Ostatnio komentowane:
Opona o bieżniku z wtopionymi sprężynami (system WYRESOLE)

Przez wtopienie śrubowych sprężyn z cienkiego drutu w elementy bieżnika, po ich częściowym zużyciu uzyskuje sie o około 40% większą przyczepność do nawierzchni, w porównaniu ze zwykłą oponą terenową. Wskutek zużywania się elementów bieżnika ścierają się również i odsłaniane części zwojów sprężyn, dzięki czemu tworzy się duża liczba swego rodzaju haczyków stalowych utrudniających poślizg opony […]

DevURL
Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Rozstaw stałych elektrod

Rozstaw stałych elektrod dobiera się tak, aby uwzględniając szerokość elektrody palca (s) odległość do ewentualnego przeskoku iskry (f) pomiędzy sąsiednimi elektrodami stalymi była większa niż maksymalna długość wyładowania iskrowego, które może wywołać cewka zapłonowa. Jeżeli silnik pracuje, w przelocie gaźnika utrzymuje sie określone podciśnienie i wskutek wysysania powietrza z zewnętrznej komory regulatora na przeponę działa […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Jak jeździć samochodem na gaz?

width=300Samochody na gaz LPG lub sprężony gaz ziemny CNG stają się ostatnio coraz popularniejszymi instalacjami w Polsce. Nie jest to dziwne, ponieważ gaz jest paliwem, które tankuje się za niemal dwukrotnie niższą cenę niż benzynę czy olej napędowy. Jednak kierowca, który jeździł na benzynę, musi ponieść koszty związane z zamontowaniem pod maską instalacji gazowej. Czy to się opłaca?

Szacuje się, że koszt instalacji gazowej to – w zależności od rodzaju instalacji i firmy montażowej – wydatek rzędu 1-4 tys. złotych. Rzecz więc wydaje się nie być opłacalna, jednak jeżeli przeliczymy koszty tankowania coraz droższej benzyny czy diesla, dojdziemy do wniosku, że LPG się w dłuższej perspektywie czasowej opłaca.

A jak się jeździ autem zasilanym na gaz? Pierwszą rzeczą, którą możemy odczuć po założeniu instalacji w warsztacie, jest spadek mocy silnika. Możemy, ale nie musimy. Spadek mocy może wynosić, w zależności od rodzaju auta i danego egzemplarza, od kilku (czego w ogóle nie odczujemy) do kilkunastu procent (co już odczujemy). [więcej w: żuraw warsztatowy, żuraw warsztatowy dostawcze, żuraw warsztatowy poleasingowe ]

Drugą rzeczą, na którą powinniśmy zwrócić uwagę, jest charakterystyka i jakość pracy silnika. Przy prawidłowo zainstalowanej instalacji LPG powinniśmy nie odczuć żadnej różnicy w porównaniu do auta jeżdżącego na benzynie czy oleju napędowym. Silnik nie powinien więc trzeszczeć i hałasować, ani też szarpać przy ruszaniu – jego praca powinna być jak najbardziej stabilna i zapewniać płynną jazdę.

A jak obliczyć zapotrzebowanie samochodu na paliwo gazowe? Gaz LPG czy CNG jest paliwem, którego silnik potrzebuje więcej w porównaniu do benzyny, aby mógł pracować z taką samą mocą. Najprościej obliczamy zapotrzebowanie na gaz, przemnażając zużycie benzyny przez współczynnik 1,3. Przy zużyciu 7,5-8 l benzyny na 100 km, powinniśmy więc szacować zużycie gazu na tym samym dystansie na poziomie 10,5-11 litrów.

 

Jeżeli chodzi o technikę jazdy samochodem zasilanym na gaz, nie ma tu większych zmian w porównaniu do aut na olej czy benzynę. Musimy się jednak liczyć z tym, że samochód będzie nieco wolniejszy. Odczujemy to jednak w zasadzie tylko przy bardzo dużych prędkościach rzędu 180 km/h na autostradzie. Średnia maksymalna prędkość samochodu na paliwo gazowe spadnie wówczas do ok. 150 km/h. Plusem jest jednak zwiększone bezpieczeństwo jazdy.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: samochody dostawcze samochody poleasingowe żuraw warsztatowy