Ostatnio komentowane:
Opona o bieżniku z wtopionymi sprężynami (system WYRESOLE)

Przez wtopienie śrubowych sprężyn z cienkiego drutu w elementy bieżnika, po ich częściowym zużyciu uzyskuje sie o około 40% większą przyczepność do nawierzchni, w porównaniu ze zwykłą oponą terenową. Wskutek zużywania się elementów bieżnika ścierają się również i odsłaniane części zwojów sprężyn, dzięki czemu tworzy się duża liczba swego rodzaju haczyków stalowych utrudniających poślizg opony […]

DevURL
Polecamy rowniez:
Najtańsze i najlepsze palety na terenie Warszawy i mazowsza. Zobacz!

Przeczytaj też:
Bieżnik opony

Bieżnik opony jest to dość gruba warstwa gumy o wysokiej wytrzymałości i dużej odporności na ścieranie oraz uszkodzenia mechaniczne, chroniąca osnowę i zapewniająca wymagana przyczepność toczącego się koła jezdnego do podłoża. Czoło bieżnika po obu stronach przechodzi w tzw. bark połączony z bokiem. Przez odpowiednie ukształtowanie obu barków lub nawet i boków zapewnia sie zwiększoną […]

DevURL
Partnerzy serwisu:


Kierowanie ruchem wysuwanego przęsła

Aby uniknąć nieszczęśliwego wypadku, należy: — wszystkie elementy znajdujące się pod napięciem osłonić przed przypadkowym dotknięciem; — uziemiać lub zerować bądź i uziemiać i zerować maszyny oraz urządzenia zelektryfikowane (np. podbijaki PWE-3000A zeruje się, a zasilający je zespół prądotwórczy uziemia się); do uziemiania maszyn torowych używa się rury stalowej o średnicy 25 do 30 mm, wbitej w ziemię na głębokość co najmniej 1 m i połączonej linką elastyczną z ramą maszyny; — spalone bezpieczniki należy wymieniać na nowe, typowe dla tego urządzenia, przy wyłączonym napięciu; — przy pracach pod napięciem należy stosować odpowiedni sprzęt ochronny, jak: dywaniki gumowe, dielektryczne kalosze i rękawice, okulary ochronne oraz odpowiednio izolowane narzędzia; — obsługa pracująca na maszynie z napędami elektrycznymi powinna dokładnie znać schemat elektryczny tej maszyny. Podstawowe warunki bezpiecznej pracy dźwigów układkowych PŁATOWA są następujące: — wszystkie operacje, wykonywane na górnym i dolnym stanowisku, muszą być ze sobą zgrane i wykonywane na polecenie prowadzącego roboty; — przed pociągiem zrywkowym i za pociągiem układkowym w odległości 50 m zabrania się prowadzenia jakichkolwiek prac torowych; przy podnoszeniu przęsła należy najpierw upewnić się, czy przęsło jest dobrze przymocowane do belek podnoszących; — zabrania się kategorycznie przebywania pracowników na przęśle pod— czas podnoszenia i przesuwania wzdłuż kratownicy; kierowanie ruchem wysuwanego przęsła powinno odbywać się za pomocą długiego drążka przez pracowników idących obok (nie pod przęsłem); — pracownikom nie wolno podchodzić bliżej niż 1 m do przęsła, jeżeli jest ono uniesione na wysokość większą niż 2 m od ziemi; w czasie obracania przęsła bezpieczna odległość wynosi 4 m; — przebywanie i przechodzenie pod uniesionym przęsłem jest zabronione; — dla uniknięcia zjechania dźwigu układkowego z toru należy w pobliżu trzeciego podkładu od końca ułożonego przesła założyć płozy hamulcowe, po uprzednim posypaniu główki szyn suchym piaskiem; W czasie przejeżdżania pociągu po sąsiednim torze praca dźwigu musi być przerwana; — w czasie przeciągania zabrania się przebywania w pobliżu ruchomych pakietów; [podobne: dystrybutor łożysk, transport maszyn, samochód zastępczy ]

Tags: , ,

Comments are closed.