Ostatnio komentowane:
Instalacja elektryczna samochodu

Zwykle po kilku miesiącach użytkowania nowego samochodu spada wyraźnie napięcie na zaciskach rozmaitych odbiorników. Tego rodzaju spadek napięcia roboczego np. na zaciskach reflektorów może wynosić od 0,3 V, co nie ma jeszcze znaczenia praktycznego. Wszystkie użytkowane w samochodach urządzenia przystosowuje się zatem do pracy w zadowalający sposób pod napięciem roboczym zmieniającym się w szerokim zakresie. […]

DevURL
Przeczytaj też:
Radzimy, jak wyprowadzić auto z poślizgu

Wpadnięcie w poślizg jest jedną z gorszych rzeczy, jaka może przydarzyć się kierowcy w zimie na drodze. Często wprawdzie sami jesteśmy sobie winni, ponieważ nie zmieniliśmy w porę opon na zimowe, jednak czasami nawet przy zmienionych oponach, nasze auto na oblodzonej drodze zwyczajnie nie chce nas słuchać. Jak zatem kierować pojazdem, aby uniknąć poślizgu, a […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Czopy łożyskowe wału korbowego

Niekiedy czopy łożyskowe wału korbowego naprawia się przez chromowanie lub metalizowanie przywracając im pierwotne wymiary i prawidłowe kształty walcowe. Po naprawie wal korbowy w złożeniu z kołem zamachowym wyrównoważa się najpierw statycznie na pryzmach, a następnie dynamicznie na wyrównoważarce. Panewki wału korbowego. Eksploatacyjne zużycie panewek polega na ubytku materiału ścieranego z powierzchni współpracujących z czopami wału korbowego. Ponadto często stwierdza się rozmaite uszkodzenia — np. wytopienie lub oderwanie kawałków stopu łożyskowego, skorodowanie lub zaciemnienie powierzchni stopu łożyskowego. stopem łożyskowym stosując rozmaite metody, jak: wylewanie grawitacyjne, wylewanie odśrodkowe, wylewanie pod ciśnieniem, prasowanie na goraco lub natryskiwanie. Po wylaniu stopem łożyskowym panewki obrabia się skrawaniem w dwóch etapach — najpierw przez wytoczenie zgrubne, a następnie przez wytaczanie dokładne (maszynowe lub ręczne), przeciąganie lub rozwiercanie. Grubościenne panewki łożysk głównych wytacza się po założeniu ich do gniazd w kadłubie silnika na specjalnych wytaczarkach lub specjalnymi przyrządami napędzie ręcznym lub mechanicznym w sposób zapewniający ich współosiowość. Cienkościennych panewek, Stosowanych w nowoczesnych silnikach, ani się nie wylewa, ani nie wytacza. Koło zamachowe. Wieniec zębaty o uszkodzonych lub zużytych zębach wymienia się na nowy. Po usunięciu zużytego wieńca, na kolo zamachowe wciska się nowy wieniec lub nasadza się go skurczowo, zwykle po ogrzaniu w kąpieli olejowej do około 80 oc. Otwory na kołki do mocowania koła zamachowego na wale korbowym naprawia się przez rozwiercenie na wymiar naprawczy lub przez wywiercenie nowych otworów pomiędzy zużytymi. Zużytą lub porysowana powierzchnię cierną kola zamachowego, współpracującą z okładzina tarczy sprzęgła, naprawia się przez szlifowanie na szlifierce do płaszczyzn lub przez toczenie wykańczające. [podobne: transport osobowy, wyposażenie stajni, autoholowanie ]

Tags: , ,

Comments are closed.