Samochody mazda - forum, opinie, spalanie, naprawa, modele

  • Redakcja
warsztat samochodowy szczecin

Napięcie znamionowe

22 stycznia 2019 by admin

Napięcie znamionowe, tzn. napięcie teoretyczne, na jakie są budowane urządzenia wyposażenia elektrycznego pojazdów. Porównanie wyposażenia elektrycznego samochodów osobowych średniej klasy (USA). Poważnie wzrosła moc elektryczna odbiorników instalowanych w samochodach (patrz poniższy wykres). Klasyfikacja wyposażenia. Wśród rozmaitych urządzeń stanowiących wyposażenie pojazdów samochodowych rozróżnia się zwykle: — akumulatory, — urządzenia oświetleniowe, — urządzenia sygnalizacyjne, — przyrządy i wskaźniki, — urządzenia radiowe i telewizyjne, — urządzenia wentylacyjne i klimatyzacyjne, — urządzenia tłumiące hałaśliwość wydechu i szmery ssania silnika, — urządzenia centralnego i samoczynnego smarowania, — urządzenia pomocnicze, akcesoria dodatkowe i przybory. Omówione w różnych rozdziałach, inne urządzenia zaliczane często również do wyposażenia pojazdów samochodowych, np. ułatwiające rozruch silników i zapewniające zapłon mieszanki w cylindrach, urządzenia wspomagające, upraszczające lub ułatwiające wykonywanie czynności związanych z prowadzeniem samochodu, należą raczej do osprzętu poszczególnych zespołów pojazdów. mechanicznych, wynosi 6, 12 lub 24 V. W samochodach stosuje się najczęściej napięcie 12 V (lub 24 V — jeżeli moc rozrusznika elektrycznego jest większa niż około 4 KM). Zastosowanie napięcia wyższego (a więc 12 lub 24 V) umożliwia odpowiednie obniżenie natężenia prądu pobieranego przez odbiorniki, przy zachowaniu niezmiennej ich mocy. Napięcie robocze, tzn. napięcie praktycznie panujące w sieci wyposażenia elektrycznego, zależy od stanu naładowania akumulatora i dla danego napięcia znamionowego może zmieniać się w dość szerokich granicach. W warunkach krytycznego wyładowania akumulatora kwasowego napięcie robocze może wynosić 1,75 V na ogniwo (a więc odpowiednio do napięcia znamionowego 6, 12 i 24 V, tylko 5,25, 10,5 i 21 V), a w warunkach pełnego naładowania akumulatora — 2,8 na ogniwo (a więc odpowiednio: 8,4, 16,8 i 33,6 V). Pomijając okresy rozruchu silnika, w których poważnie obniża się napięcie robocze (co uwzględnia sie przy doborze rozrusznika), nawet w zwykłych warunkach użytkowania instalacji napięcie robocze na zaciskach urządzeń elektrycznych może zmieniać się dość znacznie — odbiegając od znamionowego do Niedokładne wykonanie połączeń przewodowych instalacji może jeszcze bardziej pogłębiać różnice pomiędzy napięciem znamionowym i roboczym. [więcej w: mazda6forum, mx 5 forum, mazda mx 5 spalanie ]

Posted in: Bez kategorii Tagged: mazda mx 5 spalanie, mazda6forum, mx 5 forum

Ostatnio komentowane:

Prąd zwrotny

Zworami elektromagnesu wyłącznika steruje zestyk otwierający i zamykający odgałęzienie prądnica-akumulator. Zadaniem uzwojenia napięciowego jest łączenie prądnicy z akumulatorem, a uzwojenia prądowego jej odłączanie. Podczas bezruchu lub malej prędkości wirowania twornika, z uwagi na brak napięcia lub zbyt niskie napięcie pomiędzy zaciskami prądnicy, styki wyłącznika prądu zwrotnego pozostają rozwarte wskutek oddziaływania sprężyny na zworę. Prądnica jest ... [Read more...]

DevURL

Polecamy rowniez:



Przeczytaj też:

Zbiornik ciśnieniowy

Zbiornik ciśnieniowy powinien być zaopatrzony we właściwy manometr oraz zawór bezpieczeństwa. Wielkość dopuszczalnego ciśnienia powinna być kreską na skali manometru. Manometry podlegają w Państwowym Urzędzie Miar i Jakości, a ponadto musi być sprawdzany na stanowisku kontrolnym. Zawór musi być zawsze sprawny. Napełnianie zbiornika innym gazem, niż tym, do którego jest przeznaczony, jest niedopuszczalne.

DevURL

Partnerzy serwisu:



Tags

323 klub auto centrum spalanie euro auto stefaniak mazda 3 forum mazda 5 spalanie mazda 6 forum mazda6forum mazda 626 spalanie mazda forum mazda mx5 forum mazda mx 5 spalanie mazda rx8 opinie mazda rx8 spalanie mazdaspeed mazda speed mazdaspeed forum mazda tribute opinie mx 5 forum pinki otomoto salon samochodów używanych poznań sworzeń wahacza objawy
Archiwum