Ostatnio komentowane:
Podwójny przegub krzyzakowy

Podwójny przegub krzyżakowy (rys .5721, dolny) stosowany najczęściej do napędu przedniego koła ki erowanego. Wewnętrzne widełki przegubów są wykonane jako element spełniający jedno- 57-21. Podwójne przeguby krzyżakowe Pojedynczy przegub równobieżny zapewnia identyczność prędkości kątowych połączonych wałów dzięki specjalnemu układowi konstrukcyłnemu. W praktyce spotyka się wiele najrozmaitszych rodzajów pojedynczych przegubów równobieżnych, lecz z reguły Są to […]

DevURL
Przeczytaj też:
Zapewnienie wygody jazdy

Zapewnienie wygody jazdy, przez zastosowanie urządzeń ułatwiających prowadzenie samochodu (np. automatyczne lub półautomatyczne skrzynki biegów i sprzęgła, wycieraczki, samoczynna regulacja położenia siedzenia kierowcy itp.) oraz usuwających powody zmęczenia pasażerów (np. urządzenia wentylacyjne i klimatyzacyjne, samoczynne dostosowanie miękkości zawieszenia do obciążenia itp.) ; — zapewnienie komfortu jazdy, przez zastosowanie urządzeń dostarczających pasażerom maksimum przyjemności w czasie […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Koła jezdne pojazdów samochodowych

Koła jezdne pojazdów samochodowych wyposaża sie czesto w rozmaite elementy i urządzenia, które spełniają określone zadania lub służą jedynie jako ozdoby. Do najczęściej stosowanego osprzętu kół jezdnych należą pokrywy i lańcuchy lub inne elementy przeciwślizgowe. Stosunkowo rzadko spotyka się natomiast tarcze oporowe oraz urządzenia do regulacji ciśnienia powietrza w ogumieniu. Pokrywa koła osłania środkową cześć jego tarczy, wraz z piastą i nakrętkami lub śrubami mocującym. Pokrywy kół jezdnych stosowane są głównie w samochodach osobowych, gdzie slużą raczej jako ozdoby niż elementy zabezpieczające przed przenikaniem zanieczyszczeń. Łańcuch przeciwślizgowy, zakładany tylko na okres jazdy po śliskiej nawierzchni, zapewnia znaczne zwiększenie przyczepności opony do nawierzchni, głównie przez odkształcanie podłoża. Stosowane są zarówno pełne łańcuchy przeciwślizgowe, jak i łańcuchowe opaski przeciwślizgowe. Zwykłe łańcuchy o ogniwach owalnych lub pętlicowych wychodzą już z użycia, ponieważ ich elementy intensywnie się ścierają, a ponadto niszczą zarówno opony jak i nawierzchnie. Ostatnio rozpowszechniają się natomiast specjalne łańcuchy przeciwślizgowe, wyróżniające się odpowiednim rozmieszczeniem dokładnie okrągłych ogniw, które podczas toczenia sie kół jezdnych mogą się swobodnie obracać. W ze zwykłymi, łańcuchy specjalne są kilkakrotnie trwalsze i w o wiele mniejszym stopniu niszczą opony. Nakładka przeciwślizgowa jest to sztywny element dający się łatwo zakładać na oponę, w celu okresowego zwiększenia jej przyczepności do podłoża, np. w razie ugrzęźnięcia pojazdu lub na czas przejeżdżania szczególnie śliskiego odcinka drogi. Najczęściej spotyka się gumowe lub sprężyste nakładki przeciwślizgowe, przy czym stosuje się je przeważnie w układach po dwie lub trzy na każde koło pędne samochodu. Gąsienica przeciwślizgowa jest to specjalny łańcuch opasujący dwa koła jezdne toczące się jednym śladem. Gąsienica taka spełnia najczęściej zadania łańcucha przeciwślizgowego. [patrz też: wagi samochodowe, transport ponadgabarytowy, garaż blaszany ]

Tags: , ,

Comments are closed.