Ostatnio komentowane:
Oddziaływanie regulatora napięcia na wzbudzenie prądnicy

Oddziaływanie regulatora napięcia na wzbudzenie prądnicy uniezależnia jednocześnie napięcie pomiędzy jej zwojami od chwilowej prędkości obrotowej twornika. Jeżeli bowiem twornik prądnicy wiruje powoli, styki regulatora rozwierają się tylko na bardzo krótkie okresy czasu, a pozostają zwarte przez stosunkowo długie okresy czasu. Natomiast podczas szybkiego obracania się twornika styki regulatora rozwierają się na względnie długie okresy […]

DevURL
Przeczytaj też:
Temperatury elektrolitu

Temperatura elektrolitu powinna utrzymywać sie w pobliżu najkorzystniejszej temperatury z uwagi na przebieg reakcji chemicznych w ogniwach, właściwości regulatora prądnicy, ze względu na buforową współprace jej z akumulatorem, staranności i prawidłowości obsługi. Średnia trwałość akumulatorów samochodowych, jeżeli obsługa ich jest staranna, wynosi średnio 2, 3 lata eksploatacji w pojeździe, Akumulator ulega przedwczesnemu zużyciu lub zniszczeniu […]

DevURL
Partnerzy serwisu:

Duża energia właściwa

Ogniwa powinna cechować duża siła elektromotoryczna, co ma wpływ decydujący na wartość pojemności wlasciwej (oznaczając pojemność właściwą w Ah/kG ogniwa, a silę elektromotoryczną w V, energia właściwa wyrazi się w Wh/kG ogniwa), wysoka sprawność, co oznacza możliwie duża zwrotność pracy bez procesów nieodwracalnych, możliwie małą oporność wewnętrzna oraz możliwie niską skłonność do samowyładowania. Akumulatory klasyfikuje się — zależnie od rodzaju zastosowanych płyt i elektrolitu (patrz poniższe zestawienie). W samochodach najszerzej stosuje się obecnie akumulatory kwasowe z płytami ołowianymi, zwane popularnie akumulatorami ołowiowymi. Ostatnio coraz szybciej rozpowszechniają się również akumulatory zasadowe z płytami kadmowo lub żelazowo-niklowymi, Działanie akumulatora ołowiowego Budowa płyt akumulatorowych. Masy czynne płyt dodatnich i ujemnych stanowią związki ołowiu z odpowiednimi dodatkami. Kratownicę płyty odlewa się ze stopu ołowiu z antymonem (fi. . . 1000). Oczka kratownicy wypełnia się masą czynną, którą następnie suszy się i formuje przez zanurzenie w elektrolicie o ciężarze właściwym 1,08 G/cm3 i przepuszczenie prądu stałego. Jest to pierwsze tzw. formujące ładowanie, podczas którego w czynnej masie płyt powstają substancje czynne elektrochemiczne (PbO: na płycie dodatniej i Pb — ołów gąbczasty na płycie ujemnej) Po uformowaniu płyty są płukane w wodzie i suszone. Płyty suszone przy dość znacznym podciśnieniu ulegają nieznacznemu utlenieniu; są to tzw. płyty ładowane na sucho, które po zabudowaniu do naczynia i zalaniu elektrolitem nadaja się od razu do użytkowania. Płyty suszone w zwykłych warunkach wyładowują się zupełnie i wymagają ponownego ładowania przed uruchomieniem akumulatora. [hasła pokrewne: podnośniki samochodowe, pokrowce samochodowe, pranie tapicerki samochodowej ]

Tags: , ,

Comments are closed.