Ostatnio komentowane:
Zapewnienie wygody jazdy

Zapewnienie wygody jazdy, przez zastosowanie urządzeń ułatwiających prowadzenie samochodu (np. automatyczne lub półautomatyczne skrzynki biegów i sprzęgła, wycieraczki, samoczynna regulacja położenia siedzenia kierowcy itp.) oraz usuwających powody zmęczenia pasażerów (np. urządzenia wentylacyjne i klimatyzacyjne, samoczynne dostosowanie miękkości zawieszenia do obciążenia itp.) ; — zapewnienie komfortu jazdy, przez zastosowanie urządzeń dostarczających pasażerom maksimum przyjemności w czasie […]

DevURL
Przeczytaj też:
Rozruszniki elektryczne

Rozrusznik samochodowy jest to pomocniczy silnik służacy do uruchamiania tłokowego silnika spalinowego, napędzającego pojazd. Powszechnie stosowane są w pojazdach samochodowych rozruszniki elektryczne, zasilane prądem stałym z akumulatorów wbudowanych w pojazdach. Rozrusznik elektryczny jest to szeregowy silnik elektryczny prądu stałego, wyposażony w urządzenie sprzęgające, służące do zazębiania i wyzębiania napędzającego kółka zębatego z wieńcem zębatym na […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Czopy łożyskowe wału korbowego

Niekiedy czopy łożyskowe wału korbowego naprawia się przez chromowanie lub metalizowanie przywracając im pierwotne wymiary i prawidłowe kształty walcowe. Po naprawie wal korbowy w złożeniu z kołem zamachowym wyrównoważa się najpierw statycznie na pryzmach, a następnie dynamicznie na wyrównoważarce. Panewki wału korbowego. Eksploatacyjne zużycie panewek polega na ubytku materiału ścieranego z powierzchni współpracujących z czopami wału korbowego. Ponadto często stwierdza się rozmaite uszkodzenia — np. wytopienie lub oderwanie kawałków stopu łożyskowego, skorodowanie lub zaciemnienie powierzchni stopu łożyskowego. stopem łożyskowym stosując rozmaite metody, jak: wylewanie grawitacyjne, wylewanie odśrodkowe, wylewanie pod ciśnieniem, prasowanie na goraco lub natryskiwanie. Po wylaniu stopem łożyskowym panewki obrabia się skrawaniem w dwóch etapach — najpierw przez wytoczenie zgrubne, a następnie przez wytaczanie dokładne (maszynowe lub ręczne), przeciąganie lub rozwiercanie. Grubościenne panewki łożysk głównych wytacza się po założeniu ich do gniazd w kadłubie silnika na specjalnych wytaczarkach lub specjalnymi przyrządami napędzie ręcznym lub mechanicznym w sposób zapewniający ich współosiowość. Cienkościennych panewek, Stosowanych w nowoczesnych silnikach, ani się nie wylewa, ani nie wytacza. Koło zamachowe. Wieniec zębaty o uszkodzonych lub zużytych zębach wymienia się na nowy. Po usunięciu zużytego wieńca, na kolo zamachowe wciska się nowy wieniec lub nasadza się go skurczowo, zwykle po ogrzaniu w kąpieli olejowej do około 80 oc. Otwory na kołki do mocowania koła zamachowego na wale korbowym naprawia się przez rozwiercenie na wymiar naprawczy lub przez wywiercenie nowych otworów pomiędzy zużytymi. Zużytą lub porysowana powierzchnię cierną kola zamachowego, współpracującą z okładzina tarczy sprzęgła, naprawia się przez szlifowanie na szlifierce do płaszczyzn lub przez toczenie wykańczające. [podobne: pompy lakiernicze, przeciski pod drogami, dywaniki samochodowe ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: dywaniki samochodowe pompy lakiernicze przeciski pod drogami