PIC-691

Gęstość elektrolitu

Gęstość elektrolitu 1,23 G/cma latem, a 1,27 G/cma zimą. Ogniwo SZN zawiera 12 dodatnich i 13 ujemnych płyt. Każda z płyt składa się z 9 poziomych członów, w których mieści się masa czynna. Płyty są oddzielone między sobą ebonitowymi pałeczkami i poliwinitowymi przekładkami nałożonymi na krawędzie płyt. Akumulator srebrowo-cynkowy. O wiele lepszymi właściwościami niż akumulatory żelazowo-niklowe i kadmowo-niklowe cechują się akumulatory srebrowo-cynkowe, których energia właściwa sięga 80. . .90 Wh/kG. W akumulatorach ANDYAR elektrolitem jest roztwór potasu (KOH), k...

Więcej »

Zestawy ogniw paliwowych

Ogniwa paliwowe do zasilania prądem silników napędowych pojazdów mechanicznych grupuje się w odpowiednio dobranym zestawie. Energię elektryczną dostarczaną przez ogniwa paliwowe połączone w szereg wykorzystuje się zwykle do zasilania dwóch lub czterech silników szeregowych prądu stałego (dwa lub cztery koła napędzane), które przekazują momenty Obrotowe na kola napędzane przez krótkie walki przegubowe. Przekladnie skrzynki biegów i mostu tylnego są najczęściej zbyteczne. Prędkości obrotowe napędzanych kół pojazdu można reguI=lować za pomoca zmiennych oporników włączanych do obw...

Więcej »

Systemy regulacji działania prądnic samochodowych

Jeżeli wzrasta natężenie prądu wzbudzenia, czyli i magnetycznego strumienia wzbudzenia, jednocześnie zwiększa się powierzchnia objęta krzywą charakterystyki zewnętrznej (i odwrotnie). Ujmując poglądowo — w praktyce regulacja działania prądnicy polega na zmienianiu magnetycznego strumienia wzbudzenia w taki sposób, że strumień ten słabnie z podwyższaniem się prędkości wirowania twornika i odwrotnie, wskutek czego zawęża się pole ograniczone krzywymi nr. . .n. Rezultat taki można osiągnąć rozmaitymi metodami, ograniczając w różnych obszarach charakterystyki zewnętrznej zmiennoś...

Więcej »

Ze swiata architektury - Publiczna interwencja "Oddech" na Międzynarodowym Festiwalu Architektury / eme3

We wnękach pomiędzy tarczą koła i nakładkami osadzone są gumowe wkładki amortyzujące, przekazujące obciążenia z tarczy koła na człony pierścienia usztywniającego. Pierścień usztywniający poprzez masywny bieżnik gumowy współpracuje z nawierzchnią jezdni. Jeżeli toczące się kolo Wspornikowe kolo jezdne natrafia na nierówność podłoża, bieżnik odkształca się tylko nieznacznie, a człon pierścienia usztywniającego zgniata wkładkę amortyzującą — aż do oparcia się obrzeży tarczy o bieżnik. Ściskaniu wkładek amortyzujących przeciwstawiają się siły odśrodkowe działaj...

Więcej »
751#chodzeń toyota , #serwis mercedesa gdynia , #kantor toruń carrefour , #ceny paliw gdynia , #vw 1 4 tsi , #rejestracja lkr , #stacja paliw na a2 , #rozstaw śrub audi a3 8l , #kontrolka fiat punto , #dwa nowe znaki drogowe ,