Samochody mazda - forum, opinie, spalanie, naprawa, modele

  • Redakcja
warsztat samochodowy szczecin

Alternatory

13 września 2019 by admin

Samochodowa prądnica prądu stałego jest zawsze wyposażona w komutator i szczotki, czyli elementy niezbędne do przetwarzania indukowanych w tworniku impulsów prądu zmiennego w prąd stały, płynący w obwodzie zasilanym przez prądnicę. Konieczność stosowania komutatora i szczotek nastręcza wiele trudności konstrukcyjno-technologicznych, wybitnie potęgujących sie w miarę zwiększania mocy prądnicy i rozszerzania zakresu eksploatacyjnego prędkości wirowania jej twornika.
Ogranicza to możliwości doskonalania prądnic prądu stalego, zwłaszcza gdy chodzi o zmniejszanie intensywności iskrzenia komutatorów, intensywności zużycia szczotek oraz ciężaru własnego. Wspomniane okoliczności tłumaczą bardzo szybkie rozpowszechnianie sie alternatorów, obecnie już powszechnie stosowanych w samochodach amerykańskich (również i osobowych), a w Europie na razie w autobusach i dużych samochodach ciężarowych.
Alternator jest to prądnica wytwarzająca zmienny prąd trójfazowy, która dzięki w budowaniu prostowników suchych (krzemowych, selenowych itp.) lub półprzewodnikowych dostarcza pulsujący prąd jednokierunkowy, nadający się do zasilania instalacji prądu stałego i ładowania akumulatorów. Alternator jest zwykle znacznie lżejszy niż podobnej mocy prądnica prądu stałego, a ponadto z reguły odznacza sie zdolnością dostarczania prądu o maksymalnym natężeniu przy niewielkiej prędkości obrotowej wirnika, niezależnie od wysokiej maksymalnej prędkości wirnika, co wydatnie polepsza wa unki ładowania akumulatora w porównaniu z zastosowaiem prądnicy prądu stałego.
Zmienny prąd trójfazowy powstaje w trzech niezależnych od siebie sekcjach uzwojenia prądnicy, które są przesunięte względem siebie 0  2/3 t w. podziałki biegunowej. Dzięki połączeniu końców oddzielnych uzwojeń ze sobą, liczba przewodów zostaje zmniejszona z 6 do 3. [podobne: mazdaspeed, mazdaspeed dostawcze, mazdaspeed poleasingowe ]
Alternator samochodowy a zwykle tzw. układ odwrócony, czyli wiruje uzwojenie zbudzenia, a uzwojenie prądotwórcze (generacyjne) jest nieruchome, co pozwala na łączenie go wprost z zaciska i. Trójfazowe uzwojenie stojana wykonuje się najczęściej ja o klatkowe z połączeniem w gwiazdę. Indukowany w uzwojeniu stojana prąd zmienny jest prostowany (przeistaczany na prąd jednokierunkowy, podobny do prądu stałego) przez trójfazowy układ prostowników, przeważnie stykowych — selenowych, krzemowych lub germanowych pośrednictwem pierścieni i kontaktów ślizgowych. Niekiedy w małych alternatorach zamiast uzwojenia wzbudzenia stosuje się układ magnesów trwałych. Przeważnie spotyka się alternatory z Wzbudzeniem własnym (do uzwojenia wzbudzenia dopływa rad oddawany z układu prostowników) rzadziej z zbudzeniem obcym (uzwojenie wzbudzenia jest zasilane z akumulatora), które zapewnia dużą moc alternatora w zakresie niskich prędkości obrotowych wirnika.
Obecnie szybko rozpowszechniają się alternatory z wbudowanymi diodami półprzewodnikowymi, które spełniają zadania prostowników prądu zmiennego. Ostatnio w użycie wchodzą alternatory bez pierścieni i kontaktów stykowych, w których uzwojenia (wzbudzenia i prądotwórcze) Są nieruchome, a obraca się jedynie odpowiednio ukształtowany wirnik. Alternator taki z uwagi na podwójne szczeliny powietrzne wymaga dużego natężenia prądu wzbudzenia, co zmusza do sterowania go przy użyciu regulatora półprzewodnikowego.

Posted in: Bez kategorii Tagged: mazda 5 spalanie, mazda 6 allegro, mazdaspeed

Ostatnio komentowane:

Napęd prądnicy

Charakterystyka prędkościowa przedstawia zależność napięcia pomiędzy zaciskami prądnicy (praktycznie sem) od prędkości obrotowej twornika, podczas jałowego biegu prądnicy i przy określonym natężeniu prądu wzbudzenia. Wpływ prądu wzbudzenia staje się coraz wydatniejszy i z podwyższaniem prędkości obrotowej twornika sem szybko wzrasta. Po osiągnięciu stanu nasycenia układu magnetycznego dalszemu zwiększaniu natężenia prądu wzbudzenia praktycznie nie towarzyszy już ... [Read more...]

DevURL

Polecamy rowniez:



Przeczytaj też:

Warunki badań manometrów wytwornic

Warunki badań manometrów wytwornic są takie same jak zbiorników ciśnieniowych. Wszelkie wymiany osprzętu wytwornicy są dozwolone pod warunkiem, że nowy osprzęt będzie identyczny jak poprzedni. Spawanie uszkodzonych ścianek wytwornicy może być przeprowadzane tylko za zgodą właściwego inspektoratu dozoru technicznego. Czyszczenie wytwornic może być przeprowadzone w odległości co najmniej 5 m od otwartego ognia. Czyszczenie najlepiej ... [Read more...]

DevURL

Partnerzy serwisu:



Tags

323 klub auto centrum spalanie euro auto stefaniak mazda 3 allegro mazda 3 forum mazda 5 spalanie mazda 6 allegro mazda 6 forum mazda6forum mazda 626 spalanie mazda forum mazda mx5 forum mazda mx 5 spalanie mazda rx8 opinie mazda rx8 spalanie mazda speed mazdaspeed mazdaspeed forum mazda tribute opinie mx 5 forum pinki otomoto
Archiwum