Ostatnio komentowane:
Kierowanie ruchem wysuwanego przęsła

Aby uniknąć nieszczęśliwego wypadku, należy: — wszystkie elementy znajdujące się pod napięciem osłonić przed przypadkowym dotknięciem; — uziemiać lub zerować bądź i uziemiać i zerować maszyny oraz urządzenia zelektryfikowane (np. podbijaki PWE-3000A zeruje się, a zasilający je zespół prądotwórczy uziemia się); do uziemiania maszyn torowych używa się rury stalowej o średnicy 25 do 30 mm, […]

DevURL
Przeczytaj też:
Krzyżak

W pokrywie krzyżaka wbudowany jest zaworek zabezpieczający. Kiedy przegub jest już całkowicie napełniony smarem, w razie dalszego wtłaczania smaru wewnątrz przegubu wzrasta ciśnienie i nadmiar smaru z wydrążenia wydostaje się na zewnątrz, co zabezpiecza pierścienie uszczelniające przed uszkodzeniami. Przegub krzyżakowy o łożyskach igiełkowych. Przeguby walów napędowych przeważnie zaopatruje się w łożyska igiełkowe. Po wstawieniu czopów […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Bieżnik opony

Bieżnik opony jest to dość gruba warstwa gumy o wysokiej wytrzymałości i dużej odporności na ścieranie oraz uszkodzenia mechaniczne, chroniąca osnowę i zapewniająca wymagana przyczepność toczącego się koła jezdnego do podłoża. Czoło bieżnika po obu stronach przechodzi w tzw. bark połączony z bokiem. Przez odpowiednie ukształtowanie obu barków lub nawet i boków zapewnia sie zwiększoną przyczepność opony w razie zagłębiania się jej w miękkie podłoże. Rzeźba bieżnika decyduje o przyczepności koła jezdnego do nawierzchni drogi oraz o warunkach jego współpracy z podłożem, a więc i w dużym stopniu rozstrzyga o stateczności ruchu pojazdu samochodowego. Rzeźbę bieżnika stanowi specjalny układ rowków i wystepów, czyli tzw. elementów bieżnika, dobrany odpowiednio do z góry przewidywanych warunków użytkowania pojazdu. Z biegiem lat urzeźbienie bieżników opon samochodowych ulegalo zasadniczym zmianom, w miarę coraz lepszego poznawania rozlicznych czynników wpływających za równo na sposób toczenia się kola jezdnego, jak i na stateczność ruchu samochodu. Niestety nie jest możliwe dobranie takiego urzeźbienia bieżnika, aby zabezpieczało ono największą osiągalną przyczepność toczącej się opony do podłoża, bez względu na jego rodzaj i we wszelkich warunkach ruchu pojazdu samochodowego. Wynika to z okoliczności, że czynniki polepszające stateczność podłużną opony jednocześnie pogarszają jej poprzeczną stateczność i odwrotnie. Stąd też wynika ogromna rozmaitość urzeźbienia bieżników opon stosowanych we współczesnych pojazdach samochodowych. Ujmując poglądowo, podłużną stateczność opony, czyli jej zdolność do przeciwstawiania się bocznemu znoszeniu, zapewniają głównie podłużne rowki bieżnika. Poprzeczne rowki bieżnika wydatnie pogarszają podłużną stateczność opony, sprzyjając jej ślizganiu się zgodnie z kierunkiem dzialania bocznego nacisku. [podobne: podnośniki towarowe, wynajem aut warszawa, podesty ruchome ]

Tags: , ,

Comments are closed.