Ostatnio komentowane:
Niepożądane zjawiska

Niepożądane zjawiska można całkowicie wyeliminować (zmienność prędkości kątowej) lub w zakresie niewielkich prędkości obrotowych wydatnie ograniczyć (oddziaływanie momentu bezwładnościowego, działanie par sił) przez zastosowanie układu dwóch przegubów krzyżakowych, ustawionych pod odpowiednimi kątami, lub przegubów równobieżnych (inaczej homokinetycznych). Układ dwóch przegubów krzyżakowych. Na końcach wałów napędzającego i napędzanego osadzone są dwa proste przeguby krzyżakowe, połączone ze […]

DevURL
Przeczytaj też:
Bieżnik opony

Bieżnik opony jest to dość gruba warstwa gumy o wysokiej wytrzymałości i dużej odporności na ścieranie oraz uszkodzenia mechaniczne, chroniąca osnowę i zapewniająca wymagana przyczepność toczącego się koła jezdnego do podłoża. Czoło bieżnika po obu stronach przechodzi w tzw. bark połączony z bokiem. Przez odpowiednie ukształtowanie obu barków lub nawet i boków zapewnia sie zwiększoną […]

DevURL
Partnerzy serwisu:
kurier za pobraniem w Zielonej Głrze. Skorzystaj z usług ekspertłw z Mail Boxes Etc.
Wypoźyczalnia samochodłw Krakłw

Gęstość elektrolitu

Gęstość elektrolitu 1,23 G/cma latem, a 1,27 G/cma zimą. Ogniwo SZN zawiera 12 dodatnich i 13 ujemnych płyt. Każda z płyt składa się z 9 poziomych członów, w których mieści się masa czynna. Płyty są oddzielone między sobą ebonitowymi pałeczkami i poliwinitowymi przekładkami nałożonymi na krawędzie płyt. Akumulator srebrowo-cynkowy. O wiele lepszymi właściwościami niż akumulatory żelazowo-niklowe i kadmowo-niklowe cechują się akumulatory srebrowo-cynkowe, których energia właściwa sięga 80. . .90 Wh/kG. W akumulatorach ANDYAR elektrolitem jest roztwór potasu (KOH), który w czasie działania akumulatora nasyca się cynkiem w postaci Chemiczny schemat tego przebiegu ująć można w ogólne równanie: Ag + Ago + Zn + Hgo akumulator wyładowany akumulator naładowany W stanie wyładowanym ogniwa elektroda dodatnia jest srebrem, a elektroda ujemna wodorotlenkiem cynku. Elektrolit zostaje prawie całkowicie zużyty i akumulator staje się suchy. Pod koniec ładowania srebro staje się tlenkiem, podczas gdy redukcja wodorotlenku cynku daje na elektrodzie ujemnej metaliczny cynk przy uwalnianiu wody. Istnieje więc pewna ilość elektrolitu wolnego, która zresztą spełnia bardzo ważne zadanie. Przykładowo w akumulatorze 100 Ah objętość elektrolitu wolnego wynosi 10 cm3 i ten nadmiar elektrolitu zabezpiecza elektrody przed bezpośrednim stykaniem się z powietrzem, co jest niezbędne do uzyskania maksymalnej pojemności. Jeżeli pod koniec ładowania ilość elektrolitu znacznie maleje, niedomiar elektrolitu należy uzupełnił przez dolanie wody destylowanej. Akumulatory srebrowo-cynkowe ładuje się napięciem 2,1 V. W ciągu 15 minut można uzyskać naładowanie do stanu pojemności znamionowej. Mimo wysokiej ceny akumulatorów srebrowo-cynkowych, prostota ich budowy, małe wymiary i korzystne wskaźniki elektryczne zapewniają im szerokie możliwości rozwojowe w zastosowaniu do samochodów. Charakterystyki ogniw srebrowo-cynkowych W postaci krzywych ładowania i wyładowania podano na rys, 71-24, [patrz też: kosmetyki samochodowe, lakiery samochodowe, oklejanie samochodów ]

Tags: , ,

Comments are closed.