Ostatnio komentowane:
System łączenia dodatniego bieguna akumulatora z masą samochodu

System łączenia dodatniego bieguna akumulatora z masą samochodu przyjął sie po drugiej wojnie światowej dość powszechnie (USA, ZSRR, CSRS, Polska i in.) i obecnie obowiązuje u nas. Jednak w USA, a następnie od 1957 r. również i w ZSRR wytwórnie przeszły ponownie na łączenie ujemnego bieguna akumulatora z masą samochodu, uzasadniając to zmniejszeniem stopnia korozji […]

DevURL
Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Krzyżak

W pokrywie krzyżaka wbudowany jest zaworek zabezpieczający. Kiedy przegub jest już całkowicie napełniony smarem, w razie dalszego wtłaczania smaru wewnątrz przegubu wzrasta ciśnienie i nadmiar smaru z wydrążenia wydostaje się na zewnątrz, co zabezpiecza pierścienie uszczelniające przed uszkodzeniami. Przegub krzyżakowy o łożyskach igiełkowych. Przeguby walów napędowych przeważnie zaopatruje się w łożyska igiełkowe. Po wstawieniu czopów […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Adaptacja oka

Jednak czas konieczny do takiego przystosowania optyki oka wynosi od kilku sekund do kilku minut. Obok zmiany średnicy źrenicy, oko dostosowuje się do zmian jasności przez tzw. adaptacje, tj. przez zmianę uczulenia siatkówki drogą fizyko-chemicznych procesów. Adaptacja może być wprawdzie bardzo szeroka, lecz trwa 20. . . 50 minut i więcej, a więc nie odgrywa żadnej roli np. w zjawiskach olśnienia podczas mijania się samochodów. Olśnienie całkowite ma miejsce, kiedy na oko przyzwyczajone do słabego oświetlenia zostaje nagle skierowane silne światło, np. reflektorów samochodu ukazującego się zza wzgórza. Pierwsze wrażenie jest w takim przypadku bardzo silne, ponieważ rozszerzona źrenica przepuszcza zbyt dużą ilość światła. Olśniony odczuwa ból siatkówki, traci orientacje i instynktownie zakrywa oczy. Olśnienie częściowe ma miejsce, kiedy na oko pada coraz silniejsze światło np. reflektorów samochodu nadjeżdżającego z daleka na prostej drodze. Wówczas bowiem oko ma czas dostosować się do zbliżającego sie jaskrawego światła. Źrenica oka zwęża się, siatkówka nie odczuwa podrażnienia. Olśniony nie traci orientacji, lecz przestaje rozróżniać drogę i jej pobocza słabo oświetlone. W razie bardzo silnego światła reflektorów w takim przypadku może nastąpić olśnienie całkowi te, jeżeli źrenica pomimo zwężenia przepuszcza jeszcze zbyt dużą ilość światła. Najbardziej niebezpieczny okres spowodowany olśnieniem następuje bezpośrednio po minięciu się samochodów, kiedy już oko zaczęło zweżać lub zwęziło źrenicę i nagle znajdzie się znów w obszarze słabego oświetlenia. Do takiej zmiany oko przystosowuje się wolno (5. , . 10 sek) i w tym okresie kierowca prawie nic lub nawet w ogóle nic nie widzi, a więc łatwo może nastąpić wypadek. Ze względu na wpływ oświetlenia samochodów na bezpieczenstwo ruchu, światła pojazdów drogowych podlegaja przepisom normalizacji międzynarodowej (ISO/TC22 zalecenia Nr 38) i przepisom krajowym ustalonym w tzw. „Kodeksie Drogowym” (Dz. Ust. Nr 61, poz. 295 z 30. listopada 1962). [przypisy: obsługa transportowa szkoleń mazowieckie, mechanizm zwrotniczy, hologramy na legitymację studencką ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: hologramy na legitymację studencką mechanizm zwrotniczy obsługa transportowa szkoleń mazowieckie