Bieżniki niezbyt szybkich, dużych i ciężkich pojazdów mają przeważnie charakterystyczne urzeźbienie składające się niemal wyłącznie z rowków skośnych. Aby ograniczyć do minimum skłonność ześlizgiwania się opon z niskich przeszkód, na które najeżdża kolo pod niewielkim kątem (np. w razie nadmiernego zbliżenia samochodu do krawężnika), bark bieżnika zaopatruje się w odpowiednio ukształtowane progi oporowe Dzięki temu opona natrafiając na przeszkodę podnosi się od razu w górę i koło jezdne przetacza sie przez nią bez znoszenia bocznego. Bieżnik terenowy. Pojazd samochodowy, przeznaczony do porus...
Wskutek wymiany ładunku w cylindrze oraz powtarzania się w nim procesów spalania, na częściach świecy zapłonowej wystających wewnątrz komory spalania osadzają się rozmaite zanieczyszczenia, w$ród których rozróżnia się ogólnie:
— osady palne, głównie żar, nagar i sadze, czyli stałe i półstałe cząstki niespalonego paliwa, przeważnie w postaci skupień suchego węgla lub osadów nasyconych substancjami półstałymi, jak asfalt, żywice itp., powstającymi wskutek rozpadu paliwa i oleju silnikowego pod wpływem wysokich temperatur oraz wysokiego ciśnienia; osady palne, utrzymujące się na izolatorze Ii el...
Podwójny przegub krzyżakowy (rys .5721, dolny) stosowany najczęściej do napędu przedniego koła ki erowanego. Wewnętrzne widełki przegubów są wykonane jako element spełniający jedno- 57-21. Podwójne przeguby krzyżakowe Pojedynczy przegub równobieżny zapewnia identyczność prędkości kątowych połączonych wałów dzięki specjalnemu układowi konstrukcyłnemu. W praktyce spotyka się wiele najrozmaitszych rodzajów pojedynczych przegubów równobieżnych, lecz z reguły Są to tylko różne wykonania kilku pod stawowych układów. Widełki napędzające są wykonane jako jedna całość wraz z członem półosi, a ...