Ostatnio komentowane:
Napięcie znamionowe

Napięcie znamionowe, tzn. napięcie teoretyczne, na jakie są budowane urządzenia wyposażenia elektrycznego pojazdów. Porównanie wyposażenia elektrycznego samochodów osobowych średniej klasy (USA). Poważnie wzrosła moc elektryczna odbiorników instalowanych w samochodach (patrz poniższy wykres). Klasyfikacja wyposażenia. Wśród rozmaitych urządzeń stanowiących wyposażenie pojazdów samochodowych rozróżnia się zwykle: — akumulatory, — urządzenia oświetleniowe, — urządzenia sygnalizacyjne, — przyrządy i […]

DevURL
Przeczytaj też:
Kąt fazowy przerywacza

Nie ma możliwości stosowania zwykłych przerywaczy w układach zapłonowych wielocylindrowych silników o bardzo wysokich znamionowych prędkościach biegu. Ponadto, nawet gdy chodzi o typowe silniki szybkobieżne, zbytnie zwiększenie odstępu styków przerywacza wskutek zmniejszenia kąta ich zwarcia łatwo powoduje wydatne osłabienie wyładowań iskrowych pomiędzy elektrodami świec zapłonowych podczas szybkiego biegu silnika. Odstęp styków przerywacza nie powinien jednak […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Duża energia właściwa

Ogniwa powinna cechować duża siła elektromotoryczna, co ma wpływ decydujący na wartość pojemności wlasciwej (oznaczając pojemność właściwą w Ah/kG ogniwa, a silę elektromotoryczną w V, energia właściwa wyrazi się w Wh/kG ogniwa), wysoka sprawność, co oznacza możliwie duża zwrotność pracy bez procesów nieodwracalnych, możliwie małą oporność wewnętrzna oraz możliwie niską skłonność do samowyładowania. Akumulatory klasyfikuje się — zależnie od rodzaju zastosowanych płyt i elektrolitu (patrz poniższe zestawienie). W samochodach najszerzej stosuje się obecnie akumulatory kwasowe z płytami ołowianymi, zwane popularnie akumulatorami ołowiowymi. Ostatnio coraz szybciej rozpowszechniają się również akumulatory zasadowe z płytami kadmowo lub żelazowo-niklowymi, Działanie akumulatora ołowiowego Budowa płyt akumulatorowych. Masy czynne płyt dodatnich i ujemnych stanowią związki ołowiu z odpowiednimi dodatkami. Kratownicę płyty odlewa się ze stopu ołowiu z antymonem (fi. . . 1000). Oczka kratownicy wypełnia się masą czynną, którą następnie suszy się i formuje przez zanurzenie w elektrolicie o ciężarze właściwym 1,08 G/cm3 i przepuszczenie prądu stałego. Jest to pierwsze tzw. formujące ładowanie, podczas którego w czynnej masie płyt powstają substancje czynne elektrochemiczne (PbO: na płycie dodatniej i Pb — ołów gąbczasty na płycie ujemnej) Po uformowaniu płyty są płukane w wodzie i suszone. Płyty suszone przy dość znacznym podciśnieniu ulegają nieznacznemu utlenieniu; są to tzw. płyty ładowane na sucho, które po zabudowaniu do naczynia i zalaniu elektrolitem nadaja się od razu do użytkowania. Płyty suszone w zwykłych warunkach wyładowują się zupełnie i wymagają ponownego ładowania przed uruchomieniem akumulatora. [hasła pokrewne: pasy napędowe, Przewóz Osób, serwis samochodów ]

Tags: , ,

Comments are closed.