Ostatnio komentowane:
Wkładki amortyzujące

We wnękach pomiędzy tarczą koła i nakładkami osadzone są gumowe wkładki amortyzujące, przekazujące obciążenia z tarczy koła na człony pierścienia usztywniającego. Pierścień usztywniający poprzez masywny bieżnik gumowy współpracuje z nawierzchnią jezdni. Jeżeli toczące się kolo Wspornikowe kolo jezdne natrafia na nierówność podłoża, bieżnik odkształca się tylko nieznacznie, a człon pierścienia usztywniającego zgniata wkładkę amortyzującą — […]

DevURL
Przeczytaj też:
Środek fotoogniwa

W czasie pomiaru środek fotoogniwa umieszcza się w punktach pomiarowych w płaszczyźnie ekranu. Do pomiaru stosuje się żarówkę wzorcową na napięcie znamionowe 12 V, o mocy włókna 45 W i strumieniu 700 ± 70 m, przy napięciu pomiarowym 12 V. Jeżeli strumień żarówki pomiarowej jest inny, uzyskane wyniki pomiarów należy skorygować w stosunku wynikającym z […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Kąt fazowy przerywacza

Nie ma możliwości stosowania zwykłych przerywaczy w układach zapłonowych wielocylindrowych silników o bardzo wysokich znamionowych prędkościach biegu. Ponadto, nawet gdy chodzi o typowe silniki szybkobieżne, zbytnie zwiększenie odstępu styków przerywacza wskutek zmniejszenia kąta ich zwarcia łatwo powoduje wydatne osłabienie wyładowań iskrowych pomiędzy elektrodami świec zapłonowych podczas szybkiego biegu silnika. Odstęp styków przerywacza nie powinien jednak być zbyt mały, ponieważ wówczas zbytnio zmniejsza się kąt ich rozwarcia, co przy dużej częstotliwości zaplonów sprzyja utrzymywaniu się luku elektrycznego pomiędzy rozwieranymi styczkami lub nawet powoduje niezupełne zanikanie pola magnetycznego uzwojenia pierwotnego.
Odstęp między styczkami przerywacza akumulatorowego układu zapłonu wynosi najczęściej około 0,4 mm. Odstęp ten mierzy się szczelinomierzem drucikowym w takiej sytuacji, kiedy krzywka utrzymuje młoteczek najdalej od kowadełka (czyli kiedy np. zderzak opiera się o szczyt garbu krzywki).
Kat fazowy przerywacza, będący sumą skatów zwarcia i rozwarcia jego styczek, wynika z liczby garbów na krzywce i wynosi zwykle 900 lub 600, a niekiedy 450.
Kąt fazowy przerywacza jest niezmienny, ponieważ decyduje o nim tylko liczba garbów na krzywce. Natomiast kąty rozwarcia i zwarcia styczek przerywacza zależą od ich odstępu. Prawidłowość działania przerywacza ocenia się na podstawie tzw. współczynnika przerywacza, czyli stosunku kąta zwarcia styczek do kąta fazowego rozdzielacza. Minimalny współczynnik przerywacza powinien zawierać sie w zakresie i być tym większy, im więcej garbów ma krzywka. [więcej w: samochody, samochody dostawcze, samochody poleasingowe ]
Ze względu na niedokładności wykonania krzywki oraz nierównomierne zużywanie się jej garbów występuje tzw. rozrzut zapłonów, wynikający z różnic poszczególnych kątów zwarcia i rozwarcia styczek przerywacza, składających sie na pełny obrót krzywki. Zwykle wymaga się, aby rozrzut zapłonów określany jako różnica największego 1 najmniejszego rzeczywistego kąta fazowego przerywacza nie przekraczał 1 %.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: samochody samochody dostawcze samochody poleasingowe