Ostatnio komentowane:
Alternatory

Samochodowa prądnica prądu stałego jest zawsze wyposażona w komutator i szczotki, czyli elementy niezbędne do przetwarzania indukowanych w tworniku impulsów prądu zmiennego w prąd stały, płynący w obwodzie zasilanym przez prądnicę. Konieczność stosowania komutatora i szczotek nastręcza wiele trudności konstrukcyjno-technologicznych, wybitnie potęgujących sie w miarę zwiększania mocy prądnicy i rozszerzania zakresu eksploatacyjnego prędkości wirowania jej […]

DevURL
Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Przeobrażenia mas czynnych

Podczas przepływu prądu stałego ładunki ujemne (elektrony) przenoszone są w obwodzie wewnętrznym od płyt dodatnich do płyt ujemnych. Zasadniczym związkiem ołowiu w masie czynnej płyt dodatnich i ujemnych jest siarczan ołowiu (PbS04), który częściowo występuje w stanie roztworu tworząc kationy ołowiu (mające po dwa dodatnie ładunki pb++) oraz aniony reszt kwasowych (majace po dwa ujemne […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Napięcie znamionowe

Napięcie znamionowe, tzn. napięcie teoretyczne, na jakie są budowane urządzenia wyposażenia elektrycznego pojazdów. Porównanie wyposażenia elektrycznego samochodów osobowych średniej klasy (USA). Poważnie wzrosła moc elektryczna odbiorników instalowanych w samochodach (patrz poniższy wykres). Klasyfikacja wyposażenia. Wśród rozmaitych urządzeń stanowiących wyposażenie pojazdów samochodowych rozróżnia się zwykle: — akumulatory, — urządzenia oświetleniowe, — urządzenia sygnalizacyjne, — przyrządy i wskaźniki, — urządzenia radiowe i telewizyjne, — urządzenia wentylacyjne i klimatyzacyjne, — urządzenia tłumiące hałaśliwość wydechu i szmery ssania silnika, — urządzenia centralnego i samoczynnego smarowania, — urządzenia pomocnicze, akcesoria dodatkowe i przybory. Omówione w różnych rozdziałach, inne urządzenia zaliczane często również do wyposażenia pojazdów samochodowych, np. ułatwiające rozruch silników i zapewniające zapłon mieszanki w cylindrach, urządzenia wspomagające, upraszczające lub ułatwiające wykonywanie czynności związanych z prowadzeniem samochodu, należą raczej do osprzętu poszczególnych zespołów pojazdów. mechanicznych, wynosi 6, 12 lub 24 V. W samochodach stosuje się najczęściej napięcie 12 V (lub 24 V — jeżeli moc rozrusznika elektrycznego jest większa niż około 4 KM). Zastosowanie napięcia wyższego (a więc 12 lub 24 V) umożliwia odpowiednie obniżenie natężenia prądu pobieranego przez odbiorniki, przy zachowaniu niezmiennej ich mocy. Napięcie robocze, tzn. napięcie praktycznie panujące w sieci wyposażenia elektrycznego, zależy od stanu naładowania akumulatora i dla danego napięcia znamionowego może zmieniać się w dość szerokich granicach. W warunkach krytycznego wyładowania akumulatora kwasowego napięcie robocze może wynosić 1,75 V na ogniwo (a więc odpowiednio do napięcia znamionowego 6, 12 i 24 V, tylko 5,25, 10,5 i 21 V), a w warunkach pełnego naładowania akumulatora — 2,8 na ogniwo (a więc odpowiednio: 8,4, 16,8 i 33,6 V). Pomijając okresy rozruchu silnika, w których poważnie obniża się napięcie robocze (co uwzględnia sie przy doborze rozrusznika), nawet w zwykłych warunkach użytkowania instalacji napięcie robocze na zaciskach urządzeń elektrycznych może zmieniać się dość znacznie — odbiegając od znamionowego do Niedokładne wykonanie połączeń przewodowych instalacji może jeszcze bardziej pogłębiać różnice pomiędzy napięciem znamionowym i roboczym. [więcej w: oklejanie pojazdów, pokrowce samochodowe, utylizacja eternitu ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: oklejanie pojazdów pokrowce samochodowe utylizacja eternitu