowych, polegającą na dużej oporności wewnętrznej, która uniemożliwiała pobieranie prądu o znacznym natężeniu, np. do zasilania rozruszników, Wspomniane metody opierają się na specjalnej technologii spiekania (przy podciśnieniu i w atmosferze obojętnej) proszku metalu przeznaczonego jako wypełniacz płyt w stalowych ramach z siatką, które stanowią szkielet płyty. Temperatura spiekania jest nieco niższa od temperatury topliwości proszku metalu. W . ten sposób powstają płyty, które cechuje znaczna odporność mechaniczna, dobra przewodność elektryczna i duża porowatość. Płyty te poddawane są z kolei kilkakrotnej impregnacji elektrolitycznej masami czynnymi, różnymi zależnie od ich biegunowości. Proces impregnacji jest powtarzany do czasu aż płyty osiągną wymagany ciężar, na ogół cztery razy. [przypisy: wyposażenie stajni, oklejanie szyb, oklejanie samochodów ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: oklejanie samochodów oklejanie szyb wyposażenie stajni